Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lage ladekabel

Startet av Otto, torsdag 30. januar 2014, klokken 17:02

« forrige - neste »

Otto

Et forum som gir tildels mye ris, bør også gi ros.

Må bare si meg meget fornøyd med kjempe service fra Tesla Skøyen. Måtte bytte pakning på soltaket, og tidspunkt for dette satt opp. Tesla Skøyen kom og hentet bilen til avtalt tid, samtidig som de leverte lånebil. To dager senere ble Go'bilen levert tilbake og lånebilen hentet. Tesla'n ble levert nyvasket og fin.

OT: Lånebil var en nesten ny Honda Accord stasjonsvogn. Sikkert en fin bil, men som å gå 20 år tilbake i tid. Bilverdenen blir aldri den samme etter Tesla :-)

Mvh
Otto
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

arv

Hei
Kjempe service hos Tesla Skøyen. Vinduene bak gikk ikke nok ned. Fikk time og vinduer justert. Takluke sjekket og forestilling. Fikk bilen tilbake etter 3 timer vasket innvendig og utvendig.
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

krister461

Må si jeg liker denne trenden med vasking av biler inne til service. Håper jeg får noen småproblemer med min en gang i blandt. ;)

Mhal

Til ein verksted timepris på over 1000 kr vasker eg helst selv

Veggen

Litt skeptisk kjenner jeg.
Noen som vet hvordan de vasker?
Risikerer jeg vaskeriper etter bilen har vært på service ber jeg de heller la skitten sitte...

ebbrey

Sitat fra: krister461 på onsdag 22. januar 2014, klokken 23:23
Må si jeg liker denne trenden med vasking av biler inne til service. Håper jeg får noen småproblemer med min en gang i blandt. ;)

Vet ikke helt om jeg vil ha utvendig vask. De spørr vel ikke om dette.. Bare gjør det regner jeg med.
Vet ikke hva slags stoffer de bruker. Jeg vasker kun min med vann og noe stuff fra gtechnique. Vært kjedelig om "service vasken" tok beskyttelsen. Bør vel si ifra om det selv når jeg skal på service.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

satheesh.net

Var innom Tesla Skøyen i dag (teknisk sett igår, onsdag, da klokka er passert 24.00) for å få dem til å stille litt på spylerdysene. De vasket bilen innvendig og utvendig etter denne lille "fillejobben". "Your car will be ready shortly Sir, we just wanted to wash it inside-out, hope you don't mind." Super service!! ;D

Øyvind.h

Spørsmål til dere som har hatt bilen på service hos Tesla Skøyen: Har dere sjekket hva slags vaskemetoder/utstyr de bruker når de vasker bil der?

Grunnen til at jeg spør er at jeg nå etter siste service synes det har kommet vaskestriper. Det ene baklyset er blitt ganske stripete, men synes jeg ser igjen disse stripene flere steder i lakken.

OBS: Jeg må gå over bilen med avfetting og en skikkelig skånsom vask før jeg kan konkludere her. Det er mulig jeg ser feil! Men stripene jeg mener jeg ser ville ikke kommet med den vaskemetoden jeg bruker.

Får jeg konkludert i ene eller andre retningen skal jeg naturligvis poste bekreftelse eller dementere påstanden :)
Har også mailet Kenneth på Skøyen for å høre om han kan beskrive vaskemetoden de bruker.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

stiantveitofficial

Det med vasking innvendig og utvendig høres jo helt fantastisk ut!!!
Har kjøpt 3 Audier hos Møller og har kun 1 gang opplevd å få bilen vasket og pen etter service.
Er det så nøye hva de vasker med? Det er nok mer skadelig for lakken å kjøre på E18 med steinsprut, salt og sur nedbør enn at de vasker med såpe og vann  :)
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

Øyvind.h

Sitat fra: stiantveitofficial på torsdag 20. februar 2014, klokken 21:36
Har kjøpt 3 Audier hos Møller og har kun 1 gang opplevd å få bilen vasket og pen etter service.
Er det så nøye hva de vasker med? Det er nok mer skadelig for lakken å kjøre på E18 med steinsprut, salt og sur nedbør enn at de vasker med såpe og vann  :)
Om det de vasker med gir bilen riper så vil jeg absolutt si det er nøye. Skjønner ikke helt hvorfor du blander inn sur nedbør, steinsprut og salt med vaskeriper  ???

Det er selvfølgelig forskjell på hva folk aksepterer. Noen synes børstevasken på bensinstasjonen er finfint, og smiler av parkeringsbulker og parkeringsriper. Har jo sett folk bruke vaskekosten på selvvask på forfelgen, deretter på siden av bilen og så på bakfelgen. Jeg er ikke helt der. Jeg er heller ikke der hvor jeg står en time med skumkanon og forbønn før jeg går løs på bilen, men jeg går heller ikke løs på en skikkelig skitten lakk med svamp og gammel vaskebøtte. I hvert fall ikke på en splitter ny bil som har litt myk lakk :) At vasken ser bra ut på avstand er ikke bra nok for meg.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

Det er ikke sikkert det er vaskemetoden som har gitt stripene. Hos meg utførte de reparaturene først for å vaske bilen før utlevering- merkelig rekkefølge- fordi mitt hode nektet å tro på det jeg hørte var jeg innom for å skjekke- bilen var uvasket- reparaturene ferdig. :o
I vaskerommet står en stor høytrykkspyler og to sprayflasker med "midler"- kan hende de vasker børsteløs. Felgene -cyclone var rene bare på en side- tyder på kontaktløs vask.

stiantveitofficial

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 20. februar 2014, klokken 22:13
Sitat fra: stiantveitofficial på torsdag 20. februar 2014, klokken 21:36
Om det de vasker med gir bilen riper så vil jeg absolutt si det er nøye. Skjønner ikke helt hvorfor du blander inn sur nedbør, steinsprut og salt med vaskeriper  ???

Det er selvfølgelig forskjell på hva folk aksepterer. Noen synes børstevasken på bensinstasjonen er finfint, og smiler av parkeringsbulker og parkeringsriper. Har jo sett folk bruke vaskekosten på selvvask på forfelgen, deretter på siden av bilen og så på bakfelgen. Jeg er ikke helt der. Jeg er heller ikke der hvor jeg står en time med skumkanon og forbønn før jeg går løs på bilen, men jeg går heller ikke løs på en skikkelig skitten lakk med svamp og gammel vaskebøtte. I hvert fall ikke på en splitter ny bil som har litt myk lakk :) At vasken ser bra ut på avstand er ikke bra nok for meg.

Har alltid vasket i maskin uten at det har gitt noe verditap når bilen har blitt solgt etter 3 år  :)
Steinsprut og små-/parkeringsbulker derimot, det trekkes det mye for.

laumb

Lurer på å vaske i maskin jeg og, om det medfører null verditap over 3 år. ;kr

Spøk til alvor. Det er tre kjøpergrupper her, sortert fra størst til minst;
- De som driter i hvordan bilen er vasket og selv kjører den i maskin. Jif og pusseskinn til vårshine.
- De som vil ha strøken blank bil og ikke selv he peiling på hvordan det fikses og kjøper den som er penest i lakken.
- Detailere som driter i om lakken er skamfull av swirls så lenge det ikke er riper og hall. Fikser showshine på bilen selv etter kjøper. Pruter ned prisen fordi den er i dårlig stand.

Gruppe en er størst og er der snittprisen havner. Når en maskinvasker selger til en maskinvasker er de vesentlig mer enig om gjengs pris enn når maskinvskeren skal kjøpe av detaileren.

Du har kanskje ikke hatt verditap grunnet dette - men du har heller ikke gjort det ypperste for verdi"økning" og kortere omsettelsestid grunnet "fineste eksemplar".

Høgis

Hadde bilen innom  Skøyen for noe småfiks tidlig i uka. Super service og fikk tilbake bilen vasket. Jeg hadde helst sett at de ikke gjorde det og mener de bør spørre kunden først. Sansynlighvis vil 9 av 10 svare ja, men personlig ønsker jeg og gjøre dette selv. Kjøpte div. midler og utstyr av Bernhard (som er en av landets beste detailer) og fikk en liten opplæring. Den gamle bøtta/pusseskinnet og svampen ble gjemt i en krok og benyttes nå ikke til bilvask.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

stiantveitofficial

Sitat fra: laumb på torsdag 20. februar 2014, klokken 23:30
Lurer på å vaske i maskin jeg og, om det medfører null verditap over 3 år. ;kr

Spøk til alvor. Det er tre kjøpergrupper her, sortert fra størst til minst;
- De som driter i hvordan bilen er vasket og selv kjører den i maskin. Jif og pusseskinn til vårshine.
- De som vil ha strøken blank bil og ikke selv he peiling på hvordan det fikses og kjøper den som er penest i lakken.
- Detailere som driter i om lakken er skamfull av swirls så lenge det ikke er riper og hall. Fikser showshine på bilen selv etter kjøper. Pruter ned prisen fordi den er i dårlig stand.

Gruppe en er størst og er der snittprisen havner. Når en maskinvasker selger til en maskinvasker er de vesentlig mer enig om gjengs pris enn når maskinvskeren skal kjøpe av detaileren.

Du har kanskje ikke hatt verditap grunnet dette - men du har heller ikke gjort det ypperste for verdi"økning" og kortere omsettelsestid grunnet "fineste eksemplar".

Har kun hatt leasingbiler fra jeg var ferdig på BI, og det er 13 år siden. Er det noen som er pirkete så er det leasingselskapene. De vil selvfølgelig trekke deg på mest mulig slik at de på den måten tjener mest penger  ;)
Jada, folk må få gjøre som de vil, har selv en far som er helt "nazi" på vasking og stell av bilene sine (regner med han skammer seg over sin sønn hehe). Uansett så vil lakken få skader etter noen års bruk, merker etter andre som slenger døren i din bil kan du til og med få dagen du henter bilen ut fra butikken. Vaskemerker vil også komme, spesielt om lakken er myk, slik den er på bl.a Tesla.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA