Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan finner man ut hvilken amp bilen lades med?

Startet av Cowboystrekk, tirsdag 04. februar 2014, klokken 20:10

« forrige - neste »

Bjoris

#255
Det er kanonkult at vi har en bil som får ny funksjonalitet, gratis mens vi sover og som får flere og flere gratis ladepunkter! Vi kan jo ikke vente breaking news hver han viser seg offentlig.

Mange av spm var veldig skuffende, men det viser vel bare mangfoldet blant oss, ikke alle er så opptatt av det tekniske i bilen. At mange velger å fremheve seg selv og bedriften deres er pinlig, syns likevel den 50 fots seilbåten i Kroatsia tok kaka med god margin, trenger SC ned til Kroatsia for å seile sin seilbåt, dette skulle gjelde mange nordmenn, hallo!

Men det var enda verre i Amsterdam, det var jo bare folk som skulle promotere seg selv og sine ideer, antar Tesla må gi seg med denne måten å gjøre det på når brorparten må bruke anledningen til å fremheve seg selv.
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Teslaguten

Sitat fra: Tesla-man på lørdag 01. februar 2014, klokken 13:56
Sitat fra: Teslaguten på lørdag 01. februar 2014, klokken 13:33
Fekk ikkje anledning å delta i Oslo, men streaming av seansen funka fint i
39 000'. Skryt til SAS for bra WIFI! ;)
Oppsummering av news ( rekkefølge prioritert av meg):
* Ladeproblem stort sett fiksa, og det er fullt fokus sentralt frå Tesla.
* Model S kjem som 4X4, omtrent samtidig med X!
* Superchargers vil spre seg som ugras i heile Europa, men ingen konkrete stader nemnt i Norge. Kontinuerlig utbygging av nettverket, tippar Gibraltar - Nordkapp i 2015 8).
* Air suspension settings blir driver defined frå update 6.0.
*CHADEMO/kombilader er på veg.
* Setemodifikasjon tilgjengelig på kort sikt, vil kunne utførast på eksisterande    seter. På lengre sikt vil nok ulike seter bli options.
* Garantiforvirring, Elon bruker 4 år da dette er US standard. I Norge er vi uansett dekka av Forbrukerloven, altså 5 år.
* Nice to have features som sektorstriper på ryggekamera, adaptive cruise control og div. andre ting vil komma i seinare updates. Nokre vil kreva hardware i form av sensors, andre kun software.
* Model X leveransar til Norge ca 3 mnd etter USA, men volum først på slutten av 2015.
* Falcon doors er standard, framleis ingen god løysing på skiboks. "Small triangular area between doors, ... and a solution with internal bag underneath seats".. Mr. Musk, that will just not cut it! I carry 8 - 10 pairs of skis when the family go skiing.... :o
* Ingen rekkeviddetap på X vs. S grunna 2 elmotor, men reduksjon i range grunna aerodynamikk. Tipper 5-7% reduksjon pga delta c of D i forhold til TMS
ved typisk norsk fart. Større tap på Autobahn...

Og Elon hadde klare meiningar om at avgiftsregimet vil bestå slik det er idag.
Talet på 50 000 elbilar som grense vil garantert auke til 5 - 10 % av bilparken i Norge, ifølge han. Ikkje veit eg kva politisk karakter som har ymta frampå til han om det, men eg tar det ikkje som god fisk!

Ellers vart det litt for mykje sjølpromotering og lite substans frå enkelte mikrofonstativ, vi treng ein langt strammare regi på neste møte.

Bra oppsummering, men vil kommentere to ting:
Model S AWD: "will come late" - synes han var veldig vag og indikertye rett ut at dette vil bli lenge til - men han bekreftet at det var lagt til rette for.  Å si at det vil skje samtidig med mod x lansering kan jeg ikke se fremkommer fra Musk - heller ikke helt sikker på om han kan forstås som bekreftende til TMS AWD

Jeg hørte faktisk han si at antall SC ville doble seg i Norge - han var litt, som alltid, usammenhengende - men han sa faktisk det....  Håper de bygger der hvor det bor folk - først og fremst....

Teslaguten seier seg samd med Tesla-man der, var nok vel optimistisk i tolkninga av Elon :o
Uansett så stadfesta han at TMS vil få AWD, vi får bare venta. Kompetansen vår på akkurat venting er jo rimeleg bra...
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

paalv

Sitat fra: bjoris på lørdag 01. februar 2014, klokken 15:40
Det er kanonkult at vi har en bil som får ny funksjonalitet, gratis mens vi sover og som får flere og flere gratis ladepunkter! Vi kan jo ikke vente breaking news hver han viser seg offentlig.

Mange av spm var veldig skuffende, men det viser vel bare mangfoldet blant oss, ikke alle er så opptatt av det tekniske i bilen. At mange velger å fremheve seg selv og bedriften deres er pinlig, syns likevel den 50 fots seilbåten i Kroatsia tok kaka med god margin, trenger SC ned til Kroatsia for å seile sin seilbåt, dette skulle gjelde mange nordmenn, hallo!

Men det var enda verre i Amsterdam, det var jo bare folk som skulle promotere seg selv og sine ideer, antar Tesla må gi seg med denne måten å gjøre det på når brorparten må bruke anledningen til å fremheve seg selv.

Enig! Mange bra spørsmål og innspill, men her var det også mange med et nokså ukledelig markeringsbehov ...
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

Bjoris

Dette med AWD var bra noen stilte spm om for det har i det siste blitt hevdet at en Tesla ansatt hadde sagt at det skulle komme om kort tid for kr 30.000,-. Litt kjiipt om jeg ikke engang har fått bilen før AWD blir tilgjengelig... Nå vet vi at TMS får AWD en gang rundt lanseringen av TMX selv om det var litt frem og tilbake med tidspunktet... De som trenger AWD, men ikke ønsker TMX har noe konkret å forholde seg til... Bare prisen som mangler nå:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Teslaguten

Sitat fra: OddB på lørdag 01. februar 2014, klokken 14:57
Sitat fra: Teslaguten på lørdag 01. februar 2014, klokken 13:33

Og Elon hadde klare meiningar om at avgiftsregimet vil bestå slik det er idag.
Talet på 50 000 elbilar som grense vil garantert auke til 5 - 10 % av bilparken i Norge, ifølge han. Ikkje veit eg kva politisk karakter som har ymta frampå til han om det, men eg tar det ikkje som god fisk!

Mulig han fikk litt signaler om dette under middagen i går ??
10% høres ut som er greit tall. Da er vel kanskje "kritisk masse" nådd, slik at utviklingen i favør av elbiler går av seg selv.. Men selv da ser jeg ikke for meg noen drastiske endringer.. Nå snakker Høyre varmt om rushtidsavgift. "Den som forurenser må betale", så uansett vil det nok være fordelaktig å velge elbil i framtiden og.

Får satsa på det kom frå påliteleg hald, og ikkje ein småskjenkt byråkrat som var med på middagen!
Ingen ting hadde vore betre, men eg har ein inngrodd skepsis til at slike ordningar overlever. Spesielt når staten vil gå glipp av store inntekter om elbilsalget tek av med Tesla/VW Up / Golf / i3 etc.
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

Bjoris

Ang Combo lader så sa de ikke at det skulle komme adaptere enda, det var mulig, men de ville vente å se utviklingen ann...

6-7 nye SC i Norge de neste 11 mnd er jo utrolig bra, jeg var redd de nå kom til bare å prioritere Europa fremover...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

OddB

#261
Sitat fra: bjoris på lørdag 01. februar 2014, klokken 15:40
Det er kanonkult at vi har en bil som får ny funksjonalitet, gratis mens vi sover og som får flere og flere gratis ladepunkter! Vi kan jo ikke vente breaking news hver han viser seg offentlig.

Mange av spm var veldig skuffende, men det viser vel bare mangfoldet blant oss, ikke alle er så opptatt av det tekniske i bilen. At mange velger å fremheve seg selv og bedriften deres er pinlig, syns likevel den 50 fots seilbåten i Kroatsia tok kaka med god margin, trenger SC ned til Kroatsia for å seile sin seilbåt, dette skulle gjelde mange nordmenn, hallo!

Men det var enda verre i Amsterdam, det var jo bare folk som skulle promotere seg selv og sine ideer, antar Tesla må gi seg med denne måten å gjøre det på når brorparten må bruke anledningen til å fremheve seg selv.
Enig i at denne måten å presentere nyheter på gir relativt lite nyttig informasjon. Det hadde vært bedre om de hadde hatt en større del av seansen som et "foredrag", gjerne basert på innsendte spørsmål /temaer. Da ville de kunne stille mer forberedt og få dekket de sakene som folk flest er opptatt av. (ikke hundetepper, elbåter og montering av ekstralys). Selvsagt med Q&A, men i litt mer ordnede forhold. Skjønner  og beundrer likevel den uformelle tonen og "ned på gulvet"-holdningen de kjører.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

BMW850

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 01. februar 2014, klokken 13:20
Sitat fra: Nuvolari på lørdag 01. februar 2014, klokken 12:51
Vi bør være super happy etter dagens seanse!

1. Vi får 12 SC i Norge som gir den høyeste SC tettheten pr innbygger i hele verden.

SC per innbygger er kun interessant mhp. kø. I forhold til hvor man kan kjøre er det SC per kvadratkilometer som er interessant.

12 stk. i løpet av 2014 er vel ok, men ikke glitrende. Får bare håpe utbyggingen fortsetter i godt tempo, vi må opp på 40-50 stykker før flatdekningen er god.

Han sa jo klart ifra at bygging av SC er og kommer til å være en "ongoing process" i flere år fremover og at de lytter til forslag!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Bjoris

Tenk at han tørr å stille opp slik å ta i mot "hva som helst", uten peil på hva som kommer!! Hvem andre CEOs hadde turt?

Nei, det blir ikke bedre enn dette så får vi håpe folk på fremtidige æsbest kan nøye seg med å si navnet sitt og så komme til spørsmålet:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Bjoris

Ang SC så tror jeg vi må innse at det er for grisgrent i Norge til at vi får en perfekt dekning, men la oss håpe jeg tar feil...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

BMW850

Ja, så hele seansen og lurte fælt på hvorfor veldig mange... absolutt MÅTTE få frem hva de drev med og hvilket firma de eide, jobbet i osv. Fullstendig urelevant og respektløst for andre menneskers tid!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Cheetah

Sitat fra: Tesla-man på lørdag 01. februar 2014, klokken 11:27
Herregud for noen spørsmål - hva er det med folk.... >:( >:(

Bra poeng.
Problemet var at det var lagt opp til at "førstemann til mølla" fikk spørre med køordning.
Det var ingen siling eller kontroll med hvem som spør og hva som ble spurt.
Da kommer "folk" frem og spør om det som er sitt hjerte nærmest.
I tillegg fikk de PR-kåte sim mulighet......:-(

Som forslag til neste besøk kan man kanskje ha et panel valgt av TOCN eller ledende medlemmer av dette forumet sammen med journalister, som samler inn temaer og spørsmål på forhånd.
Tror det ville gi en mye bedre Q&A sesjon for oss alle!

OddB

Sitat fra: bjoris på lørdag 01. februar 2014, klokken 16:04
Ang SC så tror jeg vi må innse at det er for grisgrent i Norge til at vi får en perfekt dekning, men la oss håpe jeg tar feil...
Vel... i løpet av 2014 vil det kanskje være så mye som 7000 Telsaer på veiene  i Norge, det betyr at "ladefondet" , med en andel på 12000 kr fra hver eier vil utgjøre ca 85 mill kr. Nå er det 44 ladepunkter, en dobbling blir da 88. Dvs vil Telsa ha "fått inn" nesten en mill pr punkt..
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

AndersinOslo

Elon Musk var akkurat så kul som jeg hadde håpet. Det er INGEN andre som gjør dette, 1000 personer i salen, nyutviklet bil og fritt frem med spørsmål on camera.

At folk er litt fulle av seg selv er ikke noe nytt, og Tesla er ikke bilen for de blyge og risikoaverse.

Jeg fikk mye ut av dette, det aller viktigste for meg var at han sa de skulle fortsette å forbedre S til "every detail is perfect". Og at de bygger SC i mange retninger.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

eadie

Østlendingen med seilbåt i Kroatia var vel toppen. For en tufs. Håper han leser dette. Han trenger et egoknekk.
Også alle som fremhevde firma og hva de drev med etc. Fullstendig irrelevant.
Blir flau
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA