Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladekabler / standarder - hva følger med TMS og hvor kan disse brukes??

Startet av Kristia, fredag 20. desember 2013, klokken 12:58

« forrige - neste »

TWL

Hei.
Ser at dere etterlyser andre eiere av Rav4 EV. Vi har hatt vår nå i 1 1/2 år og er kjempefornøyd med den. Ingen problemer så langt og Toyota Kristiansand tok vanlig service på bilen. De var behjelpelig, men drivelinen ble det nok ikke gjort noe med. De kunne heller ikke oppdatere softwaren i bilen. Vurderer sterkt å bestille Jdemo lader til bilen og da spesielt etter å ha lest kommentarene til de som har gjort det.
Kan godt tenke meg å høre om andre har fått oppdatert softwaren og nye tilbakemeldinger på Jdemo-laderen og erfaringer med denne.
Ha en fortreffelig påske med problemfri og eksosfri bilkjøring.
Kjører Rav4 EV, bor i Mandal.
Styremedlem i Agder elbilforening.

KennethII

Så bra å se at vi er flere. Jeg ble ikke møtt med en mye servicevennlig tone på Toyota i Kristiansand, men det er ikke første gang jeg har Toyota så ble ikke veldig overrasket over det. Toyota Arendal ønsker den hjertelig velkommen så da tar jeg turen dit når det er tid for service. Når det gjelder oppdatering av software har jeg satt Toyota Norge på saken. Har lest i andre forum at eiere av denne bilen andre steder i Europa har fått hjelp ifra Toyota i sitt land så da kan vel ikke Norge være dårligere (?) Jeg har lagt meg i sparing for å kjøpe hurtigladeren jeg også og Toyota Arendal har sagt seg villig til å montere den. Ellers er jeg strålende fornøyd med mitt nye kjøretøy med god plass til min lille familie med to hunder  :)
2013 Toyota Rav4 EV
2013 Smart fortwo ED

TWL

#77
Så bra at du ble tatt imot på en skikkelig måte i Arendal. Du får si fra om hvordan servicen går når den tid kommer. Du må også si fra hvordan det går med oppdateringen av software. Vi er flere som vil henge oss på det. Jeg har ikke helt bestemt meg for oppdatering av ladesystem, men det kommer nok til å bli gjort. Skipper kanskje ferien for oppgraderinga. Får heller ta en skikkelig biltur i sommer.
Kjører Rav4 EV, bor i Mandal.
Styremedlem i Agder elbilforening.

Kamil1982

Etter ar leste jeg på Myrav4ev forum blitt jeg litt redd :) Oss må presse på Toyota hvis det gjelder servic og alle reperasjoner. De som ettermonterte chadeemo : hva er pris og hvor monterte dere alt ? Hilsen Kamil

Trikkern

Jeg fikk ettermontert jdemo hos Toyota Moss. Valgte å bruke dem, da de hadde gjort det en gang før. Men med den nøye monteringsanvisningen Tony sendte med (ca 40 sider med bilde for hvert trinn ) tror jeg nok de fleste klarer det. Ble dyrere enn jeg først forventet. Mest på grunn av veldig ugunstig dollar kurs. Laderen og nye holdere til panseret Kom på ca 37 000 inkl norsk toll. Så kom montering på ca 5000 i tillegg. Hadde i utgangspunktet beregnet 35000 for alt. Men nå var jo dollarkursen på Over 9 når jeg bestilte. Eneste ulempen er at jeg ikke har fått den til å virke enda :( har kommet frem til sammen Med Tony at det er på grunn av check EV system feilmeldingen jeg har i bilen at det ikke virker. Venter på at Toyota i Kristiansand skal få diagnoseutstyret så jeg kan få fikset det. Feilmeldingen har vært der siden desember. Var i utgangspunktet lovet å få få fikset feilen i begynnelsen av februar, men er foreløpig utsatt til mai. Litt frustrerendes å måtte vente 6 måneder på diagnoseutstyret  >:( hadde virkelig trengt chademo laderen nå når vi kjørte fra Tønsberg til Stavanger.... Men utenom dette så er vi strålendes fornøyd med den :) vi er en familie på 4 og har foreløpig ikke hatt noe som helst problemer med plass :) gleder meg også til å endelig kunne kjøre den i sport snart :) får ikke gjort dette på grunn av feilmeldingen.
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

TWL

Trikkern, du må si fra når diagnoseverktøyet kommer til Kristiansand. Sikkert flere som vil ha en sjekk på bilen. Da kan de vel også foreta oppgradering av softwaren?
Kjører Rav4 EV, bor i Mandal.
Styremedlem i Agder elbilforening.

sven erik

har dere fått Chademo lder til og funke ?

Trikkern

venter fortsatt på diagnoseutstyret som var lovet i februar  >:( merker det begynner å bli litt frustrerendes nå. Skal på bilferie nå i juni, så hadde håpet å få kjørt rav'en. Men uten hurtiglader så er jeg veldig usikker. Er snart 7 måneder siden feilmeldingen kom på bilen. Skjønner ikke hva som kan ta så lang tid? Hver gang jeg sender Mail får jeg bare beskjed at de fortatt ikke vet noe om når det kommer  :( muligens jeg som ikke er streng nok mot dem  ;D
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

elektrolux

Bare et lite tips:

50A overgangen som kan brukes til 40A lading av RAV4 er utgående vare og blir erstattet av en 32A versjon.

50A versjonen er en fin kabel å ha i mangel på eller i tillegg til Chademo.

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/overgang-fra-type-2-til-type-1-3x10mm2-50a?tm=ladekabler/mode-3-ladekabler
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Brorson

Hvor er slike ladepunkter hvor 50a kan brukes, er det mange steder?

elektrolux

Det kalles for ACC og er fortrinnsvis beregnet på biler som Mercedes Renault og Tesla som kan lade med 11-43 kW fra slike punkt.

Grønn kontakt har flere slike ladestasjoner.

Med 40A 1 fase blir det 9,2 kW lading med en RAV 4
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: Brorson på søndag 22. mai 2016, klokken 17:46
Hvor er slike ladepunkter hvor 50a kan brukes, er det mange steder?

Færre og færre. Vi snakker altså om 43kW AC, som kun gamle Renault Zoe kan utnytte fullt ut. Tidligere ble det bygget ut 43kW AC på de aller fleste hurtigladerer, men nå har man stort sett gått over til ren DC på hurtigladerne og dobbel 22kW stolpe ved siden av. Fortum har byttet ut nesten alle hurtigladerne med 43kW AC og har svært få igjen med dette systemet. Grønn Kontakt har noen, og BKK har noen. Men siden ingen nye elbiler kan utnytte 43kW AC blir det nok fint lite med nye installasjoner.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Brorson

Så jeg med kjøring i Østfold / Oslo -/Uddevalla vil ikke ha så mange alternativ til slik lading?

Elmo

#88
Sitat fra: Brorson på søndag 22. mai 2016, klokken 19:53
Så jeg med kjøring i Østfold / Oslo -/Uddevalla vil ikke ha så mange alternativ til slik lading?

Joda, Clever har mange slike 43kW ladepunkter i Sverige og selvfølgelig Danmark, og inside information fra Clever tilsier at de skal satse på Norge også, og da kommer til å bygge 43kW her og.
Se bildet hvor jeg har søkt på bare 43kW på www.cliver.dk
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Trikkern

Har allerede den overgangen å tenkter å bruke den hvis vi tar elbilen til Danmark før vi får chademo til å virke. Der betaler man tross alt for reelt strømforbruk og ikke tiden man er tilkoplet. Ved å bruke den her i landet på 43kw ac så koster det meg over 600kr å full lade batteriet. Har ikke blitt benyttet her for å si det sånn ;)
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA