Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Parksensorer + Ryggekamera

Startet av kimnaess, tirsdag 17. desember 2013, klokken 15:31

« forrige - neste »

Sirup

Sitat fra: gbzdoc på mandag 09. desember 2013, klokken 23:50
Stemte sikkert FRP ved siste valg i den tro at alle bommene skulle fjernes umiddelbart, og sitter nå i saksa med en dieselbørse med 4x4 og aerodynamikk som en brunost...

Altså: Misunnlse, men lever i fornektelse. ;-)

Idiotkommentarer som denne viser på samme måten som kvinnens uttaleser tydelig hvilke manglende forståelse og respekt enkelte har ovenfor andres valg og vurderinger.
VW e-Golf
Tesla Model X75

teslaslaven

Sitat fra: vrom på tirsdag 10. desember 2013, klokken 09:56
Eneste grunnen folk har til å være sure på Tesla eiere er at vi ikke bidrar med 1 øre til den statlige sløsingen.

Har ikke dårlig samvittighet, betaler mer skatt enn ca. 98-99 % av alle forbrenningsmotorister.

Og, er vi ikke alle stort sett selvrunkende?

Selvdiggende ser jeg på som positivt, det betyr god selvtillit.

Jeg tenker hurpe.

BMW850

Sitat fra: Askøy på tirsdag 10. desember 2013, klokken 10:04
Sitat fra: gbzdoc på mandag 09. desember 2013, klokken 23:50
Stemte sikkert FRP ved siste valg i den tro at alle bommene skulle fjernes umiddelbart, og sitter nå i saksa med en dieselbørse med 4x4 og aerodynamikk som en brunost...

Altså: Misunnlse, men lever i fornektelse. ;-)

Idiotkommentarer som denne viser på samme måten som kvinnens uttaleser tydelig hvilke manglende forståelse og respekt enkelte har ovenfor andres valg og vurderinger.

+1
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Kagex

Tja så hun mener at tesla eiere trives med seg selv og tar en runk iblant?  Tja benekter ikke det.  Hadde vært kjipt å leve uten å være glad i seg selv. Ikke rart hun er bitter da

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

Thomas Parsli

Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 10. desember 2013, klokken 09:47
Selv får jeg kommentarer som "har du huska skjøteledning", "har du huska brannslukkingsapparat" .....

At ingen spør meg!

* Ja, jeg har 10 meter skjøteledning bak i bilen, men på de ti årene jeg har kjørt elbil har jeg bare brukt den noen få ganger. Som oftest fordi fossilbiler har sperret ladeplassen jeg har brukt.

* Nei, jeg har ikke brannslukkingsapparat. Elbiler brenner sjelden, og hvis de brenner er ikke brannen eksplosjonsartet som den kan være med en fossibil. Energien i batteriene tilsvarer bare noen liter bensin, så jeg bekymrer meg ikke for brann slik som fossilbillister gjør.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

SimenT

Bilen får mye oppmerksomhet i media, samt gode kritikker.

At vi forteller om alt det flotte med bilen til familie, venner og kolleger kan vel få flere til å himle med øynene. De kaster seg vel på første muligheten for å få oss ned på jorda igjen.

Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Sjøhyene

Her kommer en påstand: Disse folkene som kommer med disse småfrekke kommentarene mot MS tilhører stort sett 40+ generasjonen.

Er selv så vidt passert 30 og føler stort sett at alle venner på egen alder eller under er veldig positivt innstilt og/eller fassinert av denne bilen. Mens for eldre kolleger eller familie o.l. fra mine foreldres generasjon er mye mer kritiske og jeg føler ofte at det ligger mye jantelov-inspirert sjalusi i bakgrunnen når vi snakker om bilen. At det er en ego-bil, bare et dyrt leketøy osv..

Mener ikke å dra alle under en kam her altså, men er nysgjerrig om andre har observert det samme som meg.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Bjoris

Jeg syns nå de fleste er veldig positive. At flertallet syns jeg tar en stor risiko og ikke hadde turt å gjøre det selv og/eller syns det er altfor mye penger å bruke på bil syns jeg jo må være helt lovlig å si...

Jeg har nå helt sluttet å være den som tar opp temaet Tesla, det er lett å glemme at 90% av dem du snakker med ikke er filla interessert i bil:)

Da er det bedre å fortelle om at jeg til helgen skal kjøre 120 km med Leafen til fjells, det går jo ikke uten lading og det er ingen ladestasjoner underveis, da får du diskusjonen i gang:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Thomas Parsli

Jeg er selv 40+ og har ikke opplevd skepsis som kan relateres til alder.
Tvert imot er det mange eldre (70+) som gjerne vil ha en elbil selv.

Frekke kommentarer har jeg faktisk ikke fått de ni årene jeg har kjørt elbil, selv ikke med en orange og hvit P106 :)
Min påstand er at miljø er den avgjørende faktoren, bor du på "feil sted" får du kommentarer samme hvordan du skiller deg ut.

De "negative" kommentarene jeg har fått har gått på økonomi -og er som oftest basert på pressens skriverier om at elbiler må avskrives over fem år, fordi leasingselskapene sier det.
Når jeg svarer at bilen har fem års garanti og fem års reklamasjonsrett blir de litt "glassaktige" i blikket og vil snakke om noe annet...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

cra

Jeg har ikke noen Tesla enda desverre. (Men om noen vil låne meg en så jeg kan teste ut hypotesen jeg kommer med her tar jeg gjerne imot!  ;) ;D)  Jeg har likevel kjørt elbil i omtrent et tiår, og kommentarer/henvendelser fra ukjente har bare vært positive og nyskjerrige. Stort sett genuin interesse/nyskjerrighet om hvor langt man kan kjøre, hvor lenge man må lade, hvordan den er å kjøre osv. (Jeg har selvsagt vært utsatt for det man må kalle vennskapelig "mobbing" fra venner av typen "Elbil forurenser MER enn diesel, for den går på kullkraft" osv, men det teller ikke.)

Dersom det nå viser seg at Tesla-eiere mottar negative kommentarer fra ukjente (hvor høy/lav er egentlig terskelen for at noen uoppfordrett skal slenge dritt til ukjente for hvilken bil de kjører!!?? :o) tror jeg det er hevet over enhver tvil at det er 100% misunnelse/utslag av janteloven som står bak. I alle fall så lenge ikke andre elbilister begynner å merke samme trend i særlig grad.

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

laumb

Absolutt alle jeg har snakket med/møtt under 18år elsker bilen og har forstått at elbil har en sinnsyk fordel: kraften.

Hører til stadighet de yngre si at det er den kuleste bilen, "elbiler er fett" osv. Tror dette er en direkte gevinst av Tesla som merke (Roadster + Model S) overfor en generasjon som er på spissen av å utforske det nyeste, hele tiden.

Jeg bekymrer meg ikke for om blærete gæmliser kjøper elbil eller ikke. De har gjerne kjørt fossilt en mannsalder allerede og er fornøyd med.

Derimot ønsker jeg ungdommen velkommen. At de kjøper sin første bil (og da gjerne en 5-15 år gammel Model S) og ser på hele konseptpakken som noe de kan leve med fra dag 1, så er mye gjort. Bedre at 95% av de under 18 kjøper elbil f.o.m. Bil nr. 1 - enn at 30% av de over 40 gjør det.


Selvfølgelig. Det BESTE er begge deler. Men ungdommen er framtiden - ikke gæmlisa (Sorry til dere som blir støtt, men forhåpentligvis er dere mer trendy og har allerede elbil! ;) )

bmw i3

Det at enkelte kommer med negative kommentarer om Tesla eiere er vel ikke bare merkelig.  Hvor mange Tesla eiere går rundt og skryter hemningsløst av Teslaen sin?  Stort sett alle tenker jeg.  Tenk dere dersom eierne av alle biler i Norge som kostet over en million skrøt like hemningsløst av bilen sin i tide og utide til alle de snakket!!!!  Jeg hadde i hvertfall blitt litt lei til slutt!!!!!
Husk at Tesla S fremstår som en "overklasse" bil, da må man regne med noen sure kommentarer fra misunnelige ikke eiere.


Joakim Sveli

Det er ikke bare Tesla-eiere som får kommentarer. Jeg har kjørt elbil lenge og har alltid moret meg med kommentarer. De fleste kommer fra FRP-sympatisører, så ikke dum paralell der tidligere i tråden.
Her er et utvalg, med ofte brukte svar i parentes:
- Har'u sånn luke under'n som Fred Flintstone, eller??
- Jøss, nå har'em nesten blitt vanlige biler jo
- Du kommer vel ikke langt med den der på vinteren
- Det går vel ikke an å holde denna varm på vinteren? (Spørs hvem som sitter på det vettu)
- Tenk hvis alle skulle varma opp hver sin bil med strøm, da hadde strømmen blitt dyr da. (Ja det burde vært en straffeskatt for de biler som er minst energieffektive)
- Kræsjer du med den der blir du vel knust av batteriet (Nei, men det gjør han i fossilbilen)
- Du må ikke kjøre med unger i den der - all den elektronikken og strømmen griller huet på dem
- jaha, er dette noe du har fått av hjelpemiddelsentralen?
- Er det ikke kjedelig å stoppe 8 timer hver gang du er tom for strøm? (Jo, derfor lader jeg mens jeg likevel står parkert)
- Får du start på'n nå som det er så kaldt a? (Nei, elektronene klumper seg sammen når det er så kaldt så de setter seg ofte fast i ledningene. Det er en bakdel med elbil) evt. (Nei, oftest ikke, men jeg får i alle fall den spenningen jeg trenger)

Det er mye rart som fester seg hos folk. Det er alltid gøy å bygge videre på fordommene deres.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

fonberg

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Cirion

Hvorfor så negative mot FRP sympatisører? Er da mange FRP'ere som har TMS?
Jeg hører kun negative kommentarer fra AP(ekatter)...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA