Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

knut.aulie

Sitat fra: BMW850 på lørdag 25. mars 2017, klokken 18:37
Den der tåler ikke en drit, kjærringopplegg! En hockey puck tåler alt  8)
Tja da lar du bilen ta trøkken, en Jackpad er litt myk en puck er steinhard . Har brukt jackpad på min 1800 kg stasjonsvogn uten problem.

Men opp til deg. Jeg vokste opp på et bilverksted og lærte å ta vare på bilen, så det gjør jeg.


BMW850

Har flere tunge biler. Jackpadene fra Biltema er for myke etter min mening og sprekker etter kort tid. Og hva du mener med at bilen tar trøkken skjønner jeg ikke helt. Men den må selvfølgelig plasseres riktig.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Øyvind.h

Etter 5 hjulskift på Model S uten pad (altså jekkens lille runde hode direkte mot jekkpunktene under bil) kunne jeg fortsatt ikke se et eneste merke i jekkpunktene under bilen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

knut.aulie

Sitat fra: BMW850 på lørdag 25. mars 2017, klokken 23:36
Har flere tunge biler. Jackpadene fra Biltema er for myke etter min mening og sprekker etter kort tid. Og hva du mener med at bilen tar trøkken skjønner jeg ikke helt. Men den må selvfølgelig plasseres riktig.
På min nåværende og forrige bil så er det en skarp kant i karosseri hvor jekkpunktet er. Jeg ville ikke hatt en hard puck på den kanten.

Øystein Skutle

Noen som vet om boltene som kom med tesla sine 19" slipstream passer til 21" turbin.
Tesla Model S 90D

Bestillt        08. Juni 2016
Produsert   08. Juli 2016
Levert         07. Sept 2016

snd

P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

alda

Slängde på sommarhjulen i helgen, bara körda några få kilometer i fjor höst innan vinterhjulen kom på.
Efter att ha kört på i stort sett bar asfalt hela vintern med Hakka R2, kan man konstatera att Michelin Primacy 3 är en annan upplevelse...
Däcken är av naturliga orsaker hårdare, och bråkar faktisk mer. Möjligt att dom måste köras in lite efter vintern, men det var nästan att jag längtade tillbaka till de mer behagliga Hakka-däcken :o...
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Megleren

Sitat fra: alda på tirsdag 28. mars 2017, klokken 09:24
Slängde på sommarhjulen i helgen, bara körda några få kilometer i fjor höst innan vinterhjulen kom på.
Efter att ha kört på i stort sett bar asfalt hela vintern med Hakka R2, kan man konstatera att Michelin Primacy 3 är en annan upplevelse...
Däcken är av naturliga orsaker hårdare, och bråkar faktisk mer. Möjligt att dom måste köras in lite efter vintern, men det var nästan att jag längtade tillbaka till de mer behagliga Hakka-däcken :o...

Haha, ble litt sjokkert selv da jeg la om selv nå. Var en helt annen opplevelse. Har Conti6 på vinterdekka og de medfølgene Goodyear på sommer.
2018 Model X75 - Est levering Mars 2018
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

Cookie Monster

Piggfrie vinterdekk er stort sett alltid mer stille en sommerdekk. Spesielt nå som det enda ikke er så varmt. Sommerdekk får mykere gummi og bråker mindre når det blir 20-25 grader ute og man får opp litt temperatur i dekkene ;)
2015 P85D

Muffinman

Og derfor gikk Hakka 8``ene av til fordel for de berømte Sottozero II-dekkene for et par uker siden. De skal få rulle til det nærmer seg mai. Sommerdekk når kvikksølvet bare er så vidt over null er ikke noe å trakte etter.

alda

Sitat fra: Muffinman på onsdag 29. mars 2017, klokken 15:00
Og derfor gikk Hakka 8``ene av til fordel for de berømte Sottozero II-dekkene for et par uker siden. De skal få rulle til det nærmer seg mai. Sommerdekk når kvikksølvet bare er så vidt over null er ikke noe å trakte etter.
Wow, du byter alltså mellan olika vinterhjul i väntan på varmare väder? Har du dekkhotell hemma eller?  ;D
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"



morpheos

Tips til sommerdekk i 21" som holder mer enn en sesong? Ser at Conti PremiumContact scorer høyt i NAF sin test (men finnes ikke i 21" - i alle fall fant jeg den ikke i fjor). Kjørte i fjor på Conti Sportcontact (ca. 12.000 km), og var veldig fornøyd med unntak av at de etter sesongen var helt utslitt bak. Jeg vet ikke om det skyldes at de ikke egentlig takler en så tung bil - riktignok dro jeg på litt ved en del anledninger (ny bil), men SÅ hardt kjørte jeg da ikke.

Wilma

12000 km er altfor lite. Jeg vil tro du har bakhjulstrekk?
Mine dekk, ContiSilent har kjørt ca 25000. Har enda 4 mm igjen.
Jeg har tenkt å prøve Lexani Twenty eller Achillesdekk ved neste kjøp. De er veldig billige men har fått gode tilbakemeldinger på både støy og slitestyrke.
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA