Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Umc ladeproblem (feilmld og 12v død) også med Mennekes kabler?

Startet av Lurvine, søndag 26. januar 2014, klokken 20:50

« forrige - neste »

Lurvine

Noen som har prøvd å koble Garmin-enheten til pc? Forsøkt både Garmin express, Garmin mapupdater og Garmin webupdater, uten at noen av programmene har funnet enheten - som jeg har kobla til med USBkabelen...
VW e-up (aka Snowflake)
Oslo - Sandvika

Taz79

Vet någon hur det fungerar med "map updates" för enheten? Sker det automatiskt? Det borde ju komma nya kartor 4 gånger om året... Det är viktigt att den är uppdaterad korrekt... Sorry för att jag stjäl tråden lite.... :)
Bilar:
Volkswagen Passat Variant EcoFuel -09 (CNG) (165000km)
Toyota Aygo -12 (8500km)

Ny bil som skall ersätta Passat -> VW e-up!

Lurvine

lurer stort sett på det samme :D tenkte jeg skulle oppdatere kartet (og andre festlige greier, som å bruke andre stemmer etc) via et Garminprogram på pc... men jeg får rett og slett ikke pc'n til å finne enheten...
VW e-up (aka Snowflake)
Oslo - Sandvika

rojohan

Eg har vært inne og oppdatert min Garmin boks, brukte eit program som heiter Volkswagen Garmin Fresh  :D

Link:  https://volkswagen.garmin.com/volkswagen/site/fresh


Lurvine

Sitat fra: rojohan på mandag 20. januar 2014, klokken 08:20
Eg har vært inne og oppdatert min Garmin boks, brukte eit program som heiter Volkswagen Garmin Fresh  :D

Link:  https://volkswagen.garmin.com/volkswagen/site/fresh

Før jeg orker å prøve selv: kobla du bare til ledning garmin -> pc, lasta ned programmet og startet det, så fant pc'n enheten? :)
VW e-up (aka Snowflake)
Oslo - Sandvika

Hyperstress

Sitat fra: rojohan på mandag 20. januar 2014, klokken 08:20
Eg har vært inne og oppdatert min Garmin boks, brukte eit program som heiter Volkswagen Garmin Fresh  :D

Link:  https://volkswagen.garmin.com/volkswagen/site/fresh

Hva oppdaterte du egentlig?

Får vi gratis kartoppdateringer? og hvor lenge i så fall?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

rojohan

Sitat fra: Lurvine på mandag 20. januar 2014, klokken 20:03
Sitat fra: rojohan på mandag 20. januar 2014, klokken 08:20
Eg har vært inne og oppdatert min Garmin boks, brukte eit program som heiter Volkswagen Garmin Fresh  :D

Link:  https://volkswagen.garmin.com/volkswagen/site/fresh

Før jeg orker å prøve selv: kobla du bare til ledning garmin -> pc, lasta ned programmet og startet det, så fant pc'n enheten? :)

Det var ganske enkelt plug and play ja  :D


Sitat fra: Hyperstress på mandag 20. januar 2014, klokken 20:19
Sitat fra: rojohan på mandag 20. januar 2014, klokken 08:20
Eg har vært inne og oppdatert min Garmin boks, brukte eit program som heiter Volkswagen Garmin Fresh  :D

Link:  https://volkswagen.garmin.com/volkswagen/site/fresh

Hva oppdaterte du egentlig?

Får vi gratis kartoppdateringer? og hvor lenge i så fall?

Det var den hukommelsen da, gjorde det med ein gang eg fekk bilen. Husker ikkje om det var oppdatering på programmvaren. Men lastet ned noen andre ting som var gratis iallefall. Det var ingen oppdatering på kartet på det tidspunktet, men det er godt mulig det er det no. Om det koster penger å oppgradere kartet veit eg ikkje.

Elmo

Sitat fra: Hyperstress på mandag 20. januar 2014, klokken 20:19
Sitat fra: rojohan på mandag 20. januar 2014, klokken 08:20
Eg har vært inne og oppdatert min Garmin boks, brukte eit program som heiter Volkswagen Garmin Fresh  :D
Link:  https://volkswagen.garmin.com/volkswagen/site/fresh

Hva oppdaterte du egentlig?
Får vi gratis kartoppdateringer? og hvor lenge i så fall?

Det lå en Garmin booklet i mappa i hanskerommet. Av den typen man normalt bare kaster ::)

Der står det noe om rabattkode som gjelder "30 dager etter at apparatet er tatt ibruk" (se bildet).
Jeg har ikke forsøk selv - enda.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

rojohan

No har eg vært i bilen og hentet Garmin boksen, det ligger inne ein oppdatering på programvaren (ref bildet) som eg no skal innstallere   :D

rojohan

Her er det den nye oppdateringen inneholdt:

- Feilrettinger i BT-funksjonalitet
- Støtte av DAB-radioer
- Å legge til flere radio logoer
- Feilrettinger i støtte fra den elektriske varianten
- Live-menyen kan også velges under navigering

mars

Jeg oppdaterte min i går, det gikk fint, men fant ut at det var to oppdateringer.. Først en som krevde at jeg gikk ut i bilen, satte inn enheten og slo på tenninga.

Etter dette kobla jeg igjen til enheten en gang til, da kom den opp med enda en oppdatering. Denne var tydeligvis mindre da jeg ikke trengte å sette den inn i holderen i blien etter denne.

Av en eller annen grunn kom listen over endringer opp på tysk hos meg, seint på kvelden gadd jeg rett å slett ikke å prøve å oversette teksten, så er litt usikker på hvilke endringer som kom som følge av denne oppdateringen.
Hvit E-UP!, teknikkpakke og panoramasoltak

rojohan

Kom på tysk hos meg og, brukte google oversetter :)

BT er oppdatert, det er vel noen her som har hatt problemer med det. Eg har HTC mobil og har aldri hatt det problemet.

"Feilrettinger i støtte fra den elektriske varianten"........... hadde vært kjekt om det var litt meir detaljert kva dei har oppdatert til e-up'en.

Lurvine

Husker det var en "30 dager frist" på en oppdatering når bilen var ny, men jeg husker ikke hva det var. Kom heller aldri så langt at jeg fikk gjort denne oppdateringen... Er det noe jeg mangler da tro?
VW e-up (aka Snowflake)
Oslo - Sandvika

Taz79

Jag har kontaktat min säljare och frågat hur det fungerar med maps uppdateringarna. Hur länge de är gratis. Återkommer när jag får svar.
Bilar:
Volkswagen Passat Variant EcoFuel -09 (CNG) (165000km)
Toyota Aygo -12 (8500km)

Ny bil som skall ersätta Passat -> VW e-up!

Taz79

Nu har jag fått svar. För mig i sverige så är det 3års gratis maps updates. Även 3års gratis Car-Net. Efter det så måste man betala. Dels Car-Net och sedan separat för Map updates.
Bilar:
Volkswagen Passat Variant EcoFuel -09 (CNG) (165000km)
Toyota Aygo -12 (8500km)

Ny bil som skall ersätta Passat -> VW e-up!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA