Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Umc ladeproblem (feilmld og 12v død) også med Mennekes kabler?

Startet av Lurvine, søndag 26. januar 2014, klokken 20:50

« forrige - neste »

Hyperstress


Sitat fra: Elmo på søndag 26. januar 2014, klokken 16:46
Sitat fra: rojohan på tirsdag 21. januar 2014, klokken 09:54
Her er det den nye oppdateringen inneholdt:

- Feilrettinger i BT-funksjonalitet
- Støtte av DAB-radioer
- Å legge til flere radio logoer
- Feilrettinger i støtte fra den elektriske varianten
- Live-menyen kan også velges under navigering

Jeg oppgraderte Garmin igår. Radio-valg er fremdeles bare FM og AM. Hadde forsåvidt ikke regnet med at SW-oppgradering kunne gi DAB fordi de vel krever noe HW også (?). Bilen er produsert i november og ble levert i uke1/14.

DAB var vel ekstravalg som en måtte betale en tusenlapp eller to for da en bestilte(?) tror ikke en oppgradering kan gi deg DAB.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Elmo

#31
Sitat fra: Hyperstress på søndag 26. januar 2014, klokken 21:41
DAB var vel ekstravalg som en måtte betale en tusenlapp eller to for da en bestilte(?) tror ikke en oppgradering kan gi deg DAB.

Nei, DAB var ikke ekstravalg!  Står hverken som standard eller tilvalg i utstyrslista jeg har (se vedlegg).
På den annen side står det ikke FM heller (Integrert radio/cd RCD 215 inkl mp3 med 6 høyttalere).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Hyperstress


Sitat fra: Elmo på søndag 26. januar 2014, klokken 22:22
Sitat fra: Hyperstress på søndag 26. januar 2014, klokken 21:41
DAB var vel ekstravalg som en måtte betale en tusenlapp eller to for da en bestilte(?) tror ikke en oppgradering kan gi deg DAB.

Nei, DAB var ikke ekstravalg!  Står hverken som standard eller tilvalg i utstyrslista jeg har (se vedlegg).
På den annen side står det ikke FM heller (Integrert radio/cd RCD 215 inkl mp3 med 6 høyttalere).

Sjekka kontrakten min nå, og DAB+ står som ekstrautstyr til 1700kr, sammen med soltak, techpakke og vinterdekk.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

elektrolux

Kan de som har DAB legge ut et bildet av dette?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

d386yv

Sitat fra: Hyperstress på mandag 27. januar 2014, klokken 06:33

Sitat fra: Elmo på søndag 26. januar 2014, klokken 22:22
Sitat fra: Hyperstress på søndag 26. januar 2014, klokken 21:41
DAB var vel ekstravalg som en måtte betale en tusenlapp eller to for da en bestilte(?) tror ikke en oppgradering kan gi deg DAB.

Nei, DAB var ikke ekstravalg!  Står hverken som standard eller tilvalg i utstyrslista jeg har (se vedlegg).
På den annen side står det ikke FM heller (Integrert radio/cd RCD 215 inkl mp3 med 6 høyttalere).

Sjekka kontrakten min nå, og DAB+ står som ekstrautstyr til 1700kr, sammen med soltak, techpakke og vinterdekk.

Jeg fikk beskjed om at DAB ikke fantes til up! bilene fra Volkswagen direkte. Da måtte man i så til felle kjøpe tredjepartsutstyr (slik som 90% av bileiere i Norge når det analoge nettet skrus av...)

mars

Jeg fikk tilbud fra to forhandlere før jeg kjøpte bilen.. det ene tilbudet var spesifisert med DAB+
29. nov 2013: Grunnpris: UP! E-UP! 82HK DAB+ Kr.184600

Det andre tilbudet hadde ikke DAB
22. nov 2013: Grunnpris: UP! E-UP! 82HK Kr.180300

Prisene er grunnpris uten frakt og levering, så det ser ut som om man måtte betale for DAB+..

Forøvrig finnes denne hvis man har stort behov for DAB:
http://www.bilkomponenter.no/products/rcd-215-originalradio-med-dab-kun-til-vw-up
Hvit E-UP!, teknikkpakke og panoramasoltak

MikkeBoomBoom

På min står DAB+ spesifisert med 1700,- samt teknikkpakke til 2732,- som for forøvrig ble trukket fra totalen som "rabatt". (Jeg "overtok" en bil som noen andre hadde bestilt og kunne ikke spekke bilen slik jeg ville, så da hadde jeg plutselig et godt forhandlingsgrunnlag ;)


elektrolux

I følge min selger er det ikke Garmin, men Navigon navigering i e-Up!

Kartoppdatering gjøres dermed fra Navigon.com

Blir spennende å prøve. Huset er utvilsomt Garmin, men softwaren kan selvfølgelig være Navigon...
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Svennis1982

Sitat fra: Mikalv på mandag 27. januar 2014, klokken 15:22
På min står DAB+ spesifisert med 1700,- samt teknikkpakke til 2732,- som for forøvrig ble trukket fra totalen som "rabatt". (Jeg "overtok" en bil som noen andre hadde bestilt og kunne ikke spekke bilen slik jeg ville, så da hadde jeg plutselig et godt forhandlingsgrunnlag ;)

Vi fikk tilbud på en ny e-up for en liten måned siden (Har ikke bestemt oss enda om vi skal slå til). Der sa selger at DAB+ var ekstrautstyr på 2013 modeller, mens alle e-uper fra 2014 fikk dette som standard!

Norx

Vår ble levert i uke 2. Har DAB i den. Bruker FM av gammel vane enda fordet..


erikur

Sitat fra: Svennis1982 på lørdag 15. februar 2014, klokken 17:48
Sitat fra: Mikalv på mandag 27. januar 2014, klokken 15:22
På min står DAB+ spesifisert med 1700,- samt teknikkpakke til 2732,- som for forøvrig ble trukket fra totalen som "rabatt". (Jeg "overtok" en bil som noen andre hadde bestilt og kunne ikke spekke bilen slik jeg ville, så da hadde jeg plutselig et godt forhandlingsgrunnlag ;)

Vi fikk tilbud på en ny e-up for en liten måned siden (Har ikke bestemt oss enda om vi skal slå til). Der sa selger at DAB+ var ekstrautstyr på 2013 modeller, mens alle e-uper fra 2014 fikk dette som standard!

VW Up (bensin) kom som 2013 model ja,men e-Up kommer som 2014 model,de begynte prod. av e-Up i oktober 2013, altså 2014 model. Riktig som det blir sagt her at de kommer med DAB som standard.

odahle

Sitat fra: erikur på torsdag 27. februar 2014, klokken 08:23
Sitat fra: Svennis1982 på lørdag 15. februar 2014, klokken 17:48
Sitat fra: Mikalv på mandag 27. januar 2014, klokken 15:22
På min står DAB+ spesifisert med 1700,- samt teknikkpakke til 2732,- som for forøvrig ble trukket fra totalen som "rabatt". (Jeg "overtok" en bil som noen andre hadde bestilt og kunne ikke spekke bilen slik jeg ville, så da hadde jeg plutselig et godt forhandlingsgrunnlag ;)

Vi fikk tilbud på en ny e-up for en liten måned siden (Har ikke bestemt oss enda om vi skal slå til). Der sa selger at DAB+ var ekstrautstyr på 2013 modeller, mens alle e-uper fra 2014 fikk dette som standard!

VW Up (bensin) kom som 2013 model ja,men e-Up kommer som 2014 model,de begynte prod. av e-Up i oktober 2013, altså 2014 model. Riktig som det blir sagt her at de kommer med DAB som standard.

Det hørtes relativt merkelig ut. Min har absolutt ikke DAB+, den ble produsert uke 47 i 2013. Så det er kanskje ikke gjeldende for alle biler? Virker som informasjon fra/til selger har vært avgjørende i enkelt tilfellene her.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Turist

Da jeg bestilte min (oktober-ish) var ikke DAB+ mulig å å E-up!
To uker senere var det mulig som tilvalg, så jeg etterbestilte det (1700 kroner).
Da den ble levert i forrige uke, var DAB+ standard på alle, så tilvalget var ikke på regningen.Bilen er produsert i uke 4.
Tror dette er forklaringen på forvirringen på DAB+ eller ikke.....
Tidligere 1: Think Classic 2001 (Blåbæret)
Tidligere 2: Mitsubishi i-Miev (Millenium)
Tidligere 3: VW e-Up!
Nå: vw e-Golf

odahle

Sitat fra: Turist på torsdag 27. februar 2014, klokken 11:30
Da jeg bestilte min (oktober-ish) var ikke DAB+ mulig å å E-up!
To uker senere var det mulig som tilvalg, så jeg etterbestilte det (1700 kroner).
Da den ble levert i forrige uke, var DAB+ standard på alle, så tilvalget var ikke på regningen.Bilen er produsert i uke 4.
Tror dette er forklaringen på forvirringen på DAB+ eller ikke.....

Da er det min selger som ikke har informert meg om muligheten. Kjedelig sak, men tviler vel på at det er noe å gjøre med det nå?
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Turist

Sitat fra: odahle på torsdag 27. februar 2014, klokken 12:13
Sitat fra: Turist på torsdag 27. februar 2014, klokken 11:30
Da jeg bestilte min (oktober-ish) var ikke DAB+ mulig å å E-up!
To uker senere var det mulig som tilvalg, så jeg etterbestilte det (1700 kroner).
Da den ble levert i forrige uke, var DAB+ standard på alle, så tilvalget var ikke på regningen.Bilen er produsert i uke 4.
Tror dette er forklaringen på forvirringen på DAB+ eller ikke.....

Da er det min selger som ikke har informert meg om muligheten. Kjedelig sak, men tviler vel på at det er noe å gjøre med det nå?

Du kan ettermontere, men det er dyrt.
http://www.bilkomponenter.no/products/rcd-215-originalradio-med-dab-kun-til-vw-up
I tillegg kommer antenne. Om alt virker som orginalmontert, vet jeg ikke .....

Spør VW-forhandleren om muligheten (med GOD rabatt siden de ikke informerte deg!)
Tidligere 1: Think Classic 2001 (Blåbæret)
Tidligere 2: Mitsubishi i-Miev (Millenium)
Tidligere 3: VW e-Up!
Nå: vw e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA