Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Egoisme som ødelegger!

Startet av i3_X5_730, tirsdag 11. februar 2014, klokken 11:51

« forrige - neste »

i3_X5_730

Sitat fra: Vind på tirsdag 04. februar 2014, klokken 13:11
Får vel bidra med ett bilde her, ett i skikkelig vinterføre - at i3 ikke er en vinterbil har blitt kraftig motbevist - den fungerer veldig bra! Det andre bildet viser i3en sammen med sin nye bestevenn A2en.  Diseldyret er forvist til gårdsplassen - og brukes bare til langturer.  Skal komme med noen bedre sammenligningsbilder av A2 og i3 når været tilater det - men de bilene er likere enn man skulle tro.

Herlig! Gratulerer med i3 du også! Stilig fargekombinasjon.  ::) Digger forresten A2'en også! Audi vet ikke ... øh ... jo, kanskje de visste hvilke bil de lagde i A2 ... alt ettersom.  ;D

Vind

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på tirsdag 04. februar 2014, klokken 13:26
Audi vet ikke ... øh ... jo, kanskje de visste hvilke bil de lagde i A2 ... alt ettersom.  ;D
De viste det nok - historien sier at Audi tapte 3 000€ på hver A2 som ble produsert (i gjennomsnintt), Der har allerede BMW uttalt at de tjener penger fra første i3 , så det er jo positivt for fremtiden.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

GelpMan

Sitat fra: Vind på tirsdag 04. februar 2014, klokken 13:11
Får vel bidra med ett bilde her, ett i skikkelig vinterføre - at i3 ikke er en vinterbil har blitt kraftig motbevist - den fungerer veldig bra! Det andre bildet viser i3en sammen med sin nye bestevenn A2en.  Diseldyret er forvist til gårdsplassen - og brukes bare til langturer.  Skal komme med noen bedre sammenligningsbilder av A2 og i3 når været tilater det - men de bilene er likere enn man skulle tro.

Herlig! Gratulerer med i3 du også! Stilig fargekombinasjon.  ::) Digger forresten A2'en også! Audi vet ikke ... øh ... jo, kanskje de visste hvilke bil de lagde i A2 ... alt ettersom.  ;D

Og Audi ga seg i kappløpet med BMW i3 sies det. Se Audi A2 electrical concept her: http://www.autoblog.com/2011/09/13/audi-a2-concept-frankfurt-2011/

Utrolig like biler spør du meg :D

LMOR

Sitat fra: Vind på mandag 03. februar 2014, klokken 23:10
Sitat fra: østfolding på mandag 03. februar 2014, klokken 22:35
Fantastisk bil!

Er gulvlyset i kupeén samt det røde lyset på dørkarmen inkludert i standardutgaven? Eller er dette en del av LED-pakken?
Det er en del av led pakken, gir også lys i sminkespeilet.

Tror ikke det er helt rett Vind. Jeg tror dette er en del av oppgradert interiør, altså ikke på standard bilen, selv med LED pakken.

Fra options på Loft, Lodge, Suite, :

- Extended lighting + exterior door handle illumination
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Vind

østfolding

Sitat fra: LMOR på tirsdag 04. februar 2014, klokken 17:18

Tror ikke det er helt rett Vind. Jeg tror dette er en del av oppgradert interiør, altså ikke på standard bilen, selv med LED pakken.

Hva ligger i "LED Lyselementer" i 7GA da - når man har standard interiør?

LMOR

Sitat fra: østfolding på tirsdag 04. februar 2014, klokken 19:29
Sitat fra: LMOR på tirsdag 04. februar 2014, klokken 17:18

Hva ligger i "LED Lyselementer" i 7GA da - når man har standard interiør?

Det er 5AK som ligger i den pakken:
LED light elements
Parking lights, daytime driving lights in LED technology (14 high-power LEDs) with LED 'U' shaped BMW i design.

Hvis du har kjøpt 5A2, så erstatter den 5AK.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

i3_X5_730

Fikk besøk i dag av to gode kompiser. Fikk trødd dem i i3'en og sendte dem avgårde i i3'en alene på en laaaang testtur. De fikk tatt på, sett på, prøvd, spurt , sjekket og tok den tiden de ville for å tilfredstille informasjons behovet når det gjalt i3'en. Jeg svarte, demonstrerte og diskuterte så godt jeg kunne. Det ble en minnerik dag som kanskje resulterer i flere i3-eiere.  ;)

Batteritralla

Den ene av dem var meg :-)

Takk for en utrolig hyggelig seanse, der jeg fikk sett på alle de små finessene og tingene jeg lurte på i ro og mak.

Hadde Bmw hatt selgere av dette kaliber så hadde de nok solgt 3 ganger så mange biler - minst!!!

Eieren hadde hverken slips eller sjal, men kunne mye mer om kjøretøyet og utviste mye større entusiasme enn selgerene jeg har truffet på hos Bmw.

Kaffe og kaker smakte utmerket også :-)

Neste "treff" må bli i verkstedet mitt  8)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

i3_X5_730

Sitat fra: Batteritralla på fredag 07. februar 2014, klokken 21:04
Den ene av dem var meg :-)

Takk for en utrolig hyggelig seanse, der jeg fikk sett på alle de små finessene og tingene jeg lurte på i ro og mak.

Hadde Bmw hatt selgere av dette kaliber så hadde de nok solgt 3 ganger så mange biler - minst!!!

Eieren hadde hverken slips eller sjal, men kunne mye mer om kjøretøyet og utviste mye større entusiasme enn selgerene jeg har truffet på hos Bmw.

Kaffe og kaker smakte utmerket også :-)

Neste "treff" må bli i verkstedet mitt  8)

+1  ;)

Jalla

Sitat fra: Vind på tirsdag 04. februar 2014, klokken 14:05
Audi vet ikke ... øh ... jo, kanskje de visste hvilke bil de lagde i A2 ... alt ettersom.  ;D
De viste det nok - historien sier at Audi tapte 3 000€ på hver A2 som ble produsert (i gjennomsnintt), Der har allerede BMW uttalt at de tjener penger fra første i3 , så det er jo positivt for fremtiden.

I følge noen kilder var det mye større tap pr A2 enn det. Total kost:11,5 mrd. Kost per bil:60 500 kr
http://www.dinside.no/925799/de-storste-tapsprosjektene-i-moderne-tid

Vind

Sitat fra: Jalla på fredag 07. februar 2014, klokken 21:40
Sitat fra: Vind på tirsdag 04. februar 2014, klokken 14:05

I følge noen kilder var det mye større tap pr A2 enn det. Total kost:11,5 mrd. Kost per bil:60 500 kr
http://www.dinside.no/925799/de-storste-tapsprosjektene-i-moderne-tid
Vel... Det gjør vel at min gamle A2 er enda mere verdt  8)

Har stort sett kjørt alene med i3 de siste ukene, men i dag, når jeg skulle ut i ett møte parkerer jeg ved siden av en annen Andesite Silver på Lysaker.  Så når jeg skal hjem fra jobb har jeg en sort i3 forann meg, og en Hvit bak meg, så det er tydelig at leveransene er kommet ordentlig i gang  ;D

i3_X5_730

Kom igjen da, dere. Er dere ikke stolte over i3'ene deres?  ;D

Tinhlevan

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på tirsdag 25. februar 2014, klokken 11:49
Kom igjen da, dere. Er dere ikke stolte over i3'ene deres?  ;D

Ok da-:)
Fra helgens tur til Halden med hurtigladestopp i Fredrikstad.

Terondo

Selvsagt er jeg stolt av i3'en min.

Venter på sommeren slik at jeg kan få på bestedekkene, men la gå, her kommer et av den med vinterdekkene på.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA