Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

rsomby

Sitat fra: Kim Kim på søndag 29. januar 2017, klokken 21:28
Har lakkert mine 19"  slipstreamfelger til vinterhjulene svarte, men hjulboltene glemte jeg så de er blanke :)

Er boltene som Tesla selger til 22" onyx hjulene svarte eller 21" turbine fargede?  Passer disse boltene på Model S i såfall (21 mm)

Eller bruker de kanskje plastkåper man man kjøpe?

Hadde vært flott å slippe å lakke boltene :)

De bruker plastkopper på boltene, du kan sikkert bare stikke innom tesla og plukket en pakke.

chress41

Hei. Har kjøpt ny 75D Facelift som leveres med sommerdekk og slipstream. Når jeg nå skal kjøpe vinterdekk har jeg siktet meg inn på PH Turbin. De er jo veldig vanlig i grå, men jeg lurer på sorte? Noen som har disse eller synspunkter? Bilen er hvit.

Hos Megahjul som er nærmeste forhandler anbefalte de piggfrie vinterdekk av typen Nexens som de mente passet ypperlig ril nettopp Model S. Disse er relativt rimelige og naturligvis er jeg da litt skeptisk.
Takker for hjelp og kommentarer!

Muffinman

Smaken er forskjellig og selv har jeg ikke mye sans for sorte felger. De blir veldig små å se til, og selve dekket har en tendens til å se lysegrått ut mot sort. Men kan gå god for felgtypen du nevner, har to sett av den selv. Foruten sort finnes den i sølv, grå og hvit. Har ingen erfaring med vinterdekk fra Nexens og vet ikke hva de presterer, men en kjenning har en eller annen piggfri variant på en suv. Gummien føltes veldig myk ved berøring og det hadde masse seipinger så mulig nettopp den typen fungerer greit. Pass i det minste på at du får et dekk som er beregnet for nordiske vinterforhold og ikke kontinentale.

Nasatech

Jeg har sorte felger på min Model X og syntes det ser sykt kult ut! Bilen ser sinna ut.

Men, som @Muffinman sier, så går jo det på hva man liker. Det kjipe med sorte felger er jo at man lettere ser evt. riper :(

BMW850

Sitat fra: chress41 på fredag 03. februar 2017, klokken 16:17
Hei. Har kjøpt ny 75D Facelift som leveres med sommerdekk og slipstream. Når jeg nå skal kjøpe vinterdekk har jeg siktet meg inn på PH Turbin. De er jo veldig vanlig i grå, men jeg lurer på sorte? Noen som har disse eller synspunkter? Bilen er hvit.

Hos Megahjul som er nærmeste forhandler anbefalte de piggfrie vinterdekk av typen Nexens som de mente passet ypperlig ril nettopp Model S. Disse er relativt rimelige og naturligvis er jeg da litt skeptisk.
Takker for hjelp og kommentarer!

Jeg synes sort blir altfor hardt på hvit bil, men smaken er jo som sagt forskjellig fra person til person. Jeg skal lakke mine standard 19" vinterfelger i sort blank. Til delfingrå er det helt innafor :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

rsomby

Sitat fra: chress41 på fredag 03. februar 2017, klokken 16:17
Hei. Har kjøpt ny 75D Facelift som leveres med sommerdekk og slipstream. Når jeg nå skal kjøpe vinterdekk har jeg siktet meg inn på PH Turbin. De er jo veldig vanlig i grå, men jeg lurer på sorte? Noen som har disse eller synspunkter? Bilen er hvit.

Hos Megahjul som er nærmeste forhandler anbefalte de piggfrie vinterdekk av typen Nexens som de mente passet ypperlig ril nettopp Model S. Disse er relativt rimelige og naturligvis er jeg da litt skeptisk.
Takker for hjelp og kommentarer!

PH Turbin i sort funker på hvit bil når en har mørke ruter og panotak, ser veldig bra ut etter min mening, noen her inne postet et bilde av sin facelift hvit med sorte felger og mørke ruter og det så skikkelig tøft ut. Jeg har selv sorte PH Turbin på min blå hvor kromen er foliert sort matt. Syntes det ser bra ut. Ang dekk så skal du ikke ta anbefalingen fra forhandler så alvorlig, de har helt sikkert gode marginer på akkurat disse dekkene. Se heller på tester hos NAF og finn et dekk som passer på det føret du kjører mest på og som treffer noenlunde bra ellers også. Selv valgte jeg Conti Vinter contact 6 kjører stort sett på våt asfalt hele året, snø ca 5 dager i året.

oroar

Jeg har i dag kjøpt meg en 2015 S85D. Første Tesla så jeg er veldig spent på om jeg blir fornøyd. Den blir hentet om en ukes tid.
Ulempen er at den står på uoriginale felger, uten riktig dekktrykksmåler og med piggdekk. Første oppgradering blir å få ordnet slik at det ikke er feilmelding på skjermen angående feil på dekktrykk, samt få lagt på piggfrie vinterdekk - fortrinnsvis Nokian R2 som jeg ser blir anbefalt her.
Er det Teslaforhandleren som ordner dette eller kan man få dette fikset hos hvilken som helst dekkforhandler? Evt noen anbefalinger av forhandler i Trondheimsområdet?
Piggdekkene som står på bilen er nesten nye. Er det marked for å få solgt disse videre? Evt til hvilken pris?

Beklager om disse spørsmål er besvart tidligere i tråden.
S og X siden 2016.
Elbil siden 2015

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

o.b.lix

Hvilken som helst dekkforhandler ordner opp.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Mao

Sitat fra: oroar på lørdag 11. februar 2017, klokken 16:54
samt få lagt på piggfrie vinterdekk - fortrinnsvis Nokian R2 som jeg ser blir anbefalt her.

Det er VELDIG delte meninger om Nokian R2 passer på en tung og motorsterk bil som Tesla eller ikke.
Jeg tilhører dem som mener R2 er bortimot uegnet på Tesla, etter å ha kjørt P85+ RWD i 2 vintre på R2. Selv om rullemotstanden er lav og grepet på is/snø er godt, oppleves dekket så mykt og ustabilt på asfalt at jeg ikke vil anbefale det.

Jeg kjører nå P85D med Conti CVC6, et dekk jeg mener er mye bedre tilpasset bilen og som bevarer det gode grepet under vanskelige forhold. Goodyear UG Ice2 og Michelin XI3 er andre gode alternativer.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

TRM

Sitat fra: Mao på lørdag 11. februar 2017, klokken 22:04
Sitat fra: oroar på lørdag 11. februar 2017, klokken 16:54
samt få lagt på piggfrie vinterdekk - fortrinnsvis Nokian R2 som jeg ser blir anbefalt her.

Det er VELDIG delte meninger om Nokian R2 passer på en tung og motorsterk bil som Tesla eller ikke.
Jeg tilhører dem som mener R2 er bortimot uegnet på Tesla, etter å ha kjørt P85+ RWD i 2 vintre på R2. Selv om rullemotstanden er lav og grepet på is/snø er godt, oppleves dekket så mykt og ustabilt på asfalt at jeg ikke vil anbefale det.

Jeg kjører nå P85D med Conti CVC6, et dekk jeg mener er mye bedre tilpasset bilen og som bevarer det gode grepet under vanskelige forhold. Goodyear UG Ice2 og Michelin XI3 er andre gode alternativer.
Stiller meg 100% bak det Mao skriver, og har bortimot identisk erfaringsgrunnlag. To sesonger med R2, første med S85, og andre med S85D. Er nå på tredje vinteren med Tesla, og kjører nå CVC6. Veldig mye bedre dekk en R2!
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Øggen

Kjørt på cvc6 sjøl. Fantastiske vinterdekk og prester under alle forhold. Kun med ett stort minus, og det e at dei får veldig lett vannplaning.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Cowboystrekk

R2 er et dekk du MÅ ha ekstra luft (50 psi) i for å bedre veigrepet etter min mening, Nokia anbefaler det samme. Det er delvis takket være den ekstremt myke gummien at rullemotstanden og isegenskapene er så bra som de er. Uansett egner nok R2 seg til de lettere motoriserte og vektige TMSene. Jeg kjører med en gammel S60 som veier så vidt under 2 tonn og der funker de fint. Da jeg hadde lånebil som veide 150 kg mer og hadde mye mer krefter var ikke erfaringa like god. CVC6 er nok et bedre valg for D og P-utgavene. For 60\70\75 uten D vil jeg si R2 med 50psi er et godt alternativ pga vekt og ytelser, samt at de i noen tilfellene ekstra mil rekkevidde kommer godt med her :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

rsomby

Sitat fra: TRM på søndag 12. februar 2017, klokken 15:20
Sitat fra: Mao på lørdag 11. februar 2017, klokken 22:04
Sitat fra: oroar på lørdag 11. februar 2017, klokken 16:54
samt få lagt på piggfrie vinterdekk - fortrinnsvis Nokian R2 som jeg ser blir anbefalt her.

Det er VELDIG delte meninger om Nokian R2 passer på en tung og motorsterk bil som Tesla eller ikke.
Jeg tilhører dem som mener R2 er bortimot uegnet på Tesla, etter å ha kjørt P85+ RWD i 2 vintre på R2. Selv om rullemotstanden er lav og grepet på is/snø er godt, oppleves dekket så mykt og ustabilt på asfalt at jeg ikke vil anbefale det.

Jeg kjører nå P85D med Conti CVC6, et dekk jeg mener er mye bedre tilpasset bilen og som bevarer det gode grepet under vanskelige forhold. Goodyear UG Ice2 og Michelin XI3 er andre gode alternativer.
Stiller meg 100% bak det Mao skriver, og har bortimot identisk erfaringsgrunnlag. To sesonger med R2, første med S85, og andre med S85D. Er nå på tredje vinteren med Tesla, og kjører nå CVC6. Veldig mye bedre dekk en R2!

Samme her CVC6 på ny bil. Mye bedre kjørefølelse en de to tidligere sesongene på R2 som oppleves mye mykere og deigete.

Christopher Neumann Ruud

Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 14. februar 2017, klokken 08:46
R2 er et dekk du MÅ ha ekstra luft (50 psi) i for å bedre veigrepet etter min mening, Nokia anbefaler det samme. Det er delvis takket være den ekstremt myke gummien at rullemotstanden og isegenskapene er så bra som de er. Uansett egner nok R2 seg til de lettere motoriserte og vektige TMSene. Jeg kjører med en gammel S60 som veier så vidt under 2 tonn og der funker de fint. Da jeg hadde lånebil som veide 150 kg mer og hadde mye mer krefter var ikke erfaringa like god. CVC6 er nok et bedre valg for D og P-utgavene. For 60\70\75 uten D vil jeg si R2 med 50psi er et godt alternativ pga vekt og ytelser, samt at de i noen tilfellene ekstra mil rekkevidde kommer godt med her :)

Når R2 er rated til 51 psi, er det da forsvarlig å fylle i så mye som 49-50 på en kald dag? Eller bør man legge seg litt under?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA