Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladekabler / standarder - hva følger med TMS og hvor kan disse brukes??

Startet av Kristia, fredag 20. desember 2013, klokken 12:58

« forrige - neste »

TWL

Da har jeg fått JdeMo'n i hus og har bestilt time hos Toyota Moss for montering. Fikk time der den 29. Blir spennende. Hadde først bestilt time på et annet verksted, men ombestemte meg og valgte ett verksted som har gjort dette før.

Hvordan er kommunikasjonen mot Toyota i Kristiansand? Kommet noe lengere med diagnoseutstyret?
Kjører Rav4 EV, bor i Mandal.
Styremedlem i Agder elbilforening.

PaulAsgeir

Snakket med Toyota i Kristiansand rett før helgen. De hadde ikke noe tidsperspektiv på når de hadde utsyret i hus. Jeg fikk kontakte dem igjen om det gikk for mange måneder før jeg hørte noe...
Toyota i Moss har gjort installasjonen på min bil, ingen problemer. Fungerer perfekt, brukt laderen mange ganger.

Trikkern

Utstyret har de hatt siden Juni/juli, så hvis de sier at de ikke har det så er det bare tull. De sliter med å finne ut hvordan det brukes. Snakket med Toyota Norge sist uke og da sa de at de ventet på tilgang til tesla sin del av diagnoseprogrammet. I USA Så gjøres det på timen så hvorfor det skal ta 2-3 måneder her kan jeg ikke fatte å begripe  >:(
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

Trikkern

Da fikk jeg endelig en gladmelding på telefon i dag  :) alt av godkjenninger og tilgang var på plass, så da skal bilen inn til Toyota sør neste uke  ;D har tatt sin tid, men håper alt ordner seg nå.
2017 Model X75D.

TWL

Gratulerer Trikkern. Håper alt ordner seg for deg nå. Neste uke blir spennende for meg og.

KennethII

Ja nå er utstyret på plass. Jeg har fått time til oppdatering av software 13.10. Spurte om de kunne ta sevice samtidig men det kunne de ikke. Men men...det får jeg vel gjort andre steder også.
2013 Toyota Rav4 EV
2013 Smart fortwo ED

TWL

Da har jeg fått innstallert hurtigladeren og den fungerer perfekt. Super sak. Føler at jeg har fått ny bil. Skal også bestille time for oppdatering av sw. Vet ikke om det har stor betydning for oss i Norge, men skal no få gjort det uansett.

PaulAsgeir

Grattis! Ja, jeg opplevde også at bilen fikk et helt annet potensiale. Har i sommer vært på flere 30-mils turer. Ikke gjennomførbart ute hurtiglader.

TWL

Time for oppdatering av sw på mandags morgenen. Noen som vet hva det medfører?

PaulAsgeir

Fått noe føling med hva som har blitt gjort? Bestilt time til neste mandag. De var ikke særlig interessert i gjøre noe annet enn sw-oppdateringen.

TWL

De har hatt bilen inne no i to døgn uten å greie å få gjort noe. De sliter med å få oppdatert sw. Jeg vet ikke hva som er problemet, men de sier at de er i kontakt med flere for å få løst problemet. Håper at jeg får den tilbake i dag.

sven erik

Sitat fra: elektrolux på søndag 22. mai 2016, klokken 10:23
Bare et lite tips:

50A overgangen som kan brukes til 40A lading av RAV4 er utgående vare og blir erstattet av en 32A versjon.

50A versjonen er en fin kabel å ha i mangel på eller i tillegg til Chademo.

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/overgang-fra-type-2-til-type-1-3x10mm2-50a?tm=ladekabler/mode-3-ladekabler

har alle toyota rav 4 el  40A lader ?  og har du  sånne overganger liggende ?  vet du om en får hengerfeste til toyotan  eller om det har hvert godkjent i andre land ?

Brorson

Det er hengerfeste å få, men bilen er jo registert uten tillatelse å dra henger.
Men det kan brukes til å montere sykkelstativ på!

sven erik

men om en har  instruksjonsbok  fra usa  og det står noe der om hengerfeste kan en få det inn i vonkort

Trikkern

Jeg har hengerfeste på min, men mener det står maks tillatt hengervekt 0kg i vognkortet. Men vet mange i USA kjører med henger. Har sett bilder av at de drar bortimot 1tonn. Men om det er Annbefalt eller lovlig der borte er jeg vel mer usikker på  ;) var heftig diskusjon på verkstedet i dag faktisk  når den var til eu kontroll om lovligheten til hengerfestet. Men da var det mest på grunn av krav til strøm kontakt bak i tillegg til hengerfestet. For det har jeg ikke. Men ble ihvertfall godkjent etter et par telefoner  8)
2017 Model X75D.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA