Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av jgg, lørdag 14. desember 2013, klokken 12:04

« forrige - neste »

daghb

Bestilte i3 i dag, med levering i juni. Ikke så hakkende gærne leveringstider...
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

Truls Martin

Sitat fra: daghb på lørdag 22. februar 2014, klokken 19:37
Bestilte i3 i dag, med levering i juni. Ikke så hakkende gærne leveringstider...

Hmm... Forstår meg ikke på dette her jeg.. Jeg bestilte 4 januar og har stått på liste siden oktober... Fikk nylig beskjed av selger at første forventede leveringsdato er 2. Juni  :o
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

haggen

Så vidt jeg vet så måtte du bestille før jul for å nyttiggjøre reservasjon, så bestilte du i januar så kom nok du inn i vanlig kø.

jaxry

Jeg bestilte 10. januar. Fikk denne uken vite at jeg hadde kommet med i mars-produksjonen, siste uken i mars, med levering i juni. Det virket som plass til produksjon i mars var sikkert, men levering nesten 3 mnd etterpå blir vel mye. Kanskje de legge inn mye margin mellom produksjon og levering pga flaskehals i transport og ditto usikkerhet?
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

østfolding

Sitat fra: jaxry på lørdag 22. februar 2014, klokken 20:46
Jeg bestilte 10. januar. Fikk denne uken vite at jeg hadde kommet med i mars-produksjonen, siste uken i mars, med levering i juni. Det virket som plass til produksjon i mars var sikkert, men levering nesten 3 mnd etterpå blir vel mye. Kanskje de legge inn mye margin mellom produksjon og levering pga flaskehals i transport og ditto usikkerhet?

Det hørtes ut som en god buffer, ja.

Min ble produsert 3. jan og utlevert 14. februar. Men det har sikkert tatt både kortere og lengre tid for andre.

Sint men streng

Hei!
Jeg skjønner mindre og mindre av denne reservasjonslisten de fleste av oss har stått på... Noen har skrevet seg på listen etter meg (august -13) og allerede fått bil, mens jeg har fått beskjed om levering tidligst juni, dvs samme leveringsdato som om jeg hadde bestilt i januar. Jeg begynner å tvile på at det finnes noen liste, heller en bøtte med lapper som det trekkes fra etter humør. Om denne bøtta er hos Bavaria Oslo eller hos BMW Norge, vet ikke jeg, men situasjonen har fjernet enhver glede jeg kunne ha følt ved å vente på en muligens utmerket bil ...
- Q5 (som måtte bytte motor før 55' km...)
- i3 i juni -14, mer enn 9 mnd etter reservering...

Coachen

Problemet er at mange blander sammen reservasjon``s signeringen og kontrakt signeringen.
Jeg signerte reservasjon``s papirene i Juli og får min bil i løpet av 2 uker ca.
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

TrondW

Sitat fra: Coachen på søndag 23. februar 2014, klokken 15:34
Problemet er at mange blander sammen reservasjon``s signeringen og kontrakt signeringen.
Jeg signerte reservasjon``s papirene i Juli og får min bil i løpet av 2 uker ca.

Kjenner en bilselger (ikke hos BMW). Han sier at reservasjon er en ting, men det er dato for kontraktskrivning som fastsetter rekkefølgen ved levering av biler...
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

Vind

#293
Sitat fra: TrondW på søndag 23. februar 2014, klokken 15:53
Sitat fra: Coachen på søndag 23. februar 2014, klokken 15:34
Problemet er at mange blander sammen reservasjon``s signeringen og kontrakt signeringen.
Jeg signerte reservasjon``s papirene i Juli og får min bil i løpet av 2 uker ca.

Kjenner en bilselger (ikke hos BMW). Han sier at reservasjon er en ting, men det er dato for kontraktskrivning som fastsetter rekkefølgen ved levering av biler...
BMW kjørte ett prisnipp under forhåndsreservering av biler, og det var at alle fikk plass inn mot sentral bestilling etter når de skrev uforpliktende forhåndskontrakt.  Dette holdt de på til oppunder jul,  Etter dette er det kontraktstidspunktet som bestemmer.  Det er imidlertid ikke nødvendigvis at man greier å holde dette hele veien igjennom.  Anvhengig av utstyr - kan bilen produseres + / - en uke.  Så skal man ha flaks på transport på bil til Bremerhafen, på båt til Drammen, på bil til forhandler.  I denne prosessen stokkes dette om.  Selv hos forhandler vil de ikke kunne holde bestillingsrekkefølgen, da bilene kommer litt hulter til bulter. 

Jeg fikk f.eks bilen 3 uker før en som forhåndsreserverte 2 dager etter meg, og skrev kontrakt en uke før meg.  Når vi har sett på detaljene i ettertid så hadde jeg ganske flaks, og han hadde litt uflaks.

- men at det er en bøtte med reservasjoner som man trekker fra - det er jeg helt sikker på at det ikke er.
- at BMW kan bli bedre til å kommunisere fremdrift levering og forventninger - det tror jeg alle er enige om

Så dette vil jo fortsatt innvirke på leveransene, og det er ganske mange biler som kommer for tiden.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

LMOR

#294
Sitat fra: Sint men streng på søndag 23. februar 2014, klokken 15:23
Hei!
Jeg skjønner mindre og mindre av denne reservasjonslisten de fleste av oss har stått på... Noen har skrevet seg på listen etter meg (august -13) og allerede fått bil, mens jeg har fått beskjed om levering tidligst juni, dvs samme leveringsdato som om jeg hadde bestilt i januar. Jeg begynner å tvile på at det finnes noen liste, heller en bøtte med lapper som det trekkes fra etter humør. Om denne bøtta er hos Bavaria Oslo eller hos BMW Norge, vet ikke jeg, men situasjonen har fjernet enhver glede jeg kunne ha følt ved å vente på en muligens utmerket bil ...
I ditt tilfelle er jeg enig i at det må være noe "galt".
Håper det "gale" er at de ikke har oppdatert deg, og at bilen står hos forhandler om 1-4 uker. (ut i fra andre i listen)
Prøv å få tak i VIN nummer.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Snart-i3

#295
De rotet med min reservering (15 aug) og ingen tok kontakt med meg. Det endte med at jeg var hos forhandler og etterlyste kontakt fra forhandler, som vi ble lovt. Etter noe kontakt ved oppmøte og på telefon  kunne jag komme ned og signere kontrakt dagen etter (20 des).
Jeg har forstått at de fulgte reservasjonslisten, men kun for de som skrev kontrakt før ca 20 des. Jeg får derfor også bil for sent ift reserveringen.
Hadde et ønske om bil på sommerdekk, så april/mai er greit for meg, men ser at det er surt dersom man ønsker bil tidligst mulig.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

leafster


Sirka

Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Coachen

Min kan fort være den nr.2 fra høyre der, satser på det :-)
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

Vind

Det meldes at BMW ikke har greid å få full produksjon i fabrikken sin, og at det i dag produseres 70 biler om dagen - halvparten av planlagt produksjon da feilraten på carbon delene fortsatt er litt for høy. 

Dette kan jo også gjøre at rekkefølgene stokkes litt om - rett og slett fordi deler ikke passerer kvalitetskontrollen.

http://insideevs.com/report-bmw-i3-production-50-below-expectations-carbon-fiber-to-blame/
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA