Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladedrit

Startet av corvette, onsdag 15. januar 2014, klokken 13:55

« forrige - neste »

03sib113

Er ikke det på radioen når navien snakker? Altså skru opp lyden når navien snakker. Tror det funker, men finnes sikkert andre løsninger også.
Tungsten E-Up!

Lars C. Krogenæs

Noen som har opplevd at ladekladden til e-up har dødd?

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Sigurd

Sitat fra: raathass på søndag 12. januar 2014, klokken 13:11
Sitat fra: Lurvine på torsdag 09. januar 2014, klokken 17:42
Snakket over handsfree'n i dag, mottaker i andre enden synes lyden var langt borte og skurrete... Andre som har erfaringer med dette?
Flere jeg snakker med påpeker at lyden skrurrer når jeg snakker.  Løsningen var imidlertid å snakke lavere (nesten så lavt at det føltes kunstig :-) ).

Dette har jeg også fått høre fra de jeg snakker med. Det er jo ikke slik det skal være. Skal snakke med Møller og få testet dette skikkelig.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

Sigurd

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 16. januar 2014, klokken 10:00
Lyden på turn by turn navigasjonen har plutselig blitt veldig lav. Noen som vet hvor en stiller volumet?

Jeg opplevde det motsatte, altså at lyden ble veldig høy. Jeg tror jeg må ha vært i ferd med å skru opp volumet på radioen da navigasjonen brøt inn. Det virker som at det er separat voluminnstilling på Garmin'en og radioen, selv om de styres med samme volumknapp.
Det jeg måtte gjøre var å sitte "klar" til å justere ned volumet neste gang navigasjonen brøt inn, for å få ned lydnivået. Har ikke studert bruksanvisningen nøye, det kan hende det er en innstilling som kan gjøres litt enklere (eller i alle fall mens bilen står stille...).
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

raathass

Sitat fra: Sigurd på torsdag 16. januar 2014, klokken 11:38
Sitat fra: Hyperstress på torsdag 16. januar 2014, klokken 10:00
Lyden på turn by turn navigasjonen har plutselig blitt veldig lav. Noen som vet hvor en stiller volumet?

Jeg opplevde det motsatte, altså at lyden ble veldig høy. Jeg tror jeg må ha vært i ferd med å skru opp volumet på radioen da navigasjonen brøt inn. Det virker som at det er separat voluminnstilling på Garmin'en og radioen, selv om de styres med samme volumknapp.
Det jeg måtte gjøre var å sitte "klar" til å justere ned volumet neste gang navigasjonen brøt inn, for å få ned lydnivået. Har ikke studert bruksanvisningen nøye, det kan hende det er en innstilling som kan gjøres litt enklere (eller i alle fall mens bilen står stille...).

Dette er en veldig vanlig måte å stille inn stemmevolum på en navi.

Tangosierra

Noen som vet hva den ladeknappen ved siden av eco/eco+ er til? Selger sa den bare indikerer at bilen lader. Har forlagt manualen, så får ikke sjekket her og nå. Den lyst under kjøring. Ladeluke var lukket....

Elmo

Sitat fra: Tangosierra på torsdag 16. januar 2014, klokken 16:01
Noen som vet hva den ladeknappen ved siden av eco/eco+ er til?

Den skal visst være til å løsne ladekable (evt. ladelokket) fra bilen.
Jeg har ikke prøvd det. Bruker heller lås-opp trykk på nøkkelen (selvom bilen er ulåst).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

upwego

hallais!

godnyhet!

poppa netopp opp meldinger i bilen med en iPhone 5s, vet det har blitt diskutert her inne en eller annen plass, men finner det ikke igjen. Finner ikke kompabilitetslisten på varsler, men fikk inntrykk av at folk slet med dette og det er svært få telefoner som støtter varsler, og jeg mener iPhone er en av dem som ikke kunne motta, kun 3gs? men kan være jeg tar kraftig feil.

Sigurd

Sitat fra: Tangosierra på torsdag 16. januar 2014, klokken 16:01
Noen som vet hva den ladeknappen ved siden av eco/eco+ er til? Selger sa den bare indikerer at bilen lader. Har forlagt manualen, så får ikke sjekket her og nå. Den lyst under kjøring. Ladeluke var lukket....

Jeg mener selgeren min sa det var for å skru av ladingen. De brukte det i showrommet på Skøyen for å kunne, som selgeren sa det, "vise folk at dette er en elbil ved å ha den plugget i"... Vet ikke om den har noen praktisk nytte i virkeligheten, siden man faktisk bare kan dra ut kontakten...
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

nitewlkr

Knappen med ladeledningen inni avbryter ladingen,men ved forhåndsprogrammering av varme/lading så lyser den. Det indikerer at bilen da ikke vil begynne å lade umiddelbart ved tilkobling (sørger bare for at batteri er på ønsket nivå til planlagt avreisetid) skrur du av så vil den lade umiddelbart når du plugger i


Sent from my iPad using Tapatalk

Tangosierra

Idag gikk jeg tom for spylervæske. Det var ingen varsellampe som advarte meg.. Flere som har opplevd dette? Finnes det varsellampe for væske nivå?

Duken

Sitat fra: nitewlkr på torsdag 16. januar 2014, klokken 22:29
Knappen med ladeledningen inni avbryter ladingen,men ved forhåndsprogrammering av varme/lading så lyser den. Det indikerer at bilen da ikke vil begynne å lade umiddelbart ved tilkobling (sørger bare for at batteri er på ønsket nivå til planlagt avreisetid) skrur du av så vil den lade umiddelbart når du plugger i


Sent from my iPad using Tapatalk

Supert! Irriterte meg at ladingen ikke startet i går, men grunnen er jo som du har forklart. Takk:)

Ellers har jeg opplevd at tanklokket ikke går helt i "lås" nå når det har vært kaldt. Noen flere som har opplevd det samme?

Tangosierra

Svarer på eget innlegg ;-) I følge forhandler har ikke e-up! Spylervæskeindikator!

Teslus

Det er jo helt latterlig om de ikke har klart å inkludere spylervæske-indikator. Er jo ikke rakettforskning å få til noe sånt i dag....

odahle

Vi må huske på at dette er en småbil. I en vanlig up! er det spart på det meste, både for å få ned pris samt vekt. Derfor finner vi ikke ting som f.eks. spylervæske-indikator, regnsensor, automatisk lys etc. Kjedelig nok, men bilen er jo i utgangspunktet en bil som starter på under 140.000. Det som kanskje irriterer meg ved disse manglene, er at vi faktisk ikke får muligheten til å velge selv. Jeg hadde gjerne lagt på noen lapper for de tingene jeg nevnte ovenfor. Men det koster vel VW mye å implementere dette, kontra en standard bil. Uten at jeg har stor innsikt nok til å fastslå dette.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA