Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladedrit

Startet av corvette, onsdag 15. januar 2014, klokken 13:55

« forrige - neste »

Tangosierra

Selv har jeg hatt 2 begredelige episoder med min e-up!

1. Skulle starte den etter lading. Da peip det og lyste i en rød bil med utropstegn med påskrift Feil på det elektriske anlegg (eller noe lignende). Prøvde å start flere ganger uten hell. Til slutt, etter å ha ventet i 15 - 20 min, startet den igjen.
Møller kjørte diagnose og sendte til tyskland. Fikk svar at det var en feil på noen av bilene som var produsert på en av linjene med et spesifikt serienr.

2. Plutselig sluttet bilen å lade. Ladekladden blinket rødt. I følge manualen var den overopphetet. Noe som er rart siden det var -4 grader ute..
???

TB

Sitat fra: nitewlkr på søndag 02. februar 2014, klokken 20:34
Ang punkt 4 så har er det en sikkerhetsfunksjon dersom du tar av beltet og åpner døra. Da må du starte motoren manuelt igjen

Ser no at rojohan skriv han ikkje brukte belte. Ang døra, dette er nøyaktig som Saxo og P106  ;D

Ergo, løysing på punkt 4: Ha på belte - og halde dørene lukka  ;D
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Lurvine

Sitat fra: nitewlkr på søndag 02. februar 2014, klokken 20:34
Ang punkt 4 så har er det en sikkerhetsfunksjon dersom du tar av beltet og åpner døra. Da må du starte motoren manuellt igjen


Sent from my iPad using Tapatalk

har aldri måtte starte motoren igjen, selv om jeg forlater den når den "går". Den bare piper veldig irriterende med en gang en åpner døra.
VW e-up (aka Snowflake)
Oslo - Sandvika

corvette

#48
Det var mye spørsmål rundt at "motoren stanser" her. Det jeg og andre mener er at man må sette giret i P og starte motoren på nytt med tenningsnøkkelen, ok? Bilen går altså ikke hvis man tråkker på gasspedalen. Håper det er klart nok nå.

Forøvrig stemmer det jo ikke at motoren stanser når man går ut av bilen. Det gjør den ikke. Derimot slutter den å gå hvis bilen triller bakover.

De 4 feilene jeg har beskrevet på min Up er der fortsatt, og Møller har ennå ikke kommet tilbake til meg med tanke på løsninger.

Håper de jobber med saken.

mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

MikkeBoomBoom

Jeg kan også "gå" fra bilen mens den står i "p" uten å måtte vri nøkkel. En annen ting er dette med vindusviskerne som andre har skrevet om. I går skjedde det igjen, for å dokumentere fisket jeg frem telefonen for å ta litt video. Da oppdaget jeg at kupèlyset også hadde tatt kvelden. Det betyr at når vindusviskere slutter å funke så slutter også blinklys og kupèlys å funke. Dette "løses" ved å bruke litt spylervæske. Er vel unødvendig å nevne at jeg har time hos forhandler  :o

mars

Sitat fra: Tangosierra på søndag 02. februar 2014, klokken 21:19
2. Plutselig sluttet bilen å lade. Ladekladden blinket rødt. I følge manualen var den overopphetet. Noe som er rart siden det var -4 grader ute..

Har du sjekket støpselet på ladekabelen(enden du plugger inn i veggen) om støpselet blir for varmt avbrytes ladingen, dette skjedde meg et par ganger når jeg plugget i en gammel sliten stikkontakt. Jeg kunne da kjenne at støpsel og stikk var varme. Ved varmgang vil, ihht manualen, ladestrømmen gradvis reduseres, om ikke dette senker temperaturen, så vil ladingen bli avbrutt.
Hvit E-UP!, teknikkpakke og panoramasoltak

harald45

2. Har opplevd to ganger at motoren har slått seg av når jeg har stått stille og ventet på noe ??
Ja i  motbakke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA