Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD


Kilroy

Takker Muffinman, da har jeg bestilt! Fikk forøvrig beskjed i går om at de hadde de inne om 3 uker, men å få de før er jo bare pluss  :)
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Muffinman

#1548
Og jeg fikk beskjed i går om at de ikke visste når de kom på lager, og at eneste løsning var å følge med på nettsidene. Og i dag dukket de opp på nettsidene... Har opplevd feil lagerstatus med påfølgende oppringing og kansellering før, men om det skulle skje denne gangen lar jeg bestillingen stå med levering når det er mulig. Har det heldigvis ikke så travelt denne gangen.

Da blir det etterhvert Landsail i alle fire hjørner på P85``en.  Forskjellen i rullemotstand på Landsail og Falken skulle tilsi 2,5-3 mil på en 85kWh rwd bil.

Kilroy

Dette fikk jeg nå på bestillingsstatus:
Takk for bestillingen.
Beklager litt ventetid nå.
Varene sendes uke 21.

Så da blir det Landsail dekk i løpet av mai :)
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

djlarsen

Sitat fra: petersv på onsdag 11. mai 2016, klokken 20:44
Hvis det kun er pris som er viktig råder jeg å sjekke finn. Mange som selger nye, eller nesten nye der. Sikkert etter bytte til andre hjul og bruker org. med vinterdekk.

Veldig takknemlig for dette tipset! Da fikk jeg kjøpt og hentet 4 dekk i kveld. Continental ContiSport av samme type som jeg har fra før. 2 stykk nesten ubrukte, og 2 med ca 4,5mm mønsterdybde. Betalte 4000 for disse. Akkurat nå trenger jeg bare å bytte 2 stykk da bakdekkene på mystisk vis er konvertert til slicks.

Bestilte også Lexani LX-TWENTY 245/35 R21 96W XL fra dekkonline i går. Så da får jeg testet forskjellen på disse etterhvert, og kan dele erfaringene mine med disse billigdekkene her. Noen tips for testing bortsett fra støy, slitasje og rekkevidde?

Arntiv

Er det uproblematisk å få et "hvilket som helst" dekkverksted til å montere dekk jeg har kjøpt på internett, eller er noen sære på det og vil bare montere dekk de selger/fører selv?
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

Muffinman

Det må nesten det enkelte verkstedet svare på ☺  men merk at ihvertfall Interdekk og Dekkonline har monteringspartnere. Velger du en av dem sier er de nok villige så det holder.

Arntiv

Jeg får høre med et lokalt verksted før jeg bestiller. Interdekk har ingen partnere i Bodø. Tenker det kan være verdt å prøve Landsail både med tanke på pris og rullemotstand!
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

Tesla P85D

Noen som har 1 stk vossen cv4 9,0 x 22" og en stk 10,5 x 22"? Fikk "knust" 2 stk felger og cv4 er viss nok ikke i produksjon lengre... Tips mottas med takk!
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Xirius

Tenkte jeg skulle kjøpe disse felgene: https://www.interdekk.no/categories/upclose_wheel.php?sysnr=299561&remote_desc=TIRESIZES:245/45R19;RING:%20%2072,6>%2064;MUTTER:%2014X1,5%20CONICAL%20CLOSED%20;&header=Tesla%20;Model%20S%20;All%20types%20;19;%20

Er det noe jeg må passe på når jeg bestiller? Forskjell foran og bak?
Jeg er helt grønn når det gjelder dekk og felg :D
Nissan Leaf - 2012
Tesla Model S 85 - 2014
Think City Zebra - 2008 (solgt)

fonberg

Jeg vurderer å gå på en aldri så liten jåle-smell på nybilen, med 20" sommerhjul.
Har fått tilbud på ei pakke med dekk type Falken FK453 i dimensjonene 245/40R20 foran + 275/35R20 bak. Noen som har erfaringer med disse dekkene (evt. også i andre dimensjoner) på TMS?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

Har 25.000km på P85 med disse dekkene i 245/45-19. Oppsummert: Styr unna!

1. 10% økning i forbruk ved å gå fra 21" med PS2 til disse i 19". Ratet i verstingklassen på rullemotstand.
2. Støyer veldig mye
3. Slipper brått og tidlig på våt vei

På den positive siden blir bilen relativt stabil og de fungerer greit på tørr asfalt.

Men gir langt fra like godt grep som PS3 (som jeg kan sammenligne med). Har ikke kjørt PS3 til grensen, men såpass at de gav lyd fra seg og litt til. Et forsøk på samme tempo med Falken-dekkene ville resultert i en tur til skogs.

De er med andre ord ikke gode på støy, forbruk, komfort eller sportslig kjøring på landevei i de temperaturene vi som oftest har her. Dette skal vel egentlig være Falken sitt Nurnburgring-dekk, så mulig det sitter bedre når det blir skikkelig varmt. Treadwear 300 mot PS2 sine 220.

Har to av disse igjen bak på P85``en, og nye Landsail 588 foran. Selv om bilen er støydempet hører jeg bare levenet fra bakdekkene når jeg kjører.

fonberg

Takk Muffinman, det var klar melding. Spørs om jeg skal nøye meg med å legge originale PS3 over på annen 19" felg da (og sette vinterdekk på org. felg, som uansett var planen).
Det er jo mye annet moro man kan gjøre med de 15 k som blir "til overs". 40 km ekstra rekkevidde pr. ladesyklus, bedre veigrep og mindre støy får jeg ta med som bonus :)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

Får jo bedre dekk i 20" enn disse Falken-dekkene da. Men regner med det koster.

Her er det 19" som gjelder på begge bilene etter å ha kjørt litt over en sommersesong med 21". Endte på to sett PH Turbin II og to sett Polar, begge i gunmetal. Polar har et svakt brunskjær i fargen mens PH er gråere. PH er rimeligst, men ikke stor forskjell. På avstand ser Polar litt mindre ut enn PH, men på nært hold ser begge store ut. Begge er 8,5" brede slik som Tesla``s originale 21". Original 19" er 8. Den ekstra bredden hever utseendet og gjør at dekket ikke får "ballongdekk" utseende. Innpress på begge disse er 35mm, og det betyr at hjulene kommer 5mm lenger ut i hjulbuen. Enkelte som mener at det har betydning for sandblåsing langs sidene på bilen; selv fikk jeg det raskt med originale hjul og det har absolutt ikke akselerert etter at jeg byttet til disse.

Hvis du fikk tilbud på 20" i Trondheim regner jeg med at samme sjappa tilbyr felgene jeg nevner også ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA