Hovedmeny

back up umc

Startet av kjølholdt, fredag 10. januar 2014, klokken 13:30

« forrige - neste »

asa

Sitat fra: jalias på søndag 12. januar 2014, klokken 21:52
Hva er bestillingsnr på denne?  Kjenner en Volvo selger som kan sjekke.

Dette ble postet i en annen tråd, bestillingsnummer på de ulike alternativene:

http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=11281.0;attach=14173;image

sondell

Sitat fra: asa på søndag 12. januar 2014, klokken 21:54
Sitat fra: jalias på søndag 12. januar 2014, klokken 21:52
Hva er bestillingsnr på denne?  Kjenner en Volvo selger som kan sjekke.

Dette ble postet i en annen tråd, bestillingsnummer på de ulike alternativene:

http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=11281.0;attach=14173;image

Japp. Men var nytt nummer. På CEE 16A versjonen er artikkelnummeret hos Volvo = 31407095.

elektrolux

Sitat fra: Muffinman på fredag 10. januar 2014, klokken 21:28
Fordi UMC`en lasker sammen de delladerene i enkeltladeren. En av disse takler maks 16A, og Tesla har foreløpig begrenset til 13A på hver. Tredjeparts kabler er ikke lasket, og kobler seg dermed bare opp mot en dellader, følgelig 13A. Med dobbeltlader får man brukt to delladere, og dermed er det kabelen som er begrensningen - nemlig 16A.

Jeg selger veggbokser og ladekabler til bl.a Tesla, og ble nå litt i tvil om disse vil gi 32A enfase lading fra 230V. Hva er det egentlig som må laskes?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på lørdag 18. januar 2014, klokken 01:54
Sitat fra: Muffinman på fredag 10. januar 2014, klokken 21:28
Fordi UMC`en lasker sammen de delladerene i enkeltladeren. En av disse takler maks 16A, og Tesla har foreløpig begrenset til 13A på hver. Tredjeparts kabler er ikke lasket, og kobler seg dermed bare opp mot en dellader, følgelig 13A. Med dobbeltlader får man brukt to delladere, og dermed er det kabelen som er begrensningen - nemlig 16A.

Jeg selger veggbokser og ladekabler til bl.a Tesla, og ble nå litt i tvil om disse vil gi 32A enfase lading fra 230V. Hva er det egentlig som må laskes?

Med enfase 32A har du to faseledere inn til boksen. Ut til bilen har man 4 muligheter, N,L1,L2 og L3. De to faselederne kobles for enfase til N og L1 mens L2 og L3 ikke kobles til.

For å lade en Tesla med enkeltlader på 32A må L1, L2 og L3 ut til bilen kobles sammen. Altså en faseleder til N og den andre til L1+L2+L3.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

elektrolux

Takk for det.

Ser dette blir en utfordring om jeg skal klare både 3 fase 400V lading OG 32A 230V lading.

Her må seriøs forrigling til så det ikke skal smelle.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

sondell

Ville bare si at denne 16A mennekes kabelen jeg köpte på Volvo har fungert perfekt siden jeg fikk den. Start/stopp av lading of restart av lading og strömtrekk fra nettet for forvarming fungerer perfekt og aldri en eneste feilmelding. Vet ikke helt hvorfor man skal forandre strömtrekket på selve mennekes kabelen i stedet for i bilen. Jeg lar kabelen stå på 16A hele tiden, blir nok forvirrende for bilen å skifte pilotsignal. Bedre å forandre strömtrekk i bilen tenker jeg.
Den ligger ute hele tiden og med en god del snö i det siste har varmen rundt den smeltet snöen og den har satt seg godt nedi snöen fullt dekket av is og vann. Men den fungerer like fint for det.

Hyperstress

Bestilte volvokabelen hos HK bilar i Strømstad. 4047sek (3680nok) skulle de ha. Fikk mail etterpå at Turessons i Årjang som selger den for 3715sek (3378 nok). Det er god pris for Mennekeskabel :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

teslAudun

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 15. april 2014, klokken 11:34
Bestilte volvokabelen hos HK bilar i Strømstad. 4047sek (3680nok) skulle de ha. Fikk mail etterpå at Turessons i Årjang som selger den for 3715sek (3378 nok). Det er god pris for Mennekeskabel :)

Har nå også skaffet meg en Volvo-ladekabel fra Brandt Bil i Strømstad. 3800 skr (3500 nok). Ypperlig service. Bestilte en dag, kunne hente dagen etter.  16a cee-stikk.

Har virket prikkfritt. Lading start/stopp virker også nå, noe det aldri gjorde med UMC fra Tesla
Tesla Model Y  (blå 2022)

x Jan.17  Model S 75, rød
x Nov.13 Model S 85, rød med alt
x Sept.15 Nissan Leaf

mr.rs4

Noen som har en link til en nettside der man kan kjøpe denne lade kabelen?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Dennis

Original Tesla UMC er vel et alternativ? Koster 3,152 + moms så 3940,-

Jeg kjøpe en ekstra av Tesla, som jeg har en liggende i bilen hele tiden og bruker på bla. jobb. Det fungerer veldig bra og har ligget mye ute i regnvær uten problemer. Har jo også flere muligheter med den siden man kan bytte om på adapterne, kan åpne ladeluka, og er mye raskere å lade når man har tilgang til 400v rød eller 32 A blå så er bedre å bruke når man er på tur. Den siste revisjonen fungerer også veldig feilfritt.

At begge to skal slutte å fungere likt ser jeg på som veldig lite sannsynlig :)

cirys1

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 27. mai 2015, klokken 09:24
Original Tesla UMC er vel et alternativ? Koster 3,152 + moms så 3940,-

Var og hentet en Volvo ladekabel i Sverige igår, hadde hørt at UMC hos Tesla kostet ca 6000 kr så en tabbe av meg den kom på ca 3500 NOK men hadde heller gått for den originale, når kjøpte du?

Dennis

kjøpte ekstra umc for litt over 1 måned siden. Hadde vist gått litt ned i pris mot tidligere.

cirys1

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 29. mai 2015, klokken 23:24
kjøpte ekstra umc for litt over 1 måned siden. Hadde vist gått litt ned i pris mot tidligere.

Der kan du se, en "tabbe" av meg, det er selvfølgelig mye smartere og gå for en original med flere valg, og enklere reklamasjon osv.. :) (for noen hundrelapper ekstra)

Muffinman

Kjøpte ekstra UMC for litt over et år siden, og da kostet den 3950 inkl mva. Har den gått ytterligere ned i pris nå?

Dennis

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA