Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lage ladekabel

Startet av Otto, torsdag 30. januar 2014, klokken 17:02

« forrige - neste »

janmb

Sitat fra: krister461 på onsdag 22. januar 2014, klokken 23:23
Må si jeg liker denne trenden med vasking av biler inne til service. Håper jeg får noen småproblemer med min en gang i blandt. ;)

Det handler ikke bare om service, det er også en nødvendighet - selv om langt ifra alle dessverre forstår det.

Man skrur helt enkelt ikke på en uren bil.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Øyvind.h

Sitat fra: stiantveitofficial på torsdag 20. februar 2014, klokken 23:04
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 20. februar 2014, klokken 22:13
Sitat fra: stiantveitofficial på torsdag 20. februar 2014, klokken 21:36
Det med vasking innvendig og utvendig høres jo helt fantastisk ut!!!
Har kjøpt 3 Audier hos Møller og har kun 1 gang opplevd å få bilen vasket og pen etter service.
Er det så nøye hva de vasker med? Det er nok mer skadelig for lakken å kjøre på E18 med steinsprut, salt og sur nedbør enn at de vasker med såpe og vann  :)
Om det de vasker med gir bilen riper så vil jeg absolutt si det er nøye. Skjønner ikke helt hvorfor du blander inn sur nedbør, steinsprut og salt med vaskeriper  ???

Det er selvfølgelig forskjell på hva folk aksepterer. Noen synes børstevasken på bensinstasjonen er finfint, og smiler av parkeringsbulker og parkeringsriper. Har jo sett folk bruke vaskekosten på selvvask på forfelgen, deretter på siden av bilen og så på bakfelgen. Jeg er ikke helt der. Jeg er heller ikke der hvor jeg står en time med skumkanon og forbønn før jeg går løs på bilen, men jeg går heller ikke løs på en skikkelig skitten lakk med svamp og gammel vaskebøtte. I hvert fall ikke på en splitter ny bil som har litt myk lakk :) At vasken ser bra ut på avstand er ikke bra nok for meg.

Har alltid vasket i maskin uten at det har gitt noe verditap når bilen har blitt solgt etter 3 år  :)
Steinsprut og små-/parkeringsbulker derimot, det trekkes det mye for.
Ok. Om du med glede kjører bilen din i børstevask på vinteren når bilen er full av metallrester etter piggdekk og annet grums fra veien har vi nok ikke så mye å snakke om. Tipper du ser på bil på samme måte som kona. Er den ren på avstand så er alt perfekt.

Å drive bilvask for kunder som deg må jo være en drøm, for man kan bruke samme vaskevannet hele dagen og levere ut biler med betydelige skader i lakken :)

PS: Leasingselskapene trekker ikke for "slitt" lakk av typen vaskestriper. De trekker derimot for større riper, bulker etc. Vaskestriper kan man alltids polere bort, men jeg synes uansett ikke det er OK at en forhandler muligens vasker bilen på en måte som etterlater små riper (med trykk på muligens her, for jeg ser som sagt ikke om dette er reelle riper før jeg selv har gått over bilen!) Og jeg har mørk grå bil som skjuler riper, og med hardere og mer tilgivende lakk enn om jeg hadde valgt sort.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

stiantveitofficial

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. februar 2014, klokken 10:42
Sitat fra: stiantveitofficial på torsdag 20. februar 2014, klokken 23:04
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 20. februar 2014, klokken 22:13
Sitat fra: stiantveitofficial på torsdag 20. februar 2014, klokken 21:36
Det med vasking innvendig og utvendig høres jo helt fantastisk ut!!!
Har kjøpt 3 Audier hos Møller og har kun 1 gang opplevd å få bilen vasket og pen etter service.
Er det så nøye hva de vasker med? Det er nok mer skadelig for lakken å kjøre på E18 med steinsprut, salt og sur nedbør enn at de vasker med såpe og vann  :)
Om det de vasker med gir bilen riper så vil jeg absolutt si det er nøye. Skjønner ikke helt hvorfor du blander inn sur nedbør, steinsprut og salt med vaskeriper  ???

Det er selvfølgelig forskjell på hva folk aksepterer. Noen synes børstevasken på bensinstasjonen er finfint, og smiler av parkeringsbulker og parkeringsriper. Har jo sett folk bruke vaskekosten på selvvask på forfelgen, deretter på siden av bilen og så på bakfelgen. Jeg er ikke helt der. Jeg er heller ikke der hvor jeg står en time med skumkanon og forbønn før jeg går løs på bilen, men jeg går heller ikke løs på en skikkelig skitten lakk med svamp og gammel vaskebøtte. I hvert fall ikke på en splitter ny bil som har litt myk lakk :) At vasken ser bra ut på avstand er ikke bra nok for meg.

Har alltid vasket i maskin uten at det har gitt noe verditap når bilen har blitt solgt etter 3 år  :)
Steinsprut og små-/parkeringsbulker derimot, det trekkes det mye for.
Ok. Om du med glede kjører bilen din i børstevask på vinteren når bilen er full av metallrester etter piggdekk og annet grums fra veien har vi nok ikke så mye å snakke om. Tipper du ser på bil på samme måte som kona. Er den ren på avstand så er alt perfekt.

Å drive bilvask for kunder som deg må jo være en drøm, for man kan bruke samme vaskevannet hele dagen og levere ut biler med betydelige skader i lakken :)

PS: Leasingselskapene trekker ikke for "slitt" lakk av typen vaskestriper. De trekker derimot for større riper, bulker etc. Vaskestriper kan man alltids polere bort, men jeg synes uansett ikke det er OK at en forhandler muligens vasker bilen på en måte som etterlater små riper (med trykk på muligens her, for jeg ser som sagt ikke om dette er reelle riper før jeg selv har gått over bilen!) Og jeg har mørk grå bil som skjuler riper, og med hardere og mer tilgivende lakk enn om jeg hadde valgt sort.

Ja, har et avslappet forhold til bilhold, men elsker å kjøre og har en bilinteresse like stor som en barista elsker kaffe  :)
Du skal være glad du ikke har sort, det har jeg hatt 2 ganger og det var faktisk litt krise.
Gylden regel, velg alltid metallic!
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

Øyvind.h

Det var en sort leasingbil jeg kvittet meg med til fordel for Model S. Sort er pent når bilen er ren, men etter to år med sort bil var jeg drittlei av to ting:
1. Den ser skitten ut ca 7 sekunder etter vask
2. Absolutt alt av riper, merker og striper er så utrolig synlig. Sort tilgir ingen ting :(
I tillegg så jeg på en sort Model S demobil hvor myk den lakken var, så da ble det helt uaktuelt. Og når jeg fikk se den mørkegrå i skumringen med de klare Aston Martin trekkene den da viste var jeg helt solgt!

Man kan godt være bilinteressert uten å være veldig opptatt av bilvask :) Jeg er heller ikke manisk opptatt av riper, skader etc. Det er tross alt en bil. En bruksgjenstand som taper seg i verdi fra dag 1.
Det jeg derimot er opptatt av er unødvendig slitasje/skader slik som eks slurvete vasking, flekker på interiør fra mekanikere (ikke opplevd hos Tesla!) og annet som gir skader som lett kan unngås.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. februar 2014, klokken 10:42
Tipper du ser på bil på samme måte som kona. Er den ren på avstand så er alt perfekt.

Så om kona er pen på avstand er alt ok? Bør ikke granskes på nært hold? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på fredag 21. februar 2014, klokken 11:51
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. februar 2014, klokken 10:42
Tipper du ser på bil på samme måte som kona. Er den ren på avstand så er alt perfekt.

Så om kona er pen på avstand er alt ok? Bør ikke granskes på nært hold? ;)
Haha  ;D Ikke så lett dette med skriftlig kommunikasjon :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

laumb

Pen langt i fra - men langt i fra pen.

cra

Sitat fra: laumb på fredag 21. februar 2014, klokken 12:19
Pen langt i fra - men langt i fra pen.

"Det er langt ifra bra, men bra langt ifra" pleier en blikkenslager jeg kjenner å si når han må jukse med beslagene. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

toS

On topic igjen så er det helt klart at Skøyen har blitt et meget bra service center. Flotte lokaler, god bemanning og meget bra kundebehandling. Fikk drop inn behandling idag av spyledysejustering samt at de samtidig foretok oppgradering av "suspension bushings"(amerikaner). I tillegg til den døgnåpne tilgjengeligheten vil jeg gi kudos til Teslas kundeservice og kundebehandling. Jeg er svært fornøyd!

stiantveitofficial

Sitat fra: toS på fredag 21. februar 2014, klokken 19:33
On topic igjen så er det helt klart at Skøyen har blitt et meget bra service center. Flotte lokaler, god bemanning og meget bra kundebehandling. Fikk drop inn behandling idag av spyledysejustering samt at de samtidig foretok oppgradering av "suspension bushings"(amerikaner). I tillegg til den døgnåpne tilgjengeligheten vil jeg gi kudos til Teslas kundeservice og kundebehandling. Jeg er svært fornøyd!

Og det til tross for at det var kaos der nede i dag. Veldig bra!!
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

Cecilie

Til dere andre som har hatt bilen på service på Skøyen, får dere noen ganger disse epostene med kvitteringen på hva som er blitt gjort med bilen som de lover? Har hatt bilen inne to ganger nå, og begge ganger har jeg fått en "du trenger vel ikke denne på papir? Jeg sender den til deg på e-post", og jeg har tenkt at det er jo fint, papir blir jo bare rot. Men ingen av gangene har jeg fått noen e-post. Andre gangen nevnte jeg også at jeg ikke fikk eposten forrige gang, og da lovte amerikaneren å sende meg begge to med en eneste gang... Jeg venter ennå i spenning...

Forøvrig så klarte de å lage en stygg sprekk i girspaken på bilen min nå sist :( Aner ikke hvordan de har fått til det. Jeg gikk rett inn igjen og klagde på det, og han amerikaneren ble litt spak, og lovte å bestille ny del og og sende meg e-post om når delen skulle være her. Ikke hørt noe mer... Vet ikke hvor lang tid jeg skal vente før jeg purrer, dette var på fredag, så litt tidlig ennå antar jeg.
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Havebigfun

Ikke fått kvittering jeg heller.
Mtp girspaken ville jeg ventet 3 uker iallefall- ting tar tid

cra

Sitat fra: Cecilie på tirsdag 25. februar 2014, klokken 09:12
Men ingen av gangene har jeg fått noen e-post.

Har du sjekket at den ikke har blitt stoppet i et spamfilter e.l?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Cecilie

Sitat fra: cra på tirsdag 25. februar 2014, klokken 09:50
Sitat fra: Cecilie på tirsdag 25. februar 2014, klokken 09:12
Men ingen av gangene har jeg fått noen e-post.

Har du sjekket at den ikke har blitt stoppet i et spamfilter e.l?
Ja, det har jeg. Jeg har heller ingen problemer med å motta andre eposter fra Tesla (nyhetsbrev ol)
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Høgis

Samme her, har ikke fått kvittering på mail. Jeg får alle andre mail fra Tesla.
For sikkerhets skyld spurte jeg hva som var gjort før jeg reiste, siden jeg ikke fikk med meg papirene.
Uansett hadde vært greit å ha det som dokumentasjon dersom ting ikke er gjort eller skjer på nytt.
Måtte le litt da de parkerte bilen foran døren og ga meg nøkkelen. Jøss.... har dere lakkert bilen min rød? spurte jeg. De ble nok litt brydd ??? men han jeg leverte bilen til ordnet veldig raskt opp i missforståelsen.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA