Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre? Legg dere inn i listen...

Startet av steinidar, torsdag 27. februar 2014, klokken 08:38

« forrige - neste »

BMW850

Tror nok du har rett der.
Valgte Performance seter (sort) pga av utseende og jeg tror også disse (alcantaraen) gir en mindre følelse av glatthet ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

mgarm

Sitat fra: Veggen på tirsdag 18. februar 2014, klokken 14:56
Hva er anbefalt daglig mengde setetrekk for vegetarianere nå for tiden?

HAHA konge!  :D

Har møtt mange vegetarianere og den særeste jeg har møtt var hun som synes det var OK å spise kylling. Mye rart, mye rart.

Gressvikingen

Skinn føles enten for varmt eller kaldt inntil diverse kroppsdeler har utjevnet temperaturen.

Jeg har skinnseter i min nåværende bil og de er som de var for 10år/200k km siden. Har aldri gjort annet en å støvsuge dem.

I troen på at det ville være likens i Teslaen valgte jeg skinn igjen. Jeg har ikke sittet i eller tatt på Tesla setene, men det er antydninger her på forumet til at de ikke vil se like freshe ut etter 10 år. Time vil show... :-\
P85D"+"

Cirion

Sitat fra: laumb på tirsdag 18. februar 2014, klokken 12:01Dette er ekstra merkbart da begge setene har lik (e dårlig?) sidestøtte.
Har nylig gått opp for meg at det folk her inne påstår er elendig sidestøtte, som jeg er totalt uenig i har en naturlig årsak...

Jeg er ikke så høy, og dermed har jeg helt rå sidestøtte i Model S, og jeg HATER klem meg ihjel BMW seter...

Grunnen er ganske enkel. Der dere får sidestøtten er dere sannsynligvis vesentlig smalere enn mine skuldre ;)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

petersv

Sitat fra: kdid på tirsdag 18. februar 2014, klokken 15:31
Ett apropos til tekstilseter.

Jeg snakket med Justine på Tesla Stavanger om den delen av setetrekket som blir kalt delskinn på tekstilsetene. Hun sa at disse detaljene var laget av akkurat det samme materialet både på skinnsetene og tekstilsetene. De er ikke av skinn, men av et syntetisk materiale. Dette materialet skal være mer slitesterkt enn både tekstilet i tekstilsetene og skinnet i skinnsetene.

Om du kan kalle materialet for 'skai' vet jeg ikke. Jeg var bekymret for at materialet skulle slites fortere enn tekstilet i tekstilseter. Men fikk altså bekreftet at materialet skal være slitesterk.

Det betyr jo også at skinnsetene ikke er laget 100% av skinn. Men at de utsatte delene på setet er laget av ett syntetisk materiale.
.

Det er sikkert rett mtp. slitestyrke mot friksjon, men styrken mot kutt er mue bedre på elte skinn. Jeg har ikke skinn, og må være veldig forsiktig med isofix-festene for ikke å rive istykker "skaien." ;)

akseln

Nå ble jeg veldig usikker. Hadde bestemt meg for skinn, mest pga. ryggmarksrefleksen, men nå tenker jeg at jeg skal endre dette.

Eneste usikkerheten er at jeg har tenkt å fylle TMS-en med unger (har 4 små) og da blir det fort møkkete. Etter det jeg kan se er tekstil-setene laget av mikrofiber noe som kanskje betyr at de er lette å holde rene?

fonberg

Min erfaring så langt er at tekstilen er veldig grei å holde ren. Jeg er meget fornøyd med delskinn/tekstilsetene mine, og ville ikke byttet med skinn. Delskinnsetene er i mine øyne pene, de har god friksjon, og er lette å holde rene. Dessuten er de ikke så kalde/harde om vinteren, og jeg antar de ikke blir så klamme om sommeren (sammenlignet med skinn).
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

janlar

Etter 6 mnd, og 11 000 km. Tekstilsetene ser like fine ut som den dagen jeg hentet bilen :) Angrer ikke på valget!
Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

erot

En vegetarianer kan nok fint sitte i et skinnsete. En veganer derimot sliter kanskje litt, men kan sikkert strekke seg til å sitte på så lenge han/hun ikke har ansvar for flåingen  ;)

bakskj

Eneste fordelen jeg så med skinnseter var kombinasjonen små barn og mye søl. Erfaringsmessig er det en del enklere å tørke softis, smoothie, banan, leverpostei etc fra skinn enn fra tekstil hvor dette istedet blir smørt og massert inn i stoffet og etterlater ett fint nytt "fargespill".. har man ikke små barn ville jeg kjørt tekstil.

Skinn er nok også enklere å selge igjen på bruktmarkedet.
TM3 LR AWD

kvp

Gikk ikke an å bytte gitt etter "confirm", så da får de bli skinn da. Angrer litt. Kunne gjerne brukt de 15k på noe annet (vin til vinkjelleren f.eks)
Tesla er veldig strenge på endringer, så best å browse forumet her for alle extras før de velges
K

Newbee

Sitat fra: kvp på onsdag 19. februar 2014, klokken 14:45
Gikk ikke an å bytte gitt etter "confirm", så da får de bli skinn da. Angrer litt. Kunne gjerne brukt de 15k på noe annet (vin til vinkjelleren f.eks)
Tesla er veldig strenge på endringer, så best å browse forumet her for alle extras før de velges
K


Vær forsiktig med å endre hvis du er utålmodig på å få bilen. Har sett tidligere at endringer har medført fullstendig rykk tilbake i køen......
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

rsomby

Jeg valgt stoffseter selv basert på erfaringer med skinnseter fra tidligere biler, og det faktum at stoffsetene ser veldig pene ut. Jeg tenkte bare et øyeblikk på evt senere salg av bil, men angrer ikke.

Ang. endringer etter confirm, så er det mulig, men du må treffe riktig person, jeg fikk forskjellige svar fra forskjellige personer i tesla organisasjonen. De lokale sa nei, amsterdam sa ja.

Diravi

Sitat fra: kvp på onsdag 19. februar 2014, klokken 14:45
Gikk ikke an å bytte gitt etter "confirm", så da får de bli skinn da. Angrer litt. Kunne gjerne brukt de 15k på noe annet (vin til vinkjelleren f.eks)
Tesla er veldig strenge på endringer, så best å browse forumet her for alle extras før de velges
K

Ser at du har valgt performance seter, og da er det drøyt 15' ekstra slik du sier, men for de som ikke skal ha sportsseter er det bare 9700 kr opp fra tekstilseter. Det er et forholdsvis lavt påslag - selv for en liten Fiat 500 koster skinn 11 000 ekstra. Skjønt her er det nok dessverre en sammenheng mellom pris og kvalitet. Men i hvert fall er det ikke overraskende at mange velger skinn når påslaget er så lavt og det kan trekke litt opp ved gjensalg.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

RoadRunner

Sitat fra: janlar på tirsdag 18. februar 2014, klokken 22:55
Etter 6 mnd, og 11 000 km. Tekstilsetene ser like fine ut som den dagen jeg hentet bilen :) Angrer ikke på valget!
Har Performance-seter med lyst "tanned" skinn og alcantra. De ser like fine ut etter 12000 km, selv om de har vært ganske blå noen dager da jeg hadde på ny bukse....
Vil ikke anbefale lys farve i kombinasjon med små barn/barneseter.
Men når det gjelder varme, så er er faringen at setevarmen er utrolig effektiv på 3. Har enda ingen erfaring med kjøring i varmt klima og hvordan setene oppfører seg da  ;)
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA