Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av LMOR, fredag 13. desember 2013, klokken 21:05

« forrige - neste »

Meldola

#165
Sitat
I hvilken grad måtte du styre og herje for å montere denne?
Gikk du for en skiltholder type?
Hvordan gikk/utførte du kablingen?
Koblet du disse på eksisterende fjernlys?
Hvis dette ikke medførte store inngrep i selve karosseriet på bilen, så er jeg interessert i å gjøre dette selv på min leasing i3.
Kjører mye til Telemark, og elgen er da fin å se før det smeller.

Jeg regner med at siden man har montert ekstralys i oddetall, ergo her bare 1, at man kommer unna med dette fra Politiet. ( Man skal selvfølgelig ikke regne med noe her i livet... ).
Denne forhistoriske regelen om at man kun kan ha ekstralys i partall er utdatert og teit.

//Roger

Jeg herjet ikke noe, betalte Bilkomponenter.no for å gjøre det. men holdt ham med selskap mens han holdt på. Tok ut frunk og deksler under panser, kom greit til fjernlys for styrestrøm og strøm fra batteriet. Lykten er vel ca 7,5 cm dyp og ganske tung så montere på skiltfeste ville jeg ikke anbefalt. Ble lav montering men fungerer helt fint. Tror nok ikke dette er en løsning BMW hadde satt pris på at du utførte på bilen deres.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Torfinn9990

Sitat fra: Autowinder på onsdag 08. februar 2017, klokken 14:28
Sjekke at pærene er testet kompatible med Canbus ?
Det er ikke canbus ut til pærene. Det er nok overvåking av strømtrekket til lysene for å gi beskjed til fører om at ei pære evt er defekt. Hvis man setter inn ei led pære så vil man kunne få feilmelding fordi denne ikke har det strømtrekket ei halogenpære har.

DieselVegard

Sitat fra: Meldola på torsdag 16. mars 2017, klokken 08:14
Sitat
I hvilken grad måtte du styre og herje for å montere denne?
Gikk du for en skiltholder type?
Hvordan gikk/utførte du kablingen?
Koblet du disse på eksisterende fjernlys?
Hvis dette ikke medførte store inngrep i selve karosseriet på bilen, så er jeg interessert i å gjøre dette selv på min leasing i3.
Kjører mye til Telemark, og elgen er da fin å se før det smeller.

Jeg regner med at siden man har montert ekstralys i oddetall, ergo her bare 1, at man kommer unna med dette fra Politiet. ( Man skal selvfølgelig ikke regne med noe her i livet... ).
Denne forhistoriske regelen om at man kun kan ha ekstralys i partall er utdatert og teit.

//Roger

Jeg herjet ikke noe, betalte Bilkomponenter.no for å gjøre det. men holdt ham med selskap mens han holdt på. Tok ut frunk og deksler under panser, kom greit til fjernlys for styrestrøm og strøm fra batteriet. Lykten er vel ca 7,5 cm dyp og ganske tung så montere på skiltfeste ville jeg ikke anbefalt. Ble lav montering men fungerer helt fint. Tror nok ikke dette er en løsning BMW hadde satt pris på at du utførte på bilen deres.

Dette ser jo rett og slett genialt ut. *tommelopp*
18 i3s 18000km
14 i3 118400km,
99 Z3 Coupé
65 1800

RogerRabbit

Sitat fra: Meldola på torsdag 16. mars 2017, klokken 08:14
Sitat
I hvilken grad måtte du styre og herje for å montere denne?
Gikk du for en skiltholder type?
Hvordan gikk/utførte du kablingen?
Koblet du disse på eksisterende fjernlys?
Hvis dette ikke medførte store inngrep i selve karosseriet på bilen, så er jeg interessert i å gjøre dette selv på min leasing i3.
Kjører mye til Telemark, og elgen er da fin å se før det smeller.

Jeg regner med at siden man har montert ekstralys i oddetall, ergo her bare 1, at man kommer unna med dette fra Politiet. ( Man skal selvfølgelig ikke regne med noe her i livet... ).
Denne forhistoriske regelen om at man kun kan ha ekstralys i partall er utdatert og teit.

//Roger

Jeg herjet ikke noe, betalte Bilkomponenter.no for å gjøre det. men holdt ham med selskap mens han holdt på. Tok ut frunk og deksler under panser, kom greit til fjernlys for styrestrøm og strøm fra batteriet. Lykten er vel ca 7,5 cm dyp og ganske tung så montere på skiltfeste ville jeg ikke anbefalt. Ble lav montering men fungerer helt fint. Tror nok ikke dette er en løsning BMW hadde satt pris på at du utførte på bilen deres.

Takk for svar og bilde.

Da var det straks mer komplisert enn jeg hadde sett for meg.
Hadde jeg eid bilen selv hadde jeg gjort det, men siden jeg leaser så tror jeg heller at jeg bytter pærer for litt økt effekt.


//Roger
2017 - BMW i3 33kWh Protonic Blue
2003 - Opel Vectra GTS 2.2

Egil Fonn

Meldola. Led planken blokkerer en del av luftinntaket. Neppe noe problem om vinteren. Kan være uheldig i høye sommertemperaturer når bilen skal kvitte seg med overskuddsvarme fra motor, batteri og klima anlegg.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

Meldola

Sitat fra: Egil Fonn på lørdag 18. mars 2017, klokken 08:20
Meldola. Led planken blokkerer en del av luftinntaket. Neppe noe problem om vinteren. Kan være uheldig i høye sommertemperaturer når bilen skal kvitte seg med overskuddsvarme fra motor, batteri og klima anlegg.

Merker vel fort om viften begynner å gå mer enn hva man anser som nødvendig. Tror uansett det kommer nok luft inn rundt lykta. Om det er for tett kan jeg bare skru den ut sommerstid, fort gjort. Men takk for ett lite varsel :)
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA