Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

Roger (NO)

Starter en samletråd hvor man kan oppsummere bekreftede oppgraderinger og nye funksjoner i v.6.0

Dette er jo neste store oppgradering til TMS softwaremessig.
Noen som også vet når den blir lansert?

OleJA

Sitat fra: Roger (NO) på søndag 02. februar 2014, klokken 13:13

Noen som også vet når den blir lansert?
Det ble vel først sagt januar, nå er det vel februar som teller. Personlig tror jeg nok det kan bli enda senere - På bakgrunn av alle nye features som ser ut til å komme i denne versjonen er det nok mye som må testes og stabiliseres før den er klar.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

janmb

Er det i den versjonen vi venter å få tilbake air suspension? (ja, setter det på spissen, men for min del er air suspension som deaktivert å betrakte inntil vi får tilbake low)
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Trustno1

Sitat fra: janmb på søndag 02. februar 2014, klokken 14:05
Er det i den versjonen vi venter å få tilbake air suspension? (ja, setter det på spissen, men for min del er air suspension som deaktivert å betrakte inntil vi får tilbake low)

I følge hva Elon sa på eventen i Oslo, så skal man få full kontroll på hvilke hastigheter som skal være innslagspunkt for hver høydeinnstilling.

janmb

Supert, da er det bare et spørsmål om når.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Bjørn

Ja, det, og full utnyttelse av laderne våre...!  >:(

Tai

Sitat fra: Trustno1 på søndag 02. februar 2014, klokken 14:22
I følge hva Elon sa på eventen i Oslo, så skal man få full kontroll på hvilke hastigheter som skal være innslagspunkt for hver høydeinnstilling.

Han sa vel ikke full kontroll men at man hadde mulighet til å justere den mer enn før.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

janmb

Sitat fra: Tai på søndag 02. februar 2014, klokken 23:51
Sitat fra: Trustno1 på søndag 02. februar 2014, klokken 14:22
I følge hva Elon sa på eventen i Oslo, så skal man få full kontroll på hvilke hastigheter som skal være innslagspunkt for hver høydeinnstilling.

Han sa vel ikke full kontroll men at man hadde mulighet til å justere den mer enn før.

Tai

I tillegg kom det jo rimelig tydelig fram at man også får en 100% manuell mode som bilen aldri overstyrer - takk og pris.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Cobos

Sitat fra: janmb på mandag 03. februar 2014, klokken 01:37
Sitat fra: Tai på søndag 02. februar 2014, klokken 23:51
Sitat fra: Trustno1 på søndag 02. februar 2014, klokken 14:22
I følge hva Elon sa på eventen i Oslo, så skal man få full kontroll på hvilke hastigheter som skal være innslagspunkt for hver høydeinnstilling.

Han sa vel ikke full kontroll men at man hadde mulighet til å justere den mer enn før.

Tai

I tillegg kom det jo rimelig tydelig fram at man også får en 100% manuell mode som bilen aldri overstyrer - takk og pris.
Det var ikke det jeg hørte... Og det teknikere har sagt til meg er at fjæringsveien er såpass kort på Very High at den ikke kan brukes i store hastigheter. Tipper vi får utvidet den til kanskje 50 maks. Tesla har vært tydelige på at de ikke lar deg skade bilen eller batteriet, og tviler på at de går bort fra dette.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

D.O

Sitat fra: Cobos på mandag 03. februar 2014, klokken 07:23
Sitat fra: janmb på mandag 03. februar 2014, klokken 01:37
Sitat fra: Tai på søndag 02. februar 2014, klokken 23:51
Sitat fra: Trustno1 på søndag 02. februar 2014, klokken 14:22
I følge hva Elon sa på eventen i Oslo, så skal man få full kontroll på hvilke hastigheter som skal være innslagspunkt for hver høydeinnstilling.

Han sa vel ikke full kontroll men at man hadde mulighet til å justere den mer enn før.

Tai

I tillegg kom det jo rimelig tydelig fram at man også får en 100% manuell mode som bilen aldri overstyrer - takk og pris.
Det var ikke det jeg hørte... Og det teknikere har sagt til meg er at fjæringsveien er såpass kort på Very High at den ikke kan brukes i store hastigheter. Tipper vi får utvidet den til kanskje 50 maks. Tesla har vært tydelige på at de ikke lar deg skade bilen eller batteriet, og tviler på at de går bort fra dette.

Cobos
Elon sa at du får bestemme selv når du vil ha lav og området for når bilen skifter blir mer en dobblet. Altså trolig VH=ca 15kmt, H=ca 60kmt. Lav og normal trolig ingen begrensning
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

gbzdoc

Sitat fra: Bjørn på søndag 02. februar 2014, klokken 23:44
Ja, det, og full utnyttelse av laderne våre...!  >:(

Der kommer det en fiks, men ikke i SW. Krever visst en liten HW utbedring på bilen(e) som skulle ta "under en time".

fonberg

Sitat fra: D.O på mandag 03. februar 2014, klokken 08:25
Sitat fra: Cobos på mandag 03. februar 2014, klokken 07:23
Sitat fra: janmb på mandag 03. februar 2014, klokken 01:37
Sitat fra: Tai på søndag 02. februar 2014, klokken 23:51
Sitat fra: Trustno1 på søndag 02. februar 2014, klokken 14:22
I følge hva Elon sa på eventen i Oslo, så skal man få full kontroll på hvilke hastigheter som skal være innslagspunkt for hver høydeinnstilling.

Han sa vel ikke full kontroll men at man hadde mulighet til å justere den mer enn før.

Tai

I tillegg kom det jo rimelig tydelig fram at man også får en 100% manuell mode som bilen aldri overstyrer - takk og pris.
Det var ikke det jeg hørte... Og det teknikere har sagt til meg er at fjæringsveien er såpass kort på Very High at den ikke kan brukes i store hastigheter. Tipper vi får utvidet den til kanskje 50 maks. Tesla har vært tydelige på at de ikke lar deg skade bilen eller batteriet, og tviler på at de går bort fra dette.

Cobos
Elon sa at du får bestemme selv når du vil ha lav og området for når bilen skifter blir mer en dobblet. Altså trolig VH=ca 15kmt, H=ca 60kmt. Lav og normal trolig ingen begrensning

VH=15 km/t allerede med 5.8, så jeg håper denne kan dobles til 30 km/t, samt som du sier at H også dobles fr 30 km/t til 60 km/t. Hvis man i tillegg får god valgmulighet for hastighetene som aktiverer og deaktiverer L, så blir jeg fornøyd.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Bjørn

Sitat fra: gbzdoc på mandag 03. februar 2014, klokken 09:00
Sitat fra: Bjørn på søndag 02. februar 2014, klokken 23:44
Ja, det, og full utnyttelse av laderne våre...!  >:(

Der kommer det en fiks, men ikke i SW. Krever visst en liten HW utbedring på bilen(e) som skulle ta "under en time".

Jasså ja..!? kunne tenke meg at det ikke var helt pga "Norske bestemmelser" om max 80% uttak fra kontakter..
Da har dem altså funnet ut at en komponent (el flere) i lade kretsen ikke helt takler 100% over tid..
Hvordan vet du dette..? :)

janmb

Sitat fra: D.O på mandag 03. februar 2014, klokken 08:25
Elon sa at du får bestemme selv når du vil ha lav og området for når bilen skifter blir mer en dobblet. Altså trolig VH=ca 15kmt, H=ca 60kmt. Lav og normal trolig ingen begrensning

Og i forkant sa han rimelig utvetydig at du også får en manuell velger som faktisk virker og bilen ikke overstyrer. Kan godt finne frem rett sted i videoen fra Oslo når jeg kommer hjem fra jobb - var ikke mulig å mistolke mener jeg.

Strengt tatt gir jeg en glad dag i automatikken og dens justeringsmuligheter så lenge jeg får en manuell mode som faktisk er manuell og står fast inntil jeg sier noe annet.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Cobos

Sitat fra: janmb på mandag 03. februar 2014, klokken 15:20
Sitat fra: D.O på mandag 03. februar 2014, klokken 08:25
Elon sa at du får bestemme selv når du vil ha lav og området for når bilen skifter blir mer en dobblet. Altså trolig VH=ca 15kmt, H=ca 60kmt. Lav og normal trolig ingen begrensning

Og i forkant sa han rimelig utvetydig at du også får en manuell velger som faktisk virker og bilen ikke overstyrer. Kan godt finne frem rett sted i videoen fra Oslo når jeg kommer hjem fra jobb - var ikke mulig å mistolke mener jeg.

Strengt tatt gir jeg en glad dag i automatikken og dens justeringsmuligheter så lenge jeg får en manuell mode som faktisk er manuell og står fast inntil jeg sier noe annet.
Jeg satt i lokalet og hørte hva Elon sa, men godt mulig at det er din tolkning som er korrekt. Uansett tipper jeg vi vet "fasit" i løpet av februar en gang.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA