Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

Powerflux

Landsail 588UHP er det jo etterhvert svært mange som skryter av!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Muffinman

De er fine så lenge sportslighet ikke er et kriterie. Skal du kjøre gris i svingene faller de helt gjennom. De er heller ikke utpreget retningsstabile. Men de er sannsynligvis det mest lettrullende og stillegående sommerdekket som er å oppdrive, i tillegg til at det griper veldig bra på vått, er slitesterkt, komfortabelt og veldig billig.

Jeg kommer til å legge igjen Vossen 21"``erene hjemme og kjøre på 19" Landsail til sørlige deler av EU i sommer. Kommer sikkert til å legge igjen en liten autobahn review av dem etter turen.

turfsurf

Erfaringsmessig er Autobahn ganske krevende for dekkene (hvis man holder litt høyere fart). Var ikke så veldig fornøyd med Michelin dekkene som satt på 85Den.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

tkjoerlaug

Tenkte å bytte hjul, men det ser ut til å være muttere og ikke vanlige bolter man løsner på min bil. Er det da bolter som sitter fast i navet og kun mutter man løsner, eller er det noe som løst på baksiden etter man skrur av mutteren? Har ikke sett denne varianten før, og vil være sikker på at jeg gjør det riktig før jeg løsner noe.

Havebigfun

det er kun muttere du løsner/tar av :)

tkjoerlaug

Så etter muttere og hjul er tatt av så står det fem bolter fast i navet?

tkjoerlaug

Cowboystrekk

Kjører du med en aggressiv kjørestil og har en P85 eller PxxD(L) kan nok Landsail falle litt gjennom. Har du en mer normal kjørestil eller en av de lettere motoriserte TMSene virker det som om landsail er et godt valg for de fleste :) Når jeg skal bytte sommerdekk er de mitt neste valg etter de utrolig seiglivede Goodyear stock-dekkene :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

anton

Jeg fikk på nye Michelin Primacy 3 i dag på standard 19'. Betydelig mindre støy enn Goodyear dekka som har stått på siden bilen kom i 2013.

Muffinman

Noen som har testet Achilles ATR Sport 2 i 21"? Skal visstnok være stillegående og komfortabelt, men muligens mer tungtrullende enn Lexani.

BTW, mine Lexani 21" ble montert igjen i påsken. En liten reduksjon i støy i forhold til Sottozero II som fikk rulle fra midten av mars, og en STOR reduksjon i sporing :)  Utrolig fornøyd med disse, og det kunne vært interessant å teste dem på en bil med sportsunderstell for å eliminere standardunderstellets "båtfakter", selv i senket tilstand.

Wilma

Sitat fra: Muffinman på mandag 17. april 2017, klokken 17:52
Noen som har testet Achilles ATR Sport 2 i 21"? Skal visstnok være stillegående og komfortabelt, men muligens mer tungtrullende enn Lexani.

BTW, mine Lexani 21" ble montert igjen i påsken. En liten reduksjon i støy i forhold til Sottozero II som fikk rulle fra midten av mars, og en STOR reduksjon i sporing :)  Utrolig fornøyd med disse, og det kunne vært interessant å teste dem på en bil med sportsunderstell for å eliminere standardunderstellets "båtfakter", selv i senket tilstand.

Godt å høre at du er fornøyd med Lexani-dekkene.
Mest sannsynlig blir de mine neste dekk. Håper ikke det blir en nedtur etter å ha hatt ContiSilent.
Håper det er flere som har erfaring med Lexani og kanskje Achilles. De ser også interessante ut.
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

BMW850

Noen som bruker momentstaver og muttertrekker? Ser flere har kjøpt momentnøkkel osv. Selv har jeg i over 30 år trukket til for hånd og aldri hatt problem av noe slag. Har muttertrekker og kan tenke meg at dette settet hadde vært helt greit. Den lilla er på 175Nm som hjulboltene på Tesla skal ha i moment.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Ovrig/Momentstaver-5-stk-2000033653/

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Øggen

Skrur for hånd, momentnøkkel. Alle mine e strøken, forøvrig gått bra på alle tre bilane.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

AppleKnocker

Hvor ujevn dekkslitasje kan man forvente på Model S?
Ett av mine fire piggdekk Hakka8 må kasseres fordi det er slitt helt ned i innerkant. Er omtrent ikke mønster igjen og alle piggene på den 25% innerste delen av dekket er gone. Er snakk om venstre bakdekk. Øvrige tre dekk har grei og jevn mønsterdybde.

Dekkene rotert med piggfrie dekk ila vinteren, så jeg mistenker at dette er noe som har skjedd nylig.

Betyr dette at det er noe feil med hjuloppheng e.l?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA