Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: "Car needs service"

Startet av dotten, lørdag 14. desember 2013, klokken 11:33

« forrige - neste »

frekri

Når du ikke har 15 000,- før "halv skatt". Hvordan finansierer du da bilen?

Er det mulig å låne hele kjøpesummen til bil? Det er ca. 10 år siden sist jeg tok opp billån. Jeg mener å huske at jeg måtte stille med endel egenkapital. Kan man låne 100% nå?
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Philip Marlowe

Jeg ville aldri tatt en jypling på 24 år seriøst som sier han skal kjøpe en bil i denne prisklassen og samtidig sier han må låne 15000 til depositumet. Hvis det er sant det Dotten skriver her,  så synes jeg Tesla har vært veldig storsinnet og Dotten får kutte ut sutringen sin.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Quattro

Ja, kutt ut sutringen. Jeg bestilte til gammel pris i November, men kan ikke gjøre noen endringer nå uten 80.000,- ekstra i prisøkning. Er det noen vits i å sutre da? Jeg har jo nettopp "spart" 80.000,-
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Kagex

Bare vær glad du fikk til gammel pris.  Hvis du absolutt vil ha de nye tingene får du heller ettermontere og betale prisen på dette

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

Øyvind.h

Sitat fra: dotten på fredag 06. desember 2013, klokken 16:57
Jeg avtalte møte med tesla den 20.11. for å bestille bilen, som jeg forklarte selger "Jeg får halv skatt, jeg kan låne 15.000, men jeg ser ikke poenget så fremt prisene ikke forandrer seg! og da regner jeg med du gir meg et lite wink om det skulle skje :-)" Hvor på han lovet meg dette.
Wink - prisene forandret seg. Deal with it :) Når du ikke har signert noen kontrakt synes jeg det var fleksibelt av Tesla å tilby deg bilen til gammel pris, med de options som da gjaldt. Hvorfor la du ikke inn en ordre umiddelbart når du tydeligvis skjønte at det var noe i eiminga ift. pris? Denne bilen koster deg minst 10.000 i måneden å holde, så den er ikke noe alternativ om man sliter med depositumet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

dotten

Sitat fra: Kagex på fredag 06. desember 2013, klokken 21:37
Bare vær glad du fikk til gammel pris.  Hvis du absolutt vil ha de nye tingene får du heller ettermontere og betale prisen på dette

ser folk mistolker det jeg skriver her. DEt er netopp dette jeg syns er så rart, hvorfor kan de ikke montere dette før jeg får bilen, istede for ettermontering :-S
S85

P85D fra mars 2015

dotten

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 06. desember 2013, klokken 21:49
Jeg avtalte møte med tesla den 20.11. for å bestille bilen, som jeg forklarte selger "Jeg får halv skatt, jeg kan låne 15.000, men jeg ser ikke poenget så fremt prisene ikke forandrer seg! og da regner jeg med du gir meg et lite wink om det skulle skje :-)" Hvor på han lovet meg dette.
Wink - prisene forandret seg. Deal with it :) Når du ikke har signert noen kontrakt synes jeg det var fleksibelt av Tesla å tilby deg bilen til gammel pris, med de options som da gjaldt. Hvorfor la du ikke inn en ordre umiddelbart når du tydeligvis skjønte at det var noe i eiminga ift. pris? Denne bilen koster deg minst 10.000 i måneden å holde, så den er ikke noe alternativ om man sliter med depositumet.

Jeg "sliter" ikke med det, men i og med jeg måtte selge min andre bil, vi akk har kjøpt hus, så er det litt å bruke penger på :-)
S85

P85D fra mars 2015

Mhal

Sitat fra: dotten på fredag 06. desember 2013, klokken 22:31

ser folk mistolker det jeg skriver her. DEt er netopp dette jeg syns er så rart, hvorfor kan de ikke montere dette før jeg får bilen, istede for ettermontering :-S

Det er nok ein kombinasjon av liten kapasitet på servis senteret og for å sette ett klart skille mellom gamle og nye pakker.

dotten

Ser en del av dere misforstår det jeg ville ta opp.

Jeg har ikke problemer med dette, jeg lurer bare på hvorfor i svarte de ikke kan montere dette FØR jeg får bilen.

Men tanke på finansiering osv. så syns jeg dere selger skinnet til bjørnen før den er skutt. Dere vet ingenting om meg, eller min økonomiske situasjon. Dere henger dere opp i at jeg er 24 år, og at jeg da anntaglig ikke har råd til bilen.

Ja, jeg tar lån på bilen, ikke alt, og ja, jeg har fått en god avtale. Jeg vurderer ikke å trekke meg, men syns dette er dumt, at de ikke kan gi meg en pris på evt. ettermontering, eller montere dette før bilen sendes, slik må jo også de spare penger, eller er jeg ute å kjører nå?
Det var også DETTE jeg ønsker flere synspunkter på. :-)

Jeg må jo le litt, de tok meg ikke seriøst da jeg sa jeg ville kjøpe bilen. Ei heller tok ha nmeg seriøst da jeg sa jeg skulle ha det meste av utstyr. Og det var en del eldre folk som mente jeg burde "fuck off" som han ene der inne sa, for jeg var ung og hadde ikke penger.

Til deres opplysning, så bør man ikke dømme en bok etter omslaget. Og jeg har en tendens til å bli kraftig misforstått på forum. Derav skrev jeg at dere ikke måtte være så fordømt krasse. Men det fikk ingen med seg. Helt fantastisk.

En slik velkomst på et forum får meg til å se seriøsiteten i enkelte her inne.

Men jeg har fått en fin tilbakemelding fra flere her, og det setter jeg pris på :-) Takk!
S85

P85D fra mars 2015

dotten

Sitat fra: Mhal på fredag 06. desember 2013, klokken 22:41

Det er nok ein kombinasjon av liten kapasitet på servis senteret og for å sette ett klart skille mellom gamle og nye pakker.

Det virker slik. Men med tanke på hvor hektisk de har det om dagen, skjønner jeg det :-) Får håpe det kommer en løsning. Hva tror du om å foliere intreøret i karbon? Jalla?
S85

P85D fra mars 2015

frekri

Jeg mener at forskjellen her er at fabrikkmontert utstyr har høyere verdi, ihvertfall i mine øyne. Da blir det gjort skikkelig i motsetning til ettermontering som ofte blir litt skjevt og galt på ulike måter. Og det tror jeg også Tesla mener. Så for å få den beste løsningen, så må du betale den nye prisen.

Hvis de skulle slippe deg igjennom, så må de også slippe resten igjennom med samme løsning.

Hvis du synes det er greit å ettermontere dette i Norge, så kan du høre om de kan montere utstyret før levering. Det tipper jeg er mulig hvis de har delene på lager.

Som selger hadde jeg blitt svært overrasket over at du kom tilbake og kjøpte bilen når du sa du måtte vente på "halv skatt" i desember. Det er faktisk litt kult. :)
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Øyvind.h

Sitat fra: dotten på fredag 06. desember 2013, klokken 22:32
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 06. desember 2013, klokken 21:49

Jeg "sliter" ikke med det, men i og med jeg måtte selge min andre bil, vi akk har kjøpt hus, så er det litt å bruke penger på :-)
Ja jeg ser den :) Angående levering av ytterligere utstyr ser jeg jo poenget med at når de kan levere bilen, så burde de jo også kunne slenge på mer utstyr. Men de har lagt om alle priser, og sikkert også gjort noen endringer på batching i fabrikk etc. Og da blir det uforholdsmessig mye jobb å lage spesial-ordninger for enkeltpersoner. En god illustrasjon på merarbeid ved å gå litt utenfor løypa er han som ville ha sin Model S i Caddilac pink. Mener han betalte 50-70.000,- ekstra for denne fargen. Allikevel ble det et engangstilfelle, for selv til den prisen så de ikke business i dette. Og Tesla gir ikke noen individuell farge, selv om du har aldri så mye betalingsvilje :)

Angående økonomi - så lenge du har minimum 10.000,- igjen på kontoen til bil hver måned når alle regninger er betalt, så har du også råd til Model S. Ikke mer komplisert enn det :) Er jo bare å kjøpe et hus som gir rom for den bilen man vil ha, om det er bil man vil prioritere  8)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Mhal

Sitat fra: dotten på fredag 06. desember 2013, klokken 22:44
Sitat fra: Mhal på fredag 06. desember 2013, klokken 22:41

Det virker slik. Men med tanke på hvor hektisk de har det om dagen, skjønner jeg det :-) Får håpe det kommer en løsning. Hva tror du om å foliere intreøret i karbon? Jalla?

Personleg liker eg å holde ting orginalt.

Finner du ein folie du kan se på og glemme det er folie, tror jeg ikke andre vil tenke over det eller se forskjell.

Forstår også at det er en så stor oppgradering at du ønsker å få det gjort på fabrikk. Men eg har nok forståelse for Tesla som tenker at du har kommet og forlangt leveranse etter gamle betingelser skal du virkelig få det.

Lykke til med bilen.

dotten

Sitat fra: frekri på fredag 06. desember 2013, klokken 22:59
Jeg mener at forskjellen her er at fabrikkmontert utstyr har høyere verdi, ihvertfall i mine øyne. Da blir det gjort skikkelig i motsetning til ettermontering som ofte blir litt skjevt og galt på ulike måter. Og det tror jeg også Tesla mener. Så for å få den beste løsningen, så må du betale den nye prisen.

Hvis de skulle slippe deg igjennom, så må de også slippe resten igjennom med samme løsning.

Hvis du synes det er greit å ettermontere dette i Norge, så kan du høre om de kan montere utstyret før levering. Det tipper jeg er mulig hvis de har delene på lager.

Som selger hadde jeg blitt svært overrasket over at du kom tilbake og kjøpte bilen når du sa du måtte vente på "halv skatt" i desember. Det er faktisk litt kult. :)
Tesla ringte meg den 18. og sa jeg måtte betale innen dagen var omme, så gjorde jo såklart det. Vet ikek hvor mye jeg sparte, men kjøpte dog ikke 21" felger, fordi de koster 30 k. Og da mister man også 19". Og de er jo verdt noe de også. :-)
Jeg ventet ikke på halv skatt, jeg tok 15.000 av de 500.000 jeg har på bok ;-) Og jeg sa også i fra at man ikke skal dømme en bok etter omslaget. Jeg er ingen vanlig 24 åring. Jeg pendler 20 mil om dagen, ofte i helger, så jeg har ca 15 000 i bilutgifter pr mnd. med en tesla vil jeg klare ca 10500 i mnd med forsikringer og dvs.

Ja, du sier noe ang fabrikk kontra ettermontert og verdi. Greit å få flere syn på det.
S85

P85D fra mars 2015

dotten

S85

P85D fra mars 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA