Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Moderatorer, ikke flytt bort debattene våre

Startet av i3_X5_730, lørdag 08. februar 2014, klokken 13:02

« forrige - neste »

smukken

Sitat fra: Kjell Leaf på lørdag 19. april 2014, klokken 16:45
Sitat fra: smukken på lørdag 19. april 2014, klokken 10:55
Takk for tipset Karbon.
Jeg var nå nettopp ute og sjekket igjen, nå virker alt som det skal igjen, selfhealing over natten :)
Nå blir det spennende om det kommer til å skje igjen, f.eks. på fergen....
Nå er det i allefall business as usual!
Slike feil er dumme, mye bedre når feil ikke retter seg selv slik at et verksted faktisk må finne feilen.
Slik det er nå kan du aldri stole 100% på den nye bilen din, og slik skal det ikke være, det kommer til å ligge i bakhodet ditt hele tiden, særlig om du skal noe viktig.
Har en slik ting skjedd en gang, hvorfor skulle det være den siste ? Jeg ville forlangt at de finner ut av det, kanskje ligger det en lagret feilmelding ?
Helt riktig.
Men jeg har vært så heldig å få låne en demobil i påsken, siden min ble forsinket en måned :) ikke dårlig det, så jeg håper min bil ikke får dette problemet.
Jeg håper det går greit å komme hjem igjen, i allfall har bilen fungert fint på mange småturer i dag.
Periodisk feil er det verste som fins, du kan banne på at det er ok når du skal vise feilen.
Fortsatt god påske :)
BMW i3

Obba

Sitat fra: smukken på lørdag 19. april 2014, klokken 17:08
Sitat fra: Kjell Leaf på lørdag 19. april 2014, klokken 16:45
Sitat fra: smukken på lørdag 19. april 2014, klokken 10:55
Takk for tipset Karbon.
Jeg var nå nettopp ute og sjekket igjen, nå virker alt som det skal igjen, selfhealing over natten :)
Nå blir det spennende om det kommer til å skje igjen, f.eks. på fergen....
Nå er det i allefall business as usual!
Slike feil er dumme, mye bedre når feil ikke retter seg selv slik at et verksted faktisk må finne feilen.
Slik det er nå kan du aldri stole 100% på den nye bilen din, og slik skal det ikke være, det kommer til å ligge i bakhodet ditt hele tiden, særlig om du skal noe viktig.
Har en slik ting skjedd en gang, hvorfor skulle det være den siste ? Jeg ville forlangt at de finner ut av det, kanskje ligger det en lagret feilmelding ?
Helt riktig.
Men jeg har vært så heldig å få låne en demobil i påsken, siden min ble forsinket en måned :) ikke dårlig det, så jeg håper min bil ikke får dette problemet.
Jeg håper det går greit å komme hjem igjen, i allfall har bilen fungert fint på mange småturer i dag.
Periodisk feil er det verste som fins, du kan banne på at det er ok når du skal vise feilen.
Fortsatt god påske :)
Jeg har ikke opplevd dette med min egen bil. Men det som du beskriver skjedde med en demobil når jeg skulle prøvekjøre (les fra post 2): http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8463.0.html
Forhåpentligvis er dette en feil som var på de første demobilene som kom til landet.

EilertM

Sitat fra: MortenH på søndag 09. februar 2014, klokken 19:43
Min bil ble levert med for høyt trykk i det ene bakhjulet (3,2). Rettet dette selv ved å slippe ut litt luft. 8)

haha, dødsbra!  8)
Eilert :8

wesnym

Sitat fra: Øybil på lørdag 12. april 2014, klokken 15:05
Hei

Har nå hatt bilen en god stund og når jeg var ute å kjørte så står det plutselig ingen signal med store røde bokstaver på svart bakgrunn i naviskjermen.

Etter en liten stund starter skjermen opp igjen , er det noen som har hatt tilsvarende feil ?

Mvh
Øybil

Vi opplevde det samme med vår ca 4 dager etter at vi hentet den hos Bavaria i Oslo.
Det har kun skjedd en gang, emn vi har kun hatt bilen i litt over en uke.
Har du kontaktet BMW Øybil?
Jeg må si jeg er nysgjerrig på hva slags feil dette kan være.
Flere som har opplevd dette ?

Mvh
Kjetil (wesnym)
BMW i3, Oslo

Øybil

Hei

Har ikke dukket opp flere ganger og fikk vel egentlig ikke noe svar fra BMW heller. Bilen er så ny at de må se feilen når det skjer. Men mener på at en annen på forumet her hadde denne feilen og der ble vel skjemen byttet. Har hatt noen feilmeldinger i forskjellige kategorier men felles er at alle feilmeldingene har kum vært en gang av hver og ikke noe mer.

BMW lokalt her har ingen erfaring med bilen selv om 2 har vært på kurs i tyskland, så de må ta hver feil når de dukket opp med de som sitter sentralt

Satser på at det går seg til etterhvert som flere biler kommer på veiene her i distriktet

Øybil

LMOR

Da har jeg (eller rettere sagt min frue) fått en drivetrain error. Hun hadde det travelt, så selv om bilen sier kjør til verksted, så er vi mennesker som har en egen fri vilje... Hun tok den gamle BMWen som sikker hadde godt av en tur. Når jeg kom for å sjekke, var alt OK. Har sendt en email til BMW.

Men, jeg har tenkt at hvis dette skjer med meg, så vil jeg prøve å tenke ut hva som kan være mulige grunner, så kan dere andre som har fått samme feil bekrefte eller avkrefte div teorier. Hvis det viser seg at det bare er en software oppdatering som trengs, så må det være en sensor som er litt "hysterisk" programmert?

Det opplagte som skjedde i dag er at etter 2 uker med sol og tørke, kom det mye regn... Kan det være fuktig vestlandsklima (inkl østlandet siste året :-)), som gjør at skiftene fører til så store endringer for sensorene at de oppfatter dette som en alvorlig feil?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Terondo

Erfarer det jeg selv mener er feil på bilen, for det er fryktelig med rasle/klirrelyder fra begge dørparene på bilen. Mest fra passasjersiden. Dette var der ikke da den var ny, og har kommet mer og mer etter at bilen bare har rullet 2000km. Jeg forventer ikke at det skal være noe problem å få det utbedret av BMW, men jeg hadde heller ikke forventet at det kom slike lyder fra en ny BMW. Ellers har jeg gått gjennom en Drivetrain-error som jeg har fått utbedret av en softwareupdate. Negative med dette var at jeg måtte kjøre Toyota Auris et par dager, som virkelig var bedritne greier.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

LMOR

Jeg ble kvitt de fleste klirrelyder med å sette på autolås. Når "pinnene" står opp er de for løse.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

snakkis

Jeg fant en plastbit på gulvet på førersiden en dag.
Dette var en bit fra dekslet rundt rattstammen.
Det er én slik bit på hver side av rattstammen, og de er bare satt fast med dobbeltsidig tape.
Jeg bare klemte den på plass igjen, og den har ikke ramlet ned siden.

Men litt irriterende likevel  :(

LMOR

Sitat fra: LMOR på mandag 05. mai 2014, klokken 19:52
Da har jeg fått en drivetrain error.

.....

Det opplagte som skjedde i dag er at etter 2 uker med sol og tørke, kom det mye regn... Kan det være fuktig vestlandsklima (inkl østlandet siste året :-)), som gjør at skiftene fører til så store endringer for sensorene at de oppfatter dette som en alvorlig feil?
Fikk oppdatert SW i dag, men det er noe HW som også må byttes ut, uten at jeg vet hvorfor. Så på et annet formum at det kunne ha noe med feil på et grensesnitt å gjøre.

Det ser ut som appen nå viser det samme som bilen mht rekkevidde. Det var nok det som gjorde at det så ut til at jeg hadde fått med rekkevidde enn "normalt". Hvis serveren ikke snakker med bilen (står ikke til lading), så vil nok rekkevidden fremdeles regnes ut f.eks. forskjellig temperatur.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Fikk disse to for første gang i dag. Noen andre som har sett disse? Kan ikke se at lyset ikke virker, så det kan være sensor feil, eller en annen bieffekt ved den feilen som skal rettes når jeg skal bytte en HW "hjerne".
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

magmin

Opplevde at det var konas forhåndsprogrammering av tastene 1-8 som lå inne i dag - og jeg hadde ikke tatt feil "nøkkel".Hun var siste bruker med sin nøkkel men jeg trodde lagringene fulgte nøkkelen og ikke hvem som sist brukte bilen?
BMW i3

LMOR

Sitat fra: magmin på mandag 12. mai 2014, klokken 09:30
Opplevde at det var konas forhåndsprogrammering av tastene 1-8 som lå inne i dag - og jeg hadde ikke tatt feil "nøkkel".Hun var siste bruker med sin nøkkel men jeg trodde lagringene fulgte nøkkelen og ikke hvem som sist brukte bilen?
Jeg opplevde det samme en gang. Du må gå inn på innstillinger, og bytte tilbake til din profil mens du sitter i bilen med din nøkkel (ellers endrer du nå hennes). Det har ikke skjedd igjen for meg. (enda...)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

magmin

Sitat fra: LMOR på mandag 12. mai 2014, klokken 10:37
Sitat fra: magmin på mandag 12. mai 2014, klokken 09:30
Opplevde at det var konas forhåndsprogrammering av tastene 1-8 som lå inne i dag - og jeg hadde ikke tatt feil "nøkkel".Hun var siste bruker med sin nøkkel men jeg trodde lagringene fulgte nøkkelen og ikke hvem som sist brukte bilen?
Jeg opplevde det samme en gang. Du må gå inn på innstillinger, og bytte tilbake til din profil mens du sitter i bilen med din nøkkel (ellers endrer du nå hennes). Det har ikke skjedd igjen for meg. (enda...)
Har vært ute og endret - det fungerte. Takker!
BMW i3

Karbon

Har laget en liste og levert forhandler.  Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.  De sa det var en oppgradering under veis, og håpet at mye ville bli bedre etter det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA