Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Registrer dine kjøreturer - Batterinivå - Kjørelengde - Vær/temperatur

Startet av esselt, søndag 08. desember 2013, klokken 22:19

« forrige - neste »

esselt

Jeg prøver å finne ut hvor mange like biler jeg kommer til å møte,
samt av ren nysgjerrighet lurer jeg hva som er de mest populære fargene.

Dere må gjerne skrive hva dere har bestillt, både utvendig og innvendig.
Gjerne sleng med hvor dere befinner dere i landet, når dere bestillte og leveringsdato.
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

esselt

Kan starte selv med å fortelle at jeg har bestilt en Solar Orange med Lodge interiør.
Nesten fullspekket, uten soltak og ConnectedDrive Service Package, men med ConnectedDrive Services.

Bilen ble bestillt 27.11.13, har ikke fått bekreftet leveringsdato ennå.
Kommer til å se denne for det meste fra Melhus til Trondheim sentrum.
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

bromm

#2
Jeg har bestilt Andesite Silver - landet på denne etter MYE tenking og fundering. Hovedårsaken til at det ble denne, er at vi tidlig ble helt sikre på interiøret Lodge, som de fleste anmelderne skriver er den klart mest nyskapende og moderne varianten blandt de 4 valgene. Det er flere som skriver at Lodge har et "Skandinavisk" design, og at dette sammen med med dashbord i Eucalyptus-tre (som bare finnes på Lodge og Studio), gir et helt eget inntrykk av interiøret i forhold til de andre. Funderte også på Studio (helskinn), men synes at det er for mørkt og dystert, samtidig som at skinn egner seg dårlig både på vinter og sommer i en elbil (må varmes ekstra på vinter, og avkjøles ekstra på sommer).

Andesite passer best til Lodge, og derfor ble denne valgt sammen med felgene 429. Alle disse tre er "tilhørende" med hverandre i henhold til hva designerne har tenkt - som en slags signatur-sammensetning. Det samme er Ionic+Loft+428 og Solar+Studio+430 (man ser også dette i de fleste brosjyrer og bilder forøvrig).

Coachen

Har ikke fullført orderen enda men er ganske sikker på fargen "Laurel Grey"
Jeg liker hvordan fargen endrer seg i dagslys kontra mørket.
Hadde jo egentlig tenkt å gå for standard interiøret  Atelier men ettersom "alle" anbefaler meg Driver assistant pakken så har jeg revurdert dette.

Lodge ser best ut på bilder men er det noen som har sett begge typene live?
Føler Loft ser veldig sterilt ut?
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

esselt

Er ganske sikker på det var Loft i den jeg prøvde (Sulland Trondheim). Og jeg synes det ble litt kjedelig, eller sterilt som du sier.

Jeg valgte Lodge fordi det var det interiøret som var helt klart mest interresant og så mest moderne ut, noe jeg synes hele bilen gjør. Var også derfor jeg valgte Solar Orange, bilen er jo litt spesiell.

Hvordan denne kombinasjonen blir i virkeligheten vil jo bare tiden vise, men jeg lever i god tro. Nå er Solar også den eneste fargen uten de blå detaljene på utsiden, som jeg ser på som et pluss.

Til opplysning valgte jeg også 429 til sommerfelger, og 427 til vinter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

MortenH

#5
Solar orange med suite interiør. Bestilt i Stavanger 19.11.2013 (reservert 10. juni, ca. nr 50 på listen i følge salgsansvarlig) Ukjent leveringsdato.

Ved prøvekjøringen av en bil med samme farge en overskyet november formiddag merket jeg meg at den virket mørkere enn på bildene, noe mer dempet, i retning av jordfargespekteret altså. Dette blir dermed en fin kombinasjon med det brune skinninteriøret.

Lykke til med valg av farge. Husk at forhandleren har liggende lakkerte metallplater og interiørprøver, som du kan holde mot hverandre for sammenligning.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Jone

Andesite Silver med Loft interiør, 429 på sommerhjul og 427 på vinterhjul. Reserverte 12 juni, kontrakt ble signert 29. november. Bilen kommer til å rulle i Stavanger.

Jorgensen

Solar Orange med Lodge interiør og 428-felger sommer og vinter.
Hønefoss-området :-)
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

FrodeJ

Bestilte Laurel grey med 430 felg og mørke ruter, atelier interiør. Har ikke sett fargekombinasjonen annet enn på bilder og prøver, men tror det blir en sporty utgave. Liker spesielt godt det blå mot det grå både i eksteriør og interiør. Kommer til å kjøre i Trondheimsområdet, men har ikke fått leveringstidspunkt enda så uvisst når ::)

Vind

Det ble Andesite Silver og Suite interior. 

Sommerdekk 429 felg, Vinterdekk 428 felg.  Skulle gjerne hatt det omvendt, men det passet ikke vinterdimensjonene til.

Dette var vanksleig synes jeg - alle fargene er pene på sin måte..
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Coachen

Dimensjonene er vel lik på alle 19"' vel?!
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

esselt

Når jeg bestilte var valgene 427 til 12000,- eller 428 til 14500,-.

Jeg fikk ikke noe forklaring på hvorfor det bare var to alternativer for vinterfelgene.

Alle rene el-versjonene skal vel være 155 bredde? Sommer som vinter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

Coachen

Har selv tenkt å velge 428 og 429 men bytte om vinter og sommer dekkene, så lenge det er samme dimensjon så burde ikke dette være noe problem.
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

bromm

Sitat fra: Coachen på tirsdag 03. desember 2013, klokken 18:21
Har selv tenkt å velge 428 og 429 men bytte om vinter og sommer dekkene, så lenge det er samme dimensjon så burde ikke dette være noe problem.

Det samme tenkte jeg, men jeg ombestemte meg og gikk for 427 "grytelokkene" som noen kaller dem. Dette gjorde jeg fordi de har minst åpninger hvor det kan legge seg snø på vinterføre, samtidig som de er mest aerodynamisk (rekkevidde). De er ikke de fineste, men de er i det minste i den matte "lettmetall-fargen" som vanlige felger (høyglansdetaljene på de andre vil ikke ha noe for seg på vinterføre uansett - bortsett fra i utkjørselen der man vasker bilen) ;)

bromm

#14
...de 2.800 jeg sparte på det, brukte jeg på alarm istedet. Den kan nemlig bli svært interessant fordi bilen alltid er på nett. Det er f.eks bare et tidsspørsmål før Appen blir oppgradert til å varsle eieren når alarmen utløses. Jeg tror også at kameraene (ryggekameraet + 5AT) vil bli tilgjengelig gjennom appen senere (i allefall som en del av utløst alarm)...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA