Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: haug på mandag 03. mars 2014, klokken 18:24
Noen som vet hvor langt de er kommet i nummerserien i Stavanger området?

Fru Haug   ;D
Hvis du med Stavanger området mener Stavanger, så er svaret EL34482 fra i dag.
Den "ferskeste" bilen i det siste ble registrert 28.02, og ble produsert 05.02.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

haug

Sitat fra: LMOR på mandag 03. mars 2014, klokken 18:51
Sitat fra: haug på mandag 03. mars 2014, klokken 18:24
Noen som vet hvor langt de er kommet i nummerserien i Stavanger området?

Fru Haug   ;D
Hvis du med Stavanger området mener Stavanger, så er svaret EL34482 fra i dag.
Den "ferskeste" bilen i det siste ble registrert 28.02, og ble produsert 05.02.

Takk! og hvordan finner dere ut av dette her?

LMOR

Sitat fra: haug på mandag 03. mars 2014, klokken 19:27
Takk! og hvordan finner dere ut av dette her?
Finnes nok flere måter å finne ut dette, ingen er enkle. Jeg tror ikke jeg vil oppgi min, i fare for at noen stenger portalen :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

haug

Sitat fra: LMOR på mandag 03. mars 2014, klokken 19:51
Sitat fra: haug på mandag 03. mars 2014, klokken 19:27
Takk! og hvordan finner dere ut av dette her?
Finnes nok flere måter å finne ut dette, ingen er enkle. Jeg tror ikke jeg vil oppgi min, i fare for at noen stenger portalen :-)
Ok  :D

LMOR

Ser så langt ut til at ingen biler er komment gjennom den nye produksjonslinjen enda.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sirka

#365
Min Stormtrooper er på vei til Bergen, i følge selger! :)

(Dagens registrerte er for øvrig EL34514, prod. 27.01.)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Sirka

Oppdatering: Da blir min antakelig neste registrerte - jeg skal hente bilen i morgen!  ;D 8) :D
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Klykken

Gratulerer! Jeg har trolig tre måneder til med venting...
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Skipp

Sitat fra: Sirka på tirsdag 04. mars 2014, klokken 17:39
Oppdatering: Da blir min antakelig neste registrerte - jeg skal hente bilen i morgen!  ;D 8) :D

Grattis - se etter en Solar Orange når du er der ute  ;)

roso


LMOR

#370
Nå spytter de ut biler igjen, nå til flere land, Polen, Spania, Portugal, Kina ++

For de som har VIN og venter, er de kommet til ca VZ60840 (de har tatt igjen det antallet de mistet siden fredag)

Hvis de nå ikke klarer å øke produksjonen, så blir det færre biler til Norge.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Thomas81

Noen som har bestilt den siste uka og fått antydet leveringstid? Er det hold i reklamen som lover levering i juni/juli? Vurderer bestilling i dag og vil gjerne ha en elektrisk sommer som reklamen sier.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

venter på bilen

Jeg har fulgt med i denne tråden lenge og er veldig takknemlig til dere som har valgt bidra så mye i denne tråden.
Basert på infoen her skjønner jeg imidlertid mindre av hva som var hensikten med i det hele tatt å skrive seg opp på denne reservasjonslisten så derfor denne lille fustrasjonen som jeg vil dele med dere;
Jeg reserverte tidlig i september (for plass i køen) og signerte endelig kontrakt i begynnelsen av desember. Fikk denne uken beskjed at jeg ikke får bilen før i mai. Jeg ser av denne tråden at det er noen som har reservert før meg som må vente enda lengre, mens det er "mange" som har reservert samtidig eller senere som allerede har fått bil - måneder før meg. Det kan være feil, men mitt inntrykk er at denne "reservasjonen" har hatt svært liten betydning, mens tidspunktet for kontraktsinngåelsen er det som egentlig har hatt betydning for når man får bilen. Da er det irriterende at jeg i forbindelse med reservasjon av plassen i køen fikk jeg beskjed om at jeg etter lansering ville bli kontaktet av forhandler for signering av kontrakt, noe som i mitt tilfelle aldri sjedde.  Jeg stresset ikke av den grunn siden plassen i køen var sikret. Tilslutt var tålmodigheten brukt opp og nyskjerrigheten for stor, og jeg oppsøkte selv forhandler i desember for signering. Kjipt å måtte vente lenger enn nødvendig, men det er alltids noen som har det verre enn meg..for eksempel de som av ulike grunner ikke kan kjøpe seg en I3...  ;)

Bare så det er sagt jeg er utrolig misunnelig på alle dere som allerede har fått bilen... :-)

LMOR

Det høres merkelig ut, så her må det ha skjedd en feil fra forhandler, eller at du har endret på utstyret etter nyttår.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Terondo

Jeg signerte kontrakt i desember, og har hatt bilen i 3 uker allerede. Jeg satt meg på reservasjonslisten i starten på august. Ut fra det jeg kan se fra listen er det for det meste levert etter reservasjonslisten. Noen har hatt litt flaks med transport, men i korte trekk er det reservarsjonslisten som råder. Det kan jo være at de som har fått bilen før deg, som tilsynelatende skrev seg på listen etter, har blingsa på når de faktisk skrev seg på listen.

I tillegg til dette er det også litt ventetid hos hver forhandler på når de rekker å få levert alle bilene. Slik at om du kommer i en periode da mange ble bestilt, blir det naturligvis noe lenger levering, ettersom det blir kø under leveransen hos forhandleren.

Jeg kan i alle tilfeller berolige deg med at bilen er verdt å vente på!
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA