Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan finner man ut hvilken amp bilen lades med?

Startet av Cowboystrekk, tirsdag 04. februar 2014, klokken 20:10

« forrige - neste »

dotten

Sitat fra: eadie på lørdag 01. februar 2014, klokken 16:58
Østlendingen med seilbåt i Kroatia var vel toppen. For en tufs. Håper han leser dette. Han trenger et egoknekk.
Også alle som fremhevde firma og hva de drev med etc. Fullstendig irrelevant.
Blir flau


Jeg fikk lyst til å dytte han vekk der jeg sto bak.. Måtte bare se ned og vekk pga flauhet..
S85

P85D fra mars 2015

jkirkebo

Sitat fra: bjoris på lørdag 01. februar 2014, klokken 16:04
Ang SC så tror jeg vi må innse at det er for grisgrent i Norge til at vi får en perfekt dekning, men la oss håpe jeg tar feil...

Jeg tror det kommer an på hvor mange biler vi kjøper. Ting kan tyde på at 1 SC per ca. 400 biler eller deromkring kan være et godt utgangspunkt. Om vi regner 12.000,- pr. bil for SC-bruk gir det 4,8 millioner til utbygging, eller ca. 4 ganger kostnaden for 1 SC. Så økonomisk sett er det helt uproblematisk.

Meget god flatedekning får vi med ca. 50 SC i Norge. Det betyr 20.000 biler, noe jeg tror vi når senest i løpet av 2016. Så mitt råtips er at vi passerer stasjon nr. 50 i Norge i løpet av 2016, og ihvertfall nr. 40 ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

christian1986

Sitat fra: eadie på lørdag 01. februar 2014, klokken 16:58
Østlendingen med seilbåt i Kroatia var vel toppen. For en tufs. Håper han leser dette. Han trenger et egoknekk.
Også alle som fremhevde firma og hva de drev med etc. Fullstendig irrelevant.
Blir flau
Ble fasinert av at det er mulig å ha så total mangel på selvinnsikt...

Også skremt over mangelen på kritiske spørsmål..

-Hvor/når kommer ny superladere i Norge
-Når kommer rød adapter

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Bruto Maccaroni

#274
Sitat fra: BMW850 på lørdag 01. februar 2014, klokken 16:10
Ja, så hele seansen og lurte fælt på hvorfor veldig mange... absolutt MÅTTE få frem hva de drev med og hvilket firma de eide, jobbet i osv. Fullstendig urelevant og respektløst for andre menneskers tid!

Godt sagt. Dette var respektløst for andre menneskers tid og respektløst for Elon, JB og Tesla. Jeg nevnte dette for Tesla på Skøyen etter seansen i dag.

Men det var tross alt en fin seanse for min del. Imponerende av dem å stille opp på denne måten. Og så digger jeg både Elons rett fram måte å svare på og hans ambisiøse mål, som han blant annet viser når han snakker om konkurrentenes treghet og manglende vilje til å satse på elbil.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Model S, P#2317 Vin:168xx
Reservert 30.12.12 I produksjon 20.09, Ferdig 01.10 Levert: 12.11
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Birger

Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

OddB

Hvis du skroller fire innlegg opp så finner du linken.. ;)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Høgis

For det første, må jeg rose Tesla for og få til et så bra arr. tross at de måtte flytte det i siste liten grunnet stor pågang. Kaffe og mat til alle gjester, profft opplegg i fine lokaler. Fikk desverre lite ut av seansen grunnet endel spørsmål som var lite relevante for meg, samt at jeg hadde håpet det kom litt mere nytt fra Elon.
Det tok kaka når fyren bak meg begynte og snorke :o
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

krister461

Da har jeg fått sett ferdig. Liker veldig godt denne åpne stilen her - veldig mye bedre enn man er vandt med fra andre selskaper.

Synes ikke spørmålene var såå gale som alle skal ha det til. Alle har sine interesser og spørsmål - og mange var selvsagt nervøse. Det satt 1000 personer i salen som kunne reist seg om de ville gjøre en bedre jobb selv.

Er også positivt overasket over både trafikkinfo og rdio i neste oppgradering - det var ikke ting jeg ventet med det første.

Dobling av antall superladere i Norge ila året er også mer enn hva jeg hadde forventet basert på superlader-kartet, så dette synes jeg var veldig positivt!

Milzit

Sitat fra: krister461 på lørdag 01. februar 2014, klokken 13:58
Fikk ikke fulgt seansen, men Elon oppsummerte greit i intervju på TV2 Nyhetskanalen kl 13.10:
- Dobling av antall SC i Norge ila året.
- Man kan kjøre nesten hvor man vil i Europa ila året.
- Neste software kommer om kort tid og vil gi real-time trafikkinfo samt "slacker"-funksjonalitet.

Det er i alle fall gode nyheter og mer enn hva jeg hadde håpet på. :)
Noen som vet noe mer om real-time trafikkinfo? Hva skal det være? Det er jo google traffic i dag..

tony@lunatech.no

Et par oppklaringsspørsmål fra meg.

1. Når Elon sier det kommer real-time traffic, hva mener han? Venter fortsatt på bilen, men når jeg prøvde den fikk jeg opp på navigasjonen hvor stor belastning det var på vei til min destinasjon (mener jeg å huske...)

2. Ang. støtte for nettradio.. Finnes ikke dette allerede? Mener å huske man har en haug av forskjellige radiostasjoner. Eller var det integrert støtte for tjenesten rdio? Noen som har kjennskap med denne og hvordan det matcher med Spotify/Wimp? Må man da abonnere for å få brukt den i bilen.. (sukk.. enda et streaming abb...)

Ellers enig med at det er imponerede å stille opp på denne måten. Det kan være ekstremt vanskelig å svare godt på alle typer spørsmål uten å si for mye eller noe som er feil eller feiltolkes. (spesielt i børsnoterte selskaper) Ble og lei/flau av alle prologene for å bygge opp til spørsmålene.
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

sigurdi

Kan bare svare for meg selv.

Det er ikke enkelt for meningmann å stille seg opp forran 1400 menesker og skulle stille spørsmål og samtidig få det ut slik en har lyst til.

Jeg hadde en liste med spørsmål, fra forum og det som jeg selv setter som viktige for meg selv.

Fikk klar beskjed at max 1 spørsmål, vær kjapp, så flest mulig får spørre sine spørsmål.

Hadde da hørt på mange som poklamerte sine selskap og bar preg av å være vant med å prate med store forsamlinger noe jeg ikke er, var så nervøs at jeg gikk og satte meg når jeg trodde han var ferdig å prate. :-(

Måtte da velge bort plasering av SC på E134 og nordover som oppfølging, siden Elon inlednings vis bemerket at SC i norge skal dobles iløpet av 2014 og virket ikke som han ville si noe om plassering.

Dette kan være pga det ikke er bestemt ennå osv.
Samtidig har jeg rykter fra ganske gode kilder at det kommer en på E134.

Han startet også hele sekvensen med å si fra at strøm problemene vi har hatt i norge kom hovedsakelig fra oppdateringen etter brannen, som feiltolket den flytende jordingen i norge som feil.
Dette var mye vikset, men de jobbet med saken og ville ikke gi seg før dette er 100% fikset.

(Spørre om dette hadde bare vist at vi ikke følger med i timen.)

Combo lader og chademo lader ble besvart i Amsterdam, Chademo i April og compo kun om utbyggingen blir stor nok.
Så repetere spørsmål som er svart på, er ikke nødvendig.

Siden S ikke blir aktuell bil for meg, så måtte jeg få utdypet mer om dørene på X.
Dette er en sak som de fleste jeg prater med tar opp, du kan jo ikke komme deg ut av bilen på ferger osv.

Mye av info er og basert på rytker og ikke bekreftet.

Så da spurte jeg spesifikk om detektorer på dører og hvordan det går å åpne dem med lav høyde.

Dersom folk hadde gode spørsmål, så var det ikke mye kø og hadde folk vært kjappe så ville svært mange flere fått stilt sine spørsmål.

Men de som gav deg microfonten gav klar beskjed og folk misbrukte det, noe som rett og slett er dårlig folkeskikk. :-(

Jeg koste og turen til Oslo var vel verdt det, god middag før jeg tok elektrisk tog hjem igjen. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

sigurdi

Sitat fra: Milzit på lørdag 01. februar 2014, klokken 19:06
Noen som vet noe mer om real-time trafikkinfo? Hva skal det være? Det er jo google traffic i dag..

Sjekk filmen fra Amsterdam, der svarer han mer på dette. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

ebbrey

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA