Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: "Car needs service"

Startet av dotten, lørdag 14. desember 2013, klokken 11:33

« forrige - neste »

dotten

Sitat fra: Mhal på fredag 06. desember 2013, klokken 23:10
Sitat fra: dotten på fredag 06. desember 2013, klokken 22:44
Sitat fra: Mhal på fredag 06. desember 2013, klokken 22:41
Sitat fra: dotten på fredag 06. desember 2013, klokken 22:31
Sitat fra: Kagex på fredag 06. desember 2013, klokken 21:37
Bare vær glad du fikk til gammel pris.  Hvis du absolutt vil ha de nye tingene får du heller ettermontere og betale prisen på dette

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

ser folk mistolker det jeg skriver her. DEt er netopp dette jeg syns er så rart, hvorfor kan de ikke montere dette før jeg får bilen, istede for ettermontering :-S

Det er nok ein kombinasjon av liten kapasitet på servis senteret og for å sette ett klart skille mellom gamle og nye pakker.

Det virker slik. Men med tanke på hvor hektisk de har det om dagen, skjønner jeg det :-) Får håpe det kommer en løsning. Hva tror du om å foliere intreøret i karbon? Jalla?

Personleg liker eg å holde ting orginalt.

Finner du ein folie du kan se på og glemme det er folie, tror jeg ikke andre vil tenke over det eller se forskjell.

Forstår også at det er en så stor oppgradering at du ønsker å få det gjort på fabrikk. Men eg har nok forståelse for Tesla som tenker at du har kommet og forlangt leveranse etter gamle betingelser skal du virkelig få det.

Lykke til med bilen.
Sant sant! vi får se, er jo lenge til jeg får den ennå.

Jeg forstår at tesla ikke vil gjøre det, men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke gir skikkelige svar, det irriterer meg voldsomt. Er nesten som å snakke med en politiker.
S85

P85D fra mars 2015

Mhal

Ikke helt min stil som sagt, men går du for folie kan du jo finne på noe helt orginalt og så trege etterpå. Men det krever nok at du har valgt ett interiør uten struktur.

Ups ser vist at orginalt kan ha minst to betydninger her :-)

Quattro

Sitat fra: dotten på fredag 06. desember 2013, klokken 23:18
Sitat fra: frekri på fredag 06. desember 2013, klokken 22:59
Jeg mener at forskjellen her er at fabrikkmontert utstyr har høyere verdi, ihvertfall i mine øyne. Da blir det gjort skikkelig i motsetning til ettermontering som ofte blir litt skjevt og galt på ulike måter. Og det tror jeg også Tesla mener. Så for å få den beste løsningen, så må du betale den nye prisen.

Hvis de skulle slippe deg igjennom, så må de også slippe resten igjennom med samme løsning.

Hvis du synes det er greit å ettermontere dette i Norge, så kan du høre om de kan montere utstyret før levering. Det tipper jeg er mulig hvis de har delene på lager.

Som selger hadde jeg blitt svært overrasket over at du kom tilbake og kjøpte bilen når du sa du måtte vente på "halv skatt" i desember. Det er faktisk litt kult. :)
Tesla ringte meg den 18. og sa jeg måtte betale innen dagen var omme, så gjorde jo såklart det. Vet ikek hvor mye jeg sparte, men kjøpte dog ikke 21" felger, fordi de koster 30 k. Og da mister man også 19". Og de er jo verdt noe de også. :-)
Jeg ventet ikke på halv skatt, jeg tok 15.000 av de 500.000 jeg har på bok ;-) Og jeg sa også i fra at man ikke skal dømme en bok etter omslaget. Jeg er ingen vanlig 24 åring. Jeg pendler 20 mil om dagen, ofte i helger, så jeg har ca 15 000 i bilutgifter pr mnd. med en tesla vil jeg klare ca 10500 i mnd med forsikringer og dvs.

Ja, du sier noe ang fabrikk kontra ettermontert og verdi. Greit å få flere syn på det.

De som rakker ned på deg pga. alder og alt mulig annet kan egentlig bare holde kjeft. Enkelt og greit!
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

dotten

Sitat fra: Mhal på fredag 06. desember 2013, klokken 23:25
Ikke helt min stil som sagt, men går du for folie kan du jo finne på noe helt orginalt og så trege etterpå. Men det krever nok at du har valgt ett interiør uten struktur.

Ups ser vist at orginalt kan ha minst to betydninger her :-)

Ja, jeg er helt enig. Ser også at mange har foliert fronten. Og den kan jeg faktisk se. For den ser litt.. hva skal jeg si. Rar ut? :-)
S85

P85D fra mars 2015

dotten

Sitat fra: Quattro på fredag 06. desember 2013, klokken 23:30
Sitat fra: dotten på fredag 06. desember 2013, klokken 23:18
Sitat fra: frekri på fredag 06. desember 2013, klokken 22:59
Jeg mener at forskjellen her er at fabrikkmontert utstyr har høyere verdi, ihvertfall i mine øyne. Da blir det gjort skikkelig i motsetning til ettermontering som ofte blir litt skjevt og galt på ulike måter. Og det tror jeg også Tesla mener. Så for å få den beste løsningen, så må du betale den nye prisen.

Hvis de skulle slippe deg igjennom, så må de også slippe resten igjennom med samme løsning.

Hvis du synes det er greit å ettermontere dette i Norge, så kan du høre om de kan montere utstyret før levering. Det tipper jeg er mulig hvis de har delene på lager.

Som selger hadde jeg blitt svært overrasket over at du kom tilbake og kjøpte bilen når du sa du måtte vente på "halv skatt" i desember. Det er faktisk litt kult. :)
Tesla ringte meg den 18. og sa jeg måtte betale innen dagen var omme, så gjorde jo såklart det. Vet ikek hvor mye jeg sparte, men kjøpte dog ikke 21" felger, fordi de koster 30 k. Og da mister man også 19". Og de er jo verdt noe de også. :-)
Jeg ventet ikke på halv skatt, jeg tok 15.000 av de 500.000 jeg har på bok ;-) Og jeg sa også i fra at man ikke skal dømme en bok etter omslaget. Jeg er ingen vanlig 24 åring. Jeg pendler 20 mil om dagen, ofte i helger, så jeg har ca 15 000 i bilutgifter pr mnd. med en tesla vil jeg klare ca 10500 i mnd med forsikringer og dvs.

Ja, du sier noe ang fabrikk kontra ettermontert og verdi. Greit å få flere syn på det.

De som rakker ned på deg pga. alder og alt mulig annet kan egentlig bare holde kjeft. Enkelt og greit!

Takk! Jeg ser jo også det at jeg kan misforståes, og at det tolkes som syting. Men, shit happens! Jeg er 24 år, og har kjøpt meg en dyr ny bil, og da vil jeg at den skal være perfekt! Blir nok en del oppgraderinger etter levering ja :-)
S85

P85D fra mars 2015

Mhal

Godt sagt :-)

Grunnen til at det blir eh rart er at dei prøver å etterligne bilens farge. Og at du vet hvordan det skal se ut.

Våger du derimot å gå skikkelig til verks? Kan det gå begge veger.

dotten

Det er det jeg tenker også! Tror nok frotnen forblir orginal. alle krom lister skal dog folieres, og ruter sotes. Men driver å funderer på å helfoliere. Har en kompis som tar hele bilen for ca 15 000, som vennepris, og det ville ikke vært dumt. Spørsmålet da er jo det håpløse.. Hvilken farge skal jeg da velge :-S
S85

P85D fra mars 2015

Mhal

dotten

S85

P85D fra mars 2015

Kagex

Hvis du pendler 20 mil hver dag så bør du se på lademuligheter også. 

P29687

dotten

får 400v 32 A på jobben, 3fas. 22kW. og her hjemme har akk elektrikeren vært på besøk. Skal legge opp til 400 volt, men legge inn 230 32 A til å begynne med. syns 15.000 for transformator 230v til 400v er litt drøyt. Så da kan jeg evt. instalere dette etterpå. Samt at jeg skulle få pris på å oppgradere 63A inn i huset.

Så etterhvert, vil folk kunne lade her. (Gran komune, i oppland) Om jeg finner billig transformator. :-)
S85

P85D fra mars 2015

Knnot

Slå til på den gamle prisen du har fått tilbudt og ikke dvel for mye vedrørende nytt utstyr/oppsett. Frustrerende ja, men bilen er like god  ;)

3M karbonfoliering har jeg sett på et par biler. Dette kan enten se blodharry ut eller virkelig lekkert. Er ikke i tvil om at det vil se bra ut dersom det gjøres profesjonelt.

nebbulk

Sitat fra: dotten på fredag 06. desember 2013, klokken 23:33

Takk! Jeg ser jo også det at jeg kan misforståes, og at det tolkes som syting. Men, shit happens! Jeg er 24 år, og har kjøpt meg en dyr ny bil, og da vil jeg at den skal være perfekt! Blir nok en del oppgraderinger etter levering ja :-)

Om det er en 100% perfekt og feilfri bil du skal ha. Så er nok kanskje ikke denne versjonen av Tesla S det rette for deg i denne omgang!
Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

Cirion

Sitat fra: dotten på fredag 06. desember 2013, klokken 22:31
Sitat fra: Kagex på fredag 06. desember 2013, klokken 21:37
Bare vær glad du fikk til gammel pris.  Hvis du absolutt vil ha de nye tingene får du heller ettermontere og betale prisen på dette

ser folk mistolker det jeg skriver her. DEt er netopp dette jeg syns er så rart, hvorfor kan de ikke montere dette før jeg får bilen, istede for ettermontering :-S
Det er bare sånn det er. Ligger i ordet... Ettermontering. Det heter ikke førmontering  :-X

Når det kommer til logistikken på dette, er det et helt annet tema. Bilen sendes med container. Ettermonterings utstyret kommer nok på et tidspunkt. De har ikke dette liggende. Det er kansje ikke tilgjengelige på en stund. Så å avtale at du skal få ettermontert diverse utstyr før utlevering, kan bety at bilen kan bli stående i Norge i flere måneder mens de venter på at ettermonteringsutstyr skal bli tilgjengelig.

Kos deg med bilen, og nyt at du har fått den til gammel pris  8) Mens du koser deg, kan du glede deg til at bilen blir oppgradert med hva nå enn du ønsker å bytte ut.

Jeg venter selv på oppgradering av min... 17.12 får jeg de nye lyktene ;D
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

petersv

En fordel med ettermontering (som du nevner selv ang. hjul) er at man beholder det du måtte finne å bytte ut. Kjekt å ha i bakhånd, eller selge videre.

Ang. farge, alle fargene er fine, men brun er finest da... :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA