Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: "Car needs service"

Startet av dotten, lørdag 14. desember 2013, klokken 11:33

« forrige - neste »

dotten

Jeg er ny her inne, så vær så snill og ikke arrester meg om jeg skriver noe som er litt drøyt:-)

Jeg avtalte møte med tesla den 20.11. for å bestille bilen, som jeg forklarte selger "Jeg får halv skatt, jeg kan låne 15.000, men jeg ser ikke poenget så fremt prisene ikke forandrer seg! og da regner jeg med du gir meg et lite wink om det skulle skje :-)" Hvor på han lovet meg dette.

Dette var ca 1 mnd før bestilling. Og dere gjetter riktig, prisen forandret seg, og jeg ble "sinnamann". Jeg dro rett opp og forklarte hvor udugelige de var, som lover ting, og sier ting som ikke er sant. DA ba jeg om å snakke med butikksjefen, han kunne selvfølgelig heller ikke gjøre noe. Da ba jeg om å snakke med hans sjef. Så fikk jeg mailen til ansvarlig for europa. Han svarte aldri, men det gjorde de under ham, som resulterte i at jeg etter masse bråk, fikk bilen til avtalt gammel pris, om jeg betalte dep. på dagen.

Så sitter jeg nå og tenker, og har plaget vettet ut av de som jobber fra amster, med tanke på spm, og nytt utstyr, og hva jeg ikke får osv.

Det som plager meg, er at jeg spør om jeg kan få montert på ekstrautstyret på de nye pakkene, som grøftelys med LED, karbon innvendig, el. innfellbare speil, og vingen.
jeg får alltid svaret "Dette er ikke mulig, da må du betale ny pris på alt!"

Jeg ser ikke problemet med å betale for det, evt. betale noe ekstra for å få det. Men da får jeg bare til svar "Dette kommer ettermontering på dette, etterhvert."

Jeg har vært heldig, og bestilt en fullspekket 85 kW, uten 21" og serviceplan. Men føler meg dog ikke fornøyd. Selv om jeg er helt bitt av basillen, så er jeg skeptisk.

Jeg er 24 år og dette blir min første "nye" bil. Har noen synspunkter/forslag til hva man kan gjøre?
Tenkte å foliere karbon innvendig, men da tenker jeg "jalla"..

Gleder meg dog til leverin i april/mai :-)
S85

P85D fra mars 2015

OleJA

Dette er bare slik 'det er', og som mange andre i Norge og US har blitt utsatt for: Skal du ha gammel pris, så er det gammel utstyrsliste som teller, skal du ha med noe av det nye, så må du 'oppgradere' til ny pris / nye pakker.

Forstår egentlig på et vis at Tesla må sette en grense som de må være knallharde på.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

dotten

Ser dog ikke problemet med å instalere dette i etterkant om man betaler, istede for å si at "Dette er noe du kan ettermontere etterpå" :-S

har også spurt om hva grensen er på USB porten, da får jeg bare til svar at det er begrenset til USB disken.. Menneh, jeg er jo litt nerd, og vurderer 512/1000 GB flash drive, og det tviler jeg på at den støtter :-)
S85

P85D fra mars 2015

Balrog

Tror man bare må belage seg på

Fantastisk bil

Ræva kundeservice

Ingen tilpasning til dine ønsker

Så får punkt høy score på punkt 1 oppveie strykkarakter på de to siste.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

dotten

Helt enig.. Jeg er dog en vanskelig kunde, og det har de fått erfare. Er hvertfall fornøyd med å endelig fått inn bestilling. :-) Selv om de svarer svada :-(
S85

P85D fra mars 2015

Real EoN

Man fikk jo velge karbon innvendig uten tillegg i pris på de gamle prisene, jeg har det på min P85+ vertfall  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Amoss

Sitat fra: dotten på fredag 06. desember 2013, klokken 17:05
har også spurt om hva grensen er på USB porten, da får jeg bare til svar at det er begrenset til USB disken.. Menneh, jeg er jo litt nerd, og vurderer 512/1000 GB flash drive, og det tviler jeg på at den støtter :-)

Hvorfor tviler du på det?  Det er Linux i bunn som styrer dette, så om disken kan vises i Linux vil jeg tro den kan vises i bilen  (med forbehold om hvilke filsystemer som er støttet så klart).

Men har jo ikke testet dette selv, så vil du være sikker så får du ta med deg en slik disk og be om å få testet den i en demobil (eller om det er noen her som har testet og kan bekrefte/avkrefte).
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

dotten

Sitat fra: Amoss på fredag 06. desember 2013, klokken 17:31
Sitat fra: dotten på fredag 06. desember 2013, klokken 17:05

Hvorfor tviler du på det?  Det er Linux i bunn som styrer dette, så om disken kan vises i Linux vil jeg tro den kan vises i bilen  (med forbehold om hvilke filsystemer som er støttet så klart).

Men har jo ikke testet dette selv, så vil du være sikker så får du ta med deg en slik disk og be om å få testet den i en demobil (eller om det er noen her som har testet og kan bekrefte/avkrefte).

Jau, men jeg er skeptisk til hele produktet :-) så må teste ut dette en dag. har et par 500 disker jeg skal teste, legge inn litt dvs. De sier jo den støtter mp4, og det er jo video.. Hadde vært genialt om det fungerte
S85

P85D fra mars 2015

Mhal

Synes du her har fått veldig god behandling av Tesla. En avtale er ikke en avtale før den er gjort.

toS

Ja, du er faktisk ganske drøy. Enten er du happy med å bestille på gamle "terms" eller så aksepterer du nye terms. Du skal være svært fornøyd med at de lot deg bestille til gamle priser, da du på ingen måte kunne kreve dette. Kanskje på tide å gi seg mens leken er god? Dette er ikke ræva kundeservice, men tvertimot ganske fleksibelt.

Balrog:Ingen tilpasning til dine ønsker? Hva er det for noe tull? Du kan da vel spekke bilen din som du vil ha den? Dette er tross alt ikke håndlaget skreddersøm men et industrielt fremstilt produkt.

dotten

Sitat fra: Mhal på fredag 06. desember 2013, klokken 17:38
Synes du her har fått veldig god behandling av Tesla. En avtale er ikke en avtale før den er gjort.

I hennhold til norsk lov med skriflige avtaler, så er en avtale, en avtale ;-) Jeg ser at jeg har vært heldig, ikke at jeg har fått en god behandling, da de lover noe, både muntlig og skriflig, og så frasier de seg alt ansvar.
S85

P85D fra mars 2015

dotten

Sitat fra: toS på fredag 06. desember 2013, klokken 17:41
Ja, du er faktisk ganske drøy. Enten er du happy med å bestille på gamle "terms" eller så aksepterer du nye terms. Du skal være svært fornøyd med at de lot deg bestille til gamle priser, da du på ingen måte kunne kreve dette. Kanskje på tide å gi seg mens leken er god? Dette er ikke ræva kundeservice, men tvertimot ganske fleksibelt.

Balrog:Ingen tilpasning til dine ønsker? Hva er det for noe tull? Du kan da vel spekke bilen din som du vil ha den? Dette er tross alt ikke håndlaget skreddersøm men et industrielt fremstilt produkt.

Joda, jeg ser poenget ditt, men jeg hadde en skriflig avtale med de, ellers hadde de fått et juridisk problem. De kan ikke trekke seg fra en avtale hvor jeg har sagt som følger "Jeg bestiller bilen til avtalt pris pr dato, og kommer innom den 20.11 for å gjøre alle formelle avtaler, og betalinger". Den er ganske vanskelig å vri seg unna. Men den saken løste seg. Det jeg ikke skjønner, er hvorfor de ikke kan montere ting før jeg får bilen, istede for at jeg må tilbake.. Om du skjønner hva jeg mener :-) Ønsker bare synspunkter på dette.

At jeg har bestilt er jo greit i seg selv. Håper på å bli lykkelig tesla eier i april mai. :-)
S85

P85D fra mars 2015

Mhal

Det er to måter å få tilpassinger på ved nybilkjøp.

Den vanligste er gjennom pakker og ekstrautstyr som fabrikkmonteres ved produksjon. Denne menyen er selvsagt begrenset og ikke individuelt tilpasset for å få effektiv produksjon.

Den andre er lokale tilpassinger, som i praksis vil tilsi at du kjøper verstedtid hos lokal forhandler for å gjøre tilpassinger.  Dette vil sikkert Tesla også tilby etterhvert som dei får kappasitet i servicedelen. Denne tilpassingen kan sikkert like godt gjøres på et senere tidspunkt.

Det positive for deg er at ved å ha bestilt gamle pakker vil du sansynligvis komme i kø med dei som har bestilt før prisstignig.

heimabrygg

Du vil ha både pose og sekk, og er ikke fornøyd fordi du ikke får det. Du er 24 år, ikke helt usannsynlig at du kan komme til å oppleve det igjen. Om du tilsvarende senere i livet gjør et like bra bilkjøp som du nettopp har gjort, blir det sikkert ikke så verst å være deg likevel :)
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

Lanber

dotten. 
Jeg kjøper glatt den reservasjonen for 30.000 her og nå

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA