Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

afitch80

Sitat fra: Harlex på fredag 31. oktober 2014, klokken 09:07
Hadde det vært en ide å ha en avstemning på hvor folk i landet har problemer med 3G? Det MÅ jo være noe lokalt kompatibilitetsproblem med Telenors sendere som er hovedproblemet? Alle får jo den de samme software-oppgraderingene og det er jo ikke snakk om at det er et hardwareproblem... Kjører selv i området Bergen/Sotra og har ingen problemer... Har for så vidt ikke hatt problemer andre steder heller bortsett fra noen timer i Sveits på vei tilbake fra rivieraen i sommer....
God ide. Jeg kjører også mest i Bergen. Aldri hatt problemer her. Eneste gangen 3G ramlet ut hos meg var da bilen sto på Gardermoen mens jeg var på ferie. Har nå laget et regneark og lager et eget emne på det.
Før amerikansk, nå tysk.

OleJA

Sitat fra: smack332 på fredag 31. oktober 2014, klokken 11:59
Jeg hadde aldri problemer med 3G før 6.0. Etter oppgraderingen valgte jeg always connected. Da falt den ut flere ganger i uka, og jeg måtte resette for å få den tilbake. For 4-5 dager siden slo jeg av always connected, og har ikke hatt noen problemer siden det. Så det har nok en sammenheng.
Samme erfaring her.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Koppa

Fikk siste versjon av 6.0 i går (1.67.73). Skulle tilfeldigvis til Tesla Oslo North (Grorud) i dag, og de forteller at den oppgraderingen som ble sluppet i går fikser 3G trøbbelet. Vanskelig å være sikker, men på turen tilbake i dag hadde jeg til og med forbindelse gjennom tunnelen ved Eidsvold.... Veksler mellom E (Edge) 3G hele veien hjem til Moelv uten større problemer. Lovende  ::)

Cato76

Hadde bilen på service i Drammen i går og fikk beskjed om at siste SW oppdatering var kjørt på bilen, men dette stemmer vel ikke... Firmware Version: 1.65.15 står det i displayet  >:(
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Olatho

Da har jeg snart hatt 1.67.73 i et døgn uten å miste kontakt med bilen (selv gjennom Telenor-problemene i går kveld).
Behøver ikke bety noe, da jeg har hatt kontakt i flere døgn sammenhengende før også, men de siste ukene har den stort sett mista kontakten i perioder nesten daglig.

Lokführer

Opplever stor forbedring mtp 3G! Endelig!
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

arnkl

Ein liten konspirasjonsteori tar form.

Telenor seier at trøbbelet i går skuldast oppdatering av ein kundedatabase. Det skjer samstundes som Tesla byrjar å rulle ut .73 versjonen som skal løyse 3G trøbbelet. Tilfeldig? Neppe  ;)
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

laumb

Haha! Genial sammenheng.
Høres ut som om Telenor trengte å få ut noen nye innstillinger på bilene våre ja.

Anew

Jeg satt og surfet litt i bilen (som jeg ofte gjør når jeg venter på noen), og syns browseren var betydelig kvikkere i scrollingen enn tidligere (fikk .73 i går). Noen andre som har lagt merke til det?
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

krister461

Jeg merker ikke det samme.

ew

Ikke jeg heller. Omtrent akkurat like udugelig som før...
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Brede

Sitat fra: Brede på torsdag 30. oktober 2014, klokken 10:44
Mens vi fortsatt kjører 5.11 på Nordmøre.   :P

Da var jammen 6.0 kommet i hus her også!!  ;D

Øggen

Grattis Brede. Jeg som sunnmøring ringte og sa at de måtte sende den over fjorden, snill og rause som vi er

Elkjell

installert .73 idag. merkbar bedring. Rdio spiller problemløst med bare en strek 3g dekning.Funker også på steder som aldri har virket før :)
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

Sense

Da var jammen 6.0 kommet i hus her også!!  ;D
[/quote]

Tror jeg vet hvorfor det tar tid å formidle siste versjon til alle.
Jeg har nemlig fått 6.0 i dag for tredje gang.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA