Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre? Legg dere inn i listen...

Startet av steinidar, torsdag 27. februar 2014, klokken 08:38

« forrige - neste »

steinidar

Vurderer faktisk nå å bestille tekstil seter, men lurer på om det er noen forskjell på setene untatt matrialet på overflaten. Ønsker også om noen kan dele sine erfaringer med tekstil seter:)
Gardermoen

laumb

Tekstilsetene er ett min mening overlegne.

Har erfaring fra 12000km i tekstilseter og 2500km i performanceseter.

Friksjonen mellom jakke/genser/skjorte og tekstilen er større i ryggeflaten enn i skinnsetene. Dette medfører at man "henger mer igjen" og sitter mer "fast".

I skinnsetene blir friksjonen såpass lav av man blir "glidende" i aktiv kjøring.

Dette er ekstra merkbart da begge setene har lik (e dårlig?) sidestøtte.

erot

Er vel som med alle andre biler ja. Prøver meg på en oppsummering:

Fordel tekstil
- mykere å sitte i
- bedre friksjon
- luftigere
- billigere
- lettere å reparere

Ulempe tekstil
- får lettere dårlig lukt
- skitt/renhold
- tåler mindre
- mindre luksusfølelse

TRM

Sitat fra: steinidar på tirsdag 18. februar 2014, klokken 11:47
Vurderer faktisk nå å bestille tekstilseter, og lurer på om det er noen forskjell på setene untatt matrialet på overflaten. Ønsker også om noen kan dele sine erfaringer med tekstil seter:)
Det er rapportert om dårlig kvalitet på skinnet som er brukt på setene. Problemet er at skinnet strekker seg. Noen opplever dette etter relativt kort tid.

Jeg har hatt skinn i de siste bilene mine (Toyota Avensis executive, SAAB 9-5, Subaru Outback Premium (?)). Av disse bilene er det Model S som har hatt lavest opplevd kvalitet på skinnet.

Basert på disse erfaringene har jeg bestilt tekstilseter. Skal du bestille Tesla for å tjene mest mulig penger på et kjapt salg - da bestiller du med skinn.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Cowboystrekk

Å kalle de Tekstilseter blir en sannhet med modifikasjoner da de faktisk er delskinn :) Jeg liker de veldig godt og er glad deg droppa skinnsetene etter å ha prøvd begge.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

kvp

jeg vurderer også å bytte til tekstil
min bestilling ligger nå inne med performance skinn
Kvp

Newbee

Jeg gikk bevisst for "tekstilsetene" etter de gode erfaringer jeg hadde med delskinn i min MB. Jeg synes de holder seg "nye" mye bedre enn skinn. Etter 90.000Km så de fremdeles nye ut.
Jeg støtter heller ikke at renhold er vanskeligere med delskinn. Skinn skal faktisk behandles regelmessig med dertil egnede midler, og her syndes det nok mye.
Er enig at skinn ser mer lukseriøst ut, men det varer bare et par år hvis setene ikke er premiumkvalitet. "Slitne" skinnseter ser ikke bra ut i det hele tatt.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

frekri

Jeg bestilte tekstil fordi jeg synes det er bedre å sitte i. De fungerer også bedre på ekstra varme og kalde dager synes jeg.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

mgarm

Er det noen som har kjøpt tekstil fordi de er vegetarianere?

Jeg har bestilt tekstil fordi jeg sitter bedre i dem. Det er ikke så glatt og så er de varmere enn skinn på en kald dag.

Veggen

Hva er anbefalt daglig mengde setetrekk for vegetarianere nå for tiden?

Tai

Sitat fra: Veggen på tirsdag 18. februar 2014, klokken 14:56
Hva er anbefalt daglig mengde setetrekk for vegetarianere nå for tiden?

Lol, der var du flink ;D

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Zneip

Jeg vil slutte meg til rekken av de som anbefaler tekstilsetene (delskinn). Ingen tvil om at sittekomforten er mye bedre. Det fikk jeg bekreftet her om dagen da jeg fikk en Performance lånebil. Tekstilsetene blir også mye raskere varme av setevarmen. Innrømmer at jeg aldri har kunnet fordra skinnseter da jeg blir klam både her og der av slike. Kalde og stive på vinteren - varme og klamme på sommeren. Luksusfølelsen kan jeg ikke argumentere i mot, men peronlig så synes jeg at tekstilsetene er penere enn skinnsetene pga. brytningen mellom tekstil og "skinn".
Nord Trøndelag | X90D

Stiania79

Mange gode poeng her, men ifg selgeren på BMW når jeg var på nippet til å bestille en BMW isteden for TMS var at de mest søkte ordene på finn.no var "skinn, hengerfeste og automatgir"... kan ha vært et dårlig kamuflert salgsargument :-)

Jeg valgte skinn selv på min bil som forhåpentligvis kommer om 14 dager pga de ser penere ut og gir et mer eksklusivt inntrykk, men kan ikke si meg uenige i argumentene her fordet. Prisen var også vesentlig lavere i oktober når jeg gjorde min bestilling så kan ikke si med 100% overbevisning at jeg hadde valgt det igjen nå... men har aldri sett stoff seter - noen som har bilder?

Skinnseter MÅ vedlikeholdes som lakken for at de skal holde - noe jeg har tenkt å gjøre med SwissVax Mastercollection. Kjører også 90% med dressbukse så da blir slitasjen mindre enn f.eks jeans.

Smak og behag, men de fleste av oss velger vel stoff sofa i stua og ikke skinn av en grunn... :-)
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

kdid

Ett apropos til tekstilseter.

Jeg snakket med Justine på Tesla Stavanger om den delen av setetrekket som blir kalt delskinn på tekstilsetene. Hun sa at disse detaljene var laget av akkurat det samme materialet både på skinnsetene og tekstilsetene. De er ikke av skinn, men av et syntetisk materiale. Dette materialet skal være mer slitesterkt enn både tekstilet i tekstilsetene og skinnet i skinnsetene.

Om du kan kalle materialet for 'skai' vet jeg ikke. Jeg var bekymret for at materialet skulle slites fortere enn tekstilet i tekstilseter. Men fikk altså bekreftet at materialet skal være slitesterk.

Det betyr jo også at skinnsetene ikke er laget 100% av skinn. Men at de utsatte delene på setet er laget av ett syntetisk materiale.
Model S85 - grå, pano, std 19", tekstil, piano, dobbellader, tech, luft, park, lyd, hylle, Nokian R2.
Ekstra: Komplett gummimatter, Whispbar takstativ, JKirkebø adaptersett, Ditec lakkbeskyttelse.
Bestilt: 30. November 13; Bekreftet: 16. Februar 14; I produksjon: 24. April 14; Ferdig produsert: 25. April 14; Estimert levering: Mai/Juni; Levert: 20. Juni 14!
Kjørt: 18500 km fram til 13. Februar 15 (Kommer aldri til å holde med 20000 km i året på denne.)
Bosted: Egersund

Voll1

Mine erfaringer/synspunkter:
Performance seats = skinn og alcantara (syntetisk) = kalde, ikke glatte og fint "farge"-spill
Standard skinn = bare skinn = glatte, kalde og kjedelige   (mitt valg!)
Tekstil = tekstil og ?? (alcantara?) =  varme, ikke glatte og fint "farge"-spill

Skulle jeg valgt igjen så har det blitt tekstil.
Model S  2013-2018
Model X  2017-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA