Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

TeslaSvein63

Temmelig "billige" Nokia R2 på Interdekk. Billigere en på utenlandske nettbutikker. Ble veldig fornøyd med hvor hurtig de klarte å ordne dekk. Ny rekord. Her trenger man ikke vent 8-12 dager før dekkene leveres. Vianors black friday tilbud på 50%, ble en spøk i forhold.

Muffinman

Både Interdekk og Dekkonline har R2 til ca. 2600-2700. Imidlertid har Interdekk Hakka 8 til 2595. Det er en god pris, og Dekkonline ligger mye over: 3238.

zoom

Kjøpte komplett hjulsett hos tesla til model S,de gamle standardhjulene med Nokian R2 14990.De sa det var kampanje,kjøpte dem med ny bil.

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

JorgenM

Vår brukte S ble levert med piggfrie Pirelli 19", mønsterdybde 3-4 mm. Forklarer dette problemer vi har hatt på vinterføre? :)

Blir trolig nye Nokian R2 før jul.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Muffinman

Utslitte dekk er ikke noe å kjøre med på vinteren uansett, og disse dekkene er kort og godt j****g lumske. De kan føles trygge og stabile og ha godt grep, helt til visse typer føre inntreffer. Da er du plutselig en noe tykkfallen Bambi på glattisen totalt uten kontroll. Greit hvis man kan la bilen stå når forholdene tilsier det, men ubrukelig hvis man må kjøre uansett. Komprimert slikesnø er et eksempel på føre hvor disse seiler.

Har disse selv og har omtrent ikke kjørt på annet enn bar vei så langt i vinter, men etter et par skrekkopplevelser i fjor vinter har jeg skikkelige vinterdekk på vei nå.

JorgenM

Ja, begge her jobber kun hjemmefra og vi har 3 unger i barnehagen som er kun 50 meter unna så det er aldri slik at vi MÅ kjøre noe sted, heldigvis :)
Men nye dekk blir det uansett.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Cowboystrekk

Pirelli er bra på tørr og våt veg. Grei på snø, men elendige på is. De er såkalt kontinentale dekk som er lagt for sørligere deler av europa med snøfattige vintre.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Muffinman

Jeg har kjørt piggfritt siden 90-tallet, men jeg observerer at disse Sottozero-dekkene har hatt en forunderlig psykologisk effekt på meg. Nå er fire Hakka 8 på vei og skal monteres asap.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Øggen

Sitat fra: Muffinman på fredag 02. desember 2016, klokken 10:51
Jeg har kjørt piggfritt siden 90-tallet, men jeg observerer at disse Sottozero-dekkene har hatt en forunderlig psykologisk effekt på meg. Nå er fire Hakka 8 på vei og skal monteres asap.

Spørs om det går bra når høge herrer med for stramt slips skal bestemme:

http://www.tv2.no/broom/8667278/
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Muffinman

Man vil uansett få bruke dekkene som allerede er solgt.

kjellan

Sitat fra: Muffinman på fredag 02. desember 2016, klokken 10:51
Jeg har kjørt piggfritt siden 90-tallet, men jeg observerer at disse Sottozero-dekkene har hatt en forunderlig psykologisk effekt på meg. Nå er fire Hakka 8 på vei og skal monteres asap.

Har kun gode erfaringer med Hakkapelitta 8. Både på vår første P85  og no på P85D. Ingen svevestøv problem når ein kjører mest på "landbygda".  Er mest usikker på friksjonen når eg kjører i byen med sleipt støv, salt og snøsmørje. Godt synes eg å høre litt pigg lyder på vintern !
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

Muffinman

Er på andre vinteren med Hakka 8 på P85. Nå kjøres ikke den så mye som D``en, men fikk noen langturer på ekstremføre i fjor høst før nyeste bil ble levert. De overbeviste, for å si det sånn. Beholder Pirelliene til vår og høst.

lunitiks

Også meheget nøyd med finske-8ern. Upåklagelig grep.

Så får det være at bilen knotrer som en skyttergravsmitraljøse fra 1. verdenskrig på asfalten i sentrum
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA