Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Moderatorer, ikke flytt bort debattene våre

Startet av i3_X5_730, lørdag 08. februar 2014, klokken 13:02

« forrige - neste »

esselt

Som nevnt i en annen tråd her; på Trondheims hittil varmeste dag (les: i går) ville ikke klima kjøle lavere enn utetemperaturen. Noe som merktes godt, da disse bilene blir utrolig varme!

Dro innom forhandler og fikk vite at de hadde hatt en annen bil inne med tilsynelatende samme problem hvor det var en ventil som var problemet. Denne skulle bestilles opp fra Tyskland slik at jeg bare måtte innom å låne bil én dag, i stede for flere.

Kommer tilbake med mer når jeg har fått løst problemet.
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

haggen

Jeg har også manglende AC på min, har fått time 3. juni for diagnose.
Varmer helt fint, men gir ikke kaldere en uteluft på kjøling. :(

1970SurfDude



Fikk drivetrain feil i går... Innlevert på Skøyen, så får vi se hva som blir fix'et. Erstatningsbil ble utlevert, dog en VW UP. Kjenner jeg er glad det ikke ble en slik elbil. Nå er jeg over i 116, men mangler jo elbil-fordelene. Litt skummelt med slike meldinger, men verkstedet virker som tar dette grundig. Regner med diverse oppgraderinger etter denne feilen.

wesnym

Sitat fra: haggen på tirsdag 20. mai 2014, klokken 15:32
Jeg har også manglende AC på min, har fått time 3. juni for diagnose.
Varmer helt fint, men gir ikke kaldere en uteluft på kjøling. :(

Samme her. Time 5. Juni hos Bavaria i Oslo.
BMW i3, Oslo

pberg

Fikk "Battery not charging"-feil i går, og prøvde teleservice-valget i menyen. Bilen laget en rapport, og sendte den avgårde, og så ringte den opp en kar i BMW-norge. Ble enig med han om at det var greiest å stikke innom på Bavaria Stavanger. Der ville de lese av noen feilkoder for å finne ut av dette, og etter litt om og men og litt murring fra min side, så fikk jeg en 316 rakl-o-matic som lånebil.

:o

I dag ringte de og opplyste om at de måtte bytte en AC-DC-converter som måtte komme fra Tyskland. Da blir det en uke eller to i diesel-verdenen. Det var visstnok også en ganske stor jobb å bytte denne delen, så det var nok muligens den som kom først nedover samlebåndet før de monterte resten av bilen rundt. :)

De mente også at det var mulig at klimaproblemet kom av det samme, siden bilen ville spare på strømmen dersom den hadde lite av den. Jeg tviler i grunnen litt på det, men vi får se.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Olemann


Hei,

Skal  hente vår nye i3 om en uke og har lest denne tråden med interesse.   

Er det slik at endel av de mer alvorlige feilene som her er beskrevet og som vel er knytt mye til software (bl.a. driver train error?) er løst på de siste bilene - eller er det noen forhold jeg spesielt bør sjekke ved overlevering av bil ?

Mvh Ole

Klykken

Jeg ser iallefall at ACen skal kontrolleres for fungerende kjøling før jeg tar med bilen hjem (14mil fra forhandler).
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

MortenH

Min drive train error forsvant av seg selv etter 10 minutt og et par restart. Ellers ingen feil med bilen unntatt at kjølefunksjonen på AC ikke virker. Det kommer bare vanlig uteluft.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Terondo

Har vært gjennom en drivetrain error, som ble rettet med en oppgradering. Etter dette mener jeg å erfare at viskersensoren er mindre sensitiv. Selv om jeg setter den til mest sensitiv. Det er vel ikke noe ytterligere å stille inn på dette?

Ellers har jeg også problemer med raslelyd fra låsen i dørene. Det er fra det staget som går til låseknotten. De skal bytte det til en nyere del, som forhåpentligvis løser problemet, men er det andre som erfarer det samme?

Bilen har også vært inne for å bytte en antenne som BMW har ønsket å bytte på i3.

Ellers er jeg godt fornøyd med bilen. Min kjøler som bare juling.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

LMOR

Sitat fra: Terondo på fredag 23. mai 2014, klokken 13:57
Ellers har jeg også problemer med raslelyd fra låsen i dørene. Det er fra det staget som går til låseknotten. De skal bytte det til en nyere del, som forhåpentligvis løser problemet, men er det andre som erfarer det.
Jeg har det samme, har satt på autolås, så slipper det å irritere. Skal få dem til å se på det neste gang jeg er inne.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TorleifS

Sitat fra: Terondo på fredag 23. mai 2014, klokken 13:57
Har vært gjennom en drivetrain error, som ble rettet med en oppgradering. Etter dette mener jeg å erfare at viskersensoren er mindre sensitiv. Selv om jeg setter den til mest sensitiv. Det er vel ikke noe ytterligere å stille inn på dette?


Viskersensoren er alt for lite sensitiv når det regner lite, må ofte sette den på manuelt.
Håper dette er noe de kan justere i software.

Utenom dette døde laderen tidligere.. men selgeren kom med ny kl 9 på kvelden, så det er veldig god service!!
Sort/hvit i3

Sirka

Jeg har et par-tre ganger, senest i dag, fått en serie feilmeldinger etter at ACCen har kuttet ut. (Lenge siden den gjorde det sist, så jeg har ikke stresset med det - har tenkt det var en del av innkjøringen.) Altså; ACC kutter, bilen bremser opp og det plinger. Men i stedet for en vanlig "Keep your distance" el.l.-melding, kommer det varseltrekant til venstre i det lille displayet, og en serie lange feilmeldinger i det store. De sier at nødbrems ikke lenger fungerer, at fotgjenger-/kollisjonsvarsel ikke lenger fungerer, at jeg kan fortsette med vanlig CC og bør kontakte verksted. Når jeg starter bilen neste gang, er alt normalt igjen, og ACC og alt fungerer som vanlig ...

Flere som har opplevd lignende? Har ikke tatt meg bryet med å svinge innom verkstedet ennå, men skal snart innom allikevel og (endelig!) få meg noen gummimatter. :)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

LMOR

Sjekk om er er dugg foran kamera. Det skjedde for en i Nederland. Da får du denne typen problemer, fordi kamera ikke ser noen ting lengre.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

haggen

Dette har jeg opplevd også. Sist stoppet jeg umiddelbart og re startet bilen. Da fungerte det fint igjen. Skal inn og sjekke sw snart så håper det ordner seg.

snakkis

Jeg får ofte dugg foran kamera på morgenen. Gjør ikke alle det?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA