Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Parksensorer + Ryggekamera

Startet av kimnaess, tirsdag 17. desember 2013, klokken 15:31

« forrige - neste »

turbolurbo

Jeg pleier å kontre slike anti-Tesla utspill med et lite uskyldig spørsmål om "Hvilken bil kjører du?"

Dette setter ofte vedkommende litt ut, og kommer det et svar, så har jeg noen enkle standard svar: "Lykke til videre", "Da har vi rett og slett ikke noe mer å snakke om..." Det har vist seg å stoppe de fleste :D
2019 TM3P

teslaz

Sitat fra: Brede på tirsdag 10. desember 2013, klokken 00:45
Jeg legger også merke til at avisene er fulle av artikler der Model S vinner store tester, er årets bil og revolusjonerer bilverden. Likevel får jeg ingen kommentarer om disse artiklene fra venner og bekjente.

MEN! Da det brant et par Teslaer var det ingen grenser for hvor mye folk skulle gni dette i fjeset mitt, både kjente og folk jeg aldri har snakket med før.
+100
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

teslaz

P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

jgilberg

Var på et møte på Vika Atrium i dag. Under lunsjen "ropte" alle mine kollegaer:"der kommer en "sånn" du har kjøpt..." Da jeg så ut kjørte det en redningsbil med en grå Tesla på planet retning sentrum, i lyskrysset ved Aker Brygge... Ja ja, gleder meg til 22 des uansett "mobbingen" :-)
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Lokführer

Én prøvetur og den største skeptiker går skjelvende ut av bilen, fullstendig dynket i adrenalin. Og vips er atter en fossilbilist omvendt :)
I snitt, ca 1 daglig.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Chlangum

Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Oreo

Var hu dama som trådstarter nevner nykter eller overstadig beruset?

Har selv blitt spart for de mest aggressive og obskøne kommentarer, men har måttet tåle en del ja. Blir fort en del snakk om Tesla'en. Det positive er at tilogmed kvinnfolk uten noe som helst interesse for bil spør om bilen min.
Noen utdrag av de med negativ ladede kommentarene er:
-Ja ja, artig leketøy da!
-Har du flammesikker dress?
-Blir spennende å se til vinteren da!
osv. osv.

Pga. mangel på barnevakt og av praktiske grunner kjørte jeg til jobbens julebord i år. Da Kranglet folk nesten om å få sitte på til nachspielet.
At bilen skaper engasjement er hevet over enhver tvil. Det som er det mest merkelige er dog negative kommentarer fra andre elbileiere, slik fonberg beskriver.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Trustno1

Sitat fra: Oreo på tirsdag 10. desember 2013, klokken 08:29

Noen utdrag av de med negativ ladede kommentarene er:
-Ja ja, artig leketøy da!
-Har du flammesikker dress?
-Blir spennende å se til vinteren da!
osv. osv.

Jeg har hørt alle disse av kollegaer på jobben. Og har ikke engang fått bilen enda :)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Oreo på tirsdag 10. desember 2013, klokken 08:29Det som er det mest merkelige er dog negative kommentarer fra andre elbileiere, slik fonberg beskriver.
Jeg mistenker at slike kommentarer kommer kun fra elbileiere som har kjøpt elbil kun som bil nr to, i all hovedsak for å dra nytte av kollektivfeltene. Disse elbileierene kan i teorien kjøre elbil uten å ha spesielt tro på elbilens fremtid. (Se forumbrukeren Foxy, som eksempel.)

En annen mulighet er så klart misunnelse.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Lille Lance

Folk skjønner at de har driti på draget ... nylig kjøpt en X5, A6 eller liknende bil og så kommer alt det skriveriet om TMS i pressen med 6'er terninger overalt ... da står de ovenfor valget å prate dritt om TMS eller fortest mulig selge fossilbilen (antagelig med stort tap) ... det siste alternativet er litt mere pes, så da blir det nok drittslenging isteden
Vi som er på den riktige siden får bare kose oss videre og vende det døve øret mot alle ukvemsordene  ;D 8)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

drFloyd

Kan være kun en grunn for slike kommentarer: Misunnelse!

Hvorfor skulle man ellers bry seg med hvilken bil andre kjører?

el-fanboy

Hu dama burde jo bare beskyttes mot seg selv, Kim :) Selv får jeg kommentarer som "har du huska skjøteledning", "har du huska brannslukkingsapparat", - og da jeg kjørte Leaf her i sommer; "Huff, kjører du sånn elbil?"... Ganske irriterende, men må jo bare prøve å heve seg over det. Ikke alltid like lett... :)

Men 500 km rekkevidde på vinteren, DET var vel likevel å ta i... ;)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

vrom

Eneste grunnen folk har til å være sure på Tesla eiere er at vi ikke bidrar med 1 øre til den statlige sløsingen.

Eneste fornuftige tingen å gjøre om du er sur og ikke sitter i regjering er å kjøpe bilen.

cra

Sitat fra: vrom på tirsdag 10. desember 2013, klokken 09:56
Eneste grunnen folk har til å være sure på Tesla eiere er at vi ikke bidrar med 1 øre til den statlige sløsingen.

Elbilister bidrar ikke med avgifter i statskassa, men vi bidrar ikke til utslipp av giftige gasser heller (se bare hvor mange som står på tomgang når de bare skal en kjapp tur på butikken nå i vinterhalvåret!  >:(), så det går opp-i-opp.

Når det gjelder dama som var inspirasjon til å starte denne tråden så er hun sikkert en selvhatende person med armer som er litt for korte. ;)  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA