Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tilkoblet lading over lang tid

Startet av hovik, søndag 23. februar 2014, klokken 15:42

« forrige - neste »

Sonus

Sitat fra: mortenbar på lørdag 15. februar 2014, klokken 21:16
Åpner for bestilling i uke 9, pris blir ca 260.000.- + frakt og klargjøring

Hei mortenbar, hvor har du dette fra?

mortenbar


Sonus

Sitat fra: mortenbar på søndag 16. februar 2014, klokken 19:10
Fra Møller :) Sonus

Fikk du noe mer info om standardutstyr?

Må vel plage selgeren min i morgen :)

mortenbar

Jeg jobber i møller og har ikke fått noe info om utstyr, det vi vet er at den har Highline utstyrs nivå.

Gordon Retriever

Sitat fra: hovik på søndag 16. februar 2014, klokken 11:08
Som andre nevner, det vil være en stor taktisk bommert. De burde heller ha samme ordning som Leaf i USA, gratis tauing til nærmeste ladested om batteriet går tomt (billig ordning som gir ekstra trygghet).

Jeg mener at Leaf også i Norge leveres med ubegrenset redningsbil dersom du kjører tom for strøm det første året.

Leiebil kan være en villet taktikk fra VW i Tyskland, siden de kan selge e-Golf som den eneste bilen man trenger. Siden e-Golf med hurtiglader, DAB+ og leiebilavtale koster 249.000 norske kroner (pluss moms) i Tyskland, burde e-Golf i Norge koste mindre enn dette uten leiebilavtale.

Det kan tenkes VW vil gjøre det samme som Nissan gjør: I Norge gjelder listeprisen for Leaf med tre års fri service samt leiebilavtale inkludert. Ved å velge bort dette, får man i stedet et prisavslag på 23.000 kroner.

mihkku

Vurderer selv å kjøpe denne, men om en eGolf med utstyr koster like mye som en i3, så ble vurderingen noe tyngre.

Sonus

Sitat fra: mihkku på søndag 16. februar 2014, klokken 23:56
Vurderer selv å kjøpe denne, men om en eGolf med utstyr koster like mye som en i3, så ble vurderingen noe tyngre.

Tror nok at du vil komme ut noe rimeligere med en e-golf enn I3. Men valget, iallefall for meg, baseres på at disse to bilene henvender seg til to forskjellig grupper. E-golf er kanskje ikke så innovativ, men den har 4 ordentlig dører, 5-seter, greit bagasjerom og standard løsninger som gjør at utstyr fra de fossile søskene kan benyttes. I3 med sine innovative løsninger begrenser muligheten til å benytte deler fra andre biler.

Selv valgte jeg bort I3 da jeg er avhengig av enkel tilkomst til bakseter med to små barn i familien. I tillegg ønsker jeg å personalisere bilen min, noe som er vanskelig med I3 enda, men som er enkelt med E-golf da det finnes mye til dens søsken.

I tillegg syns jeg BMWs strategi for salg av I-serien er lite kundevennlig (agenter og veldig regide regler).
Jeg oppfatter Volkswagen og BMWs fossil startegi som mer rettet mot kunden.

Det er iallefall min vurdering av de to :)

mihkku

Sitat fra: Sonus på mandag 17. februar 2014, klokken 08:15
Sitat fra: mihkku på søndag 16. februar 2014, klokken 23:56
Vurderer selv å kjøpe denne, men om en eGolf med utstyr koster like mye som en i3, så ble vurderingen noe tyngre.

Tror nok at du vil komme ut noe rimeligere med en e-golf enn I3. Men valget, iallefall for meg, baseres på at disse to bilene henvender seg til to forskjellig grupper. E-golf er kanskje ikke så innovativ, men den har 4 ordentlig dører, 5-seter, greit bagasjerom og standard løsninger som gjør at utstyr fra de fossile søskene kan benyttes. I3 med sine innovative løsninger begrenser muligheten til å benytte deler fra andre biler.

Selv valgte jeg bort I3 da jeg er avhengig av enkel tilkomst til bakseter med to små barn i familien. I tillegg ønsker jeg å personalisere bilen min, noe som er vanskelig med I3 enda, men som er enkelt med E-golf da det finnes mye til dens søsken.

I tillegg syns jeg BMWs strategi for salg av I-serien er lite kundevennlig (agenter og veldig regide regler).
Jeg oppfatter Volkswagen og BMWs fossil startegi som mer rettet mot kunden.

Det er iallefall min vurdering av de to :)
Jeg tenker nok det samme som deg :)

pberg

Er adkomsten til baksetet bedre med konvensjonelle dører da? Du har jo en b-stolpe som tar en god del plass.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Sonus

Sitat fra: pberg på mandag 17. februar 2014, klokken 20:31
Er adkomsten til baksetet bedre med konvensjonelle dører da? Du har jo en b-stolpe som tar en god del plass.

Ja det er den i mine øyne. Man slipper å ta av sikkerhetsbeltet, åpne fordørene for så å åpne bakdørene for å komme til baksetene. Men det er nå bare min vurdering :)

e-Golfer

Dere skriver om service og leiebilavtale..

Hva legger dere i dette? At det er inkl 3 års service, og at man får leiebil når bilen er på service, eller at man får leiebil når man trenger å reise lenger enn elbilen rekker?

(Har lest noen innlegg som kan tyde på det siste..)
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

pberg

Men hvis du skal laste unger inn i baksetet, så står du jo utenfor bilen uansett....
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Gordon Retriever

Serviceavtale: Service i x antall år inkludert i prisen.
Leiebilavtale:  Fri bruk av leiebil et visst antall dager (f.eks. 10 dager pr år de tre første årene) inkludert i prisen, for de gangene man synes elbil ikke har lang nok rekkevidde.

Rio

Er det noe som har hørt noe om VWs politikk rundt mulig fremtidig bytte av driftsbatterier?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Nuvolari

Sitat fra: e-Golfer på lørdag 15. februar 2014, klokken 15:15
Fant brosjyre og tyske priser på ekstrautstyr.

Jeg har lest igjennom prislisten. E-Golf blir i norge levert med Highline utstyrsnivå og for meg ser det ut som alt det utstyret jeg trenger allerede er standard på en norsk E-Golf Highline.

Jeg oppfatter bl.a. at følgende utstyr er inkludert:
Dab+
Oppvarmede forseter
Oppvarmet frontrute
Cruisekontroll
Parkeringssensor
Multifunksjonsratt
Sportsseter
Regnsensor
Elektriske infellbare oppvarmede sidespeil
Bluetooth telefoniintegrasjon

Utover dette er det mye man kan bestilles men ingenting jeg føler jeg må ha:
Adaptiv cruisecontroll
Keyless
Man kan også vurdere hele Assistpakken
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA