Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tilkoblet lading over lang tid

Startet av hovik, søndag 23. februar 2014, klokken 15:42

« forrige - neste »

e-Golfer

Adaptiv Cruise er et must (etter min mening).

Har du først hatt det på en bil, så vil du aldri ha en bil uten.
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Nuvolari

Sitat fra: e-Golfer på tirsdag 18. februar 2014, klokken 13:45
Adaptiv Cruise er et must (etter min mening).

Har du først hatt det på en bil, så vil du aldri ha en bil uten.

I utgangspunktet enig. Hadde jeg brukt bilen på veier hvor man kan bruke CC og ACC hadde jeg tatt det med. Dette blir bil nr 2 som skal brukes av kona 18km frem og tilbake på jobb (nordstrand-bærum). Hun vil aldri ha behov for CC.

Vi bruker teslaen til langkjøring. Der skulle jeg gjerne hatt ACC.

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Sonus

Slik ser min tyske konfigurering ut.

Tror dere noe av det som koster ekstra i Tyskland vil bli standard i Norge?

Nuvolari

Sitat fra: Sonus på tirsdag 18. februar 2014, klokken 14:27
Slik ser min tyske konfigurering ut.

Tror dere noe av det som koster ekstra i Tyskland vil bli standard i Norge?

Ja se tidliger post i dag fra meg. Mye av dette er inkludert.

I tillegg til det jeg har satt opp er type 2 kabel inkludert på e-up og jeg vil derfor tro at det også vil være inkludert på eGolf.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Sonus

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 18. februar 2014, klokken 14:36
Sitat fra: Sonus på tirsdag 18. februar 2014, klokken 14:27
Slik ser min tyske konfigurering ut.

Tror dere noe av det som koster ekstra i Tyskland vil bli standard i Norge?

Ja se tidliger post i dag fra meg. Mye av dette er inkludert.

I tillegg til det jeg har satt opp er type 2 kabel inkludert på e-up og jeg vil derfor tro at det også vil være inkludert på eGolf.

Da håper jeg du har rett :)

Griffel

Sitat fra: Sonus på tirsdag 18. februar 2014, klokken 15:00
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 18. februar 2014, klokken 14:36
Sitat fra: Sonus på tirsdag 18. februar 2014, klokken 14:27
Slik ser min tyske konfigurering ut.

Tror dere noe av det som koster ekstra i Tyskland vil bli standard i Norge?

Ja se tidliger post i dag fra meg. Mye av dette er inkludert.

I tillegg til det jeg har satt opp er type 2 kabel inkludert på e-up og jeg vil derfor tro at det også vil være inkludert på eGolf.

Da håper jeg du har rett :)
Og skulle det mot alle odds ikke stemme er det ikke mer enn snaut 2000,- kr en snakker om.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: pberg på mandag 17. februar 2014, klokken 20:55
Men hvis du skal laste unger inn i baksetet, så står du jo utenfor bilen uansett....

Når ungene er over "barnestolstadiet" - eller det er voksne som skal inn og ut bakdørene så er det mer praktisk at de kommer ut og inn bakdørene på egen hånd. Er man bare to personer som en sjelden gang har med en passasjer eller to, så fungerer i3 løsningen fint.
For alle oss andre er dører både framme og bak veldig praktisk  ;)

Griffel

Sitat fra: Finnøy på tirsdag 18. februar 2014, klokken 16:26
Sitat fra: pberg på mandag 17. februar 2014, klokken 20:55
Men hvis du skal laste unger inn i baksetet, så står du jo utenfor bilen uansett....

Når ungene er over "barnestolstadiet" - eller det er voksne som skal inn og ut bakdørene så er det mer praktisk at de kommer ut og inn bakdørene på egen hånd. Er man bare to personer som en sjelden gang har med en passasjer eller to, så fungerer i3 løsningen fint.
For alle oss andre er dører både framme og bak veldig praktisk  ;)
Men pensjonister som skal stappes inn i baksetet har det enklere når stolpen mangler.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

mihkku

Bare å vente i spenning til neste uke:) Bestemt oss her i familien at det blir en eGolf til høsten. Håper bare at styret har fått til lademuligheter i garasjen samt flere hurtigladere med Combo oppover mot Gudbrandadslen:)

hovik

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 18. februar 2014, klokken 13:58
I utgangspunktet enig. Hadde jeg brukt bilen på veier hvor man kan bruke CC og ACC hadde jeg tatt det med. Dette blir bil nr 2 som skal brukes av kona 18km frem og tilbake på jobb (nordstrand-bærum). Hun vil aldri ha behov for CC.

Vi bruker teslaen til langkjøring. Der skulle jeg gjerne hatt ACC.

ACC med Stop'n Go må da være ypperlig for kjøring i Oslo. Tror ACC er det som har senket blodtrykket mitt mest det siste året. Slapper MYE mer av i kø (1 bil eller flere forran) med ACC på.
2019 Tesla Model 3 - verdens beste drittbil
2016 Volvo XC90 - traktor fuel

Stikkkontakt

Om e-Golf i Norge har "Highline" utstyrsnivå er det mye ekstra i forhold til i Tyskland.
-Front assist
-Pre crash
-Multifunksjonsratt
-Hurtigladeuttak
-Lys- og siktpakke
-Crruisecontrol
-Ambientebelysning
-Speilpakke
-Ladekabel for likestrøm
-Vinterpakke

Jeg tviler derimot på at det er samme setene som i Highline,da dette ikke er en opsjon i Tyskland. Det er enten standardseter eller skinn. Det er vel slik at den "baserer seg på" Highline.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Griffel

#41
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 21. februar 2014, klokken 21:42
Om e-Golf i Norge har "Highline" utstyrsnivå er det mye ekstra i forhold til i Tyskland.
-Front assist
-Pre crash
-Multifunksjonsratt
-Hurtigladeuttak
-Lys- og siktpakke
-Crruisecontrol
-Ambientebelysning
-Speilpakke
-Ladekabel for likestrøm
-Vinterpakke

Jeg tviler derimot på at det er samme setene som i Highline,da dette ikke er en opsjon i Tyskland. Det er enten standardseter eller skinn. Det er vel slik at den "baserer seg på" Highline.
Ladekabel for likestrøm høres tvilsomt ut, siden den kablen sitter fast i lader, og ikke er en løs kabel som følger med bilen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Stikkkontakt

Sitat fra: Griffel på lørdag 22. februar 2014, klokken 13:00

Ladekabel for likestrøm høres tvilsomt ut, siden den kablen sitter fast i lader, og ikke er en løs kabel som følger med bilen.

Det skulle selvfølgelig være kabel for vekselstrøm ladestasjon.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

mortenbar

Bestillingen åpner i morgen kl 10 og prisen blir 244.200,-
adaptive cruse, stor navi, led hovedlys+++++ blir standard

Kristia


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA