Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

LED fjernlys

Startet av LMOR, fredag 06. desember 2013, klokken 09:10

« forrige - neste »

Counterpointer

moonbuggy

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 26. januar 2021, klokken 22:12
Er det noe det samme som Klykken og Initium prøvde for 2,5 år siden?
EDIT: Nå så jeg prisen ja... 17 laken. Det er over 1/6 av prisen på bilen jeg kjøper :o Neppe aktuelt da.
Det var vel denne klykken installerte?
https://nordic-led.no/produkt/rigid-sr20-kombo-e-merket/?gclid=EAIaIQobChMIvI_Hrdy67gIV1fZRCh3MGwU_EAYYAyABEgK3YPD_BwE

Pris: 6500,-

Klykken

Rigid SR20 ja.
Etter en tids bruk vil jeg ikke anbefale Rigid SR pga utformingen av selve lykten. Den har en "bøtte-form" og fungerer derfor dårlig i snøvær da den pakkes MED EN GANG! Vi snakker ofte minutter før det er mørkt. Selve lyslengde, og lysfarge er meget optimalt når det ikke snør eller er slapseføre. Skulle kanskje vært litt bredere lys dog, men da må man over i "driving" lysbilde, og ganske mye dyrere lykt.

Har Strands Nuuk 90W på Teslaen vår. Strands har buet glass i front og pakkes dermed nesten ikke i det hele tatt. Lysbildet og lysfarge er selvsagt noe helt annet enn Rigid sin og følgelig en del dårligere, men til gjengjeld 1/4 av kosten så av den grunn veldig mye lys for pengene. Jeg betalte 2000kr hos det lokale verkstedet her for selve lykten - ekstralys.no er nesten dobbelt så dyr som billigste på nett på akkurat denne lykten. HEr er billigst jeg fant: https://www.valostore.no/produkt/led_bar_strands_nuuk/?variant=4485

Kan gjerne anbefale Strands pga pris og bang for the buck.

Ser mange går for Lazer Linear-lyktene. Ikke direkte bøtteform, men flat front. Vil tro denne vil ha tilsvarende problemer som Rigid men kanskje i noe mindre grad..

EDIT:
Leser at mange plages med fukt i Strands-lykten. Nå er denne gjemt inne i nose-cone på vår Tesla og derfor rimelig skjermet for fukt fra himmelen, men får "mye juling" i form av sprut fra biler foran. Ikke merket noe til fukt hos oss.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA