Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Registrer dine kjøreturer - Batterinivå - Kjørelengde - Vær/temperatur

Startet av esselt, søndag 08. desember 2013, klokken 22:19

« forrige - neste »

TorTeigen

Sitat fra: Coachen på tirsdag 03. desember 2013, klokken 16:04
Dimensjonene er vel lik på alle 19"' vel?!
Ja det er de, 428 og 429 er like m.h.t størrelse:)
Asker
BMW i3 levert 13.02.2014
C-Zero 13K km 2013

TorTeigen

Jeg valgte Laurel Grey og Suite interiør, og krysset vel forsåvidt av for det meste av utstyr. Skrev kontrakt hos Bilia Skøyen 18. nov. Har ikke fått bekreftet levering, men har stått på liste siden juli så jeg håper å få den levert feb/mars?
Asker
BMW i3 levert 13.02.2014
C-Zero 13K km 2013

snippet

Sitat fra: esselt på lørdag 30. november 2013, klokken 12:05
Jeg prøver å finne ut hvor mange like biler jeg kommer til å møte,
samt av ren nysgjerrighet lurer jeg hva som er de mest populære fargene.

Dere må gjerne skrive hva dere har bestillt, både utvendig og innvendig.
Gjerne sleng med hvor dere befinner dere i landet, når dere bestillte og leveringsdato.

Jeg bestilte Ionic Silver med Atelier interiør på fredag. Levering ble antydet til uke 9. Bilen skal kjøre i Bergen.
BMW i3 - Bergen

Vind

Sitat fra: Coachen på tirsdag 03. desember 2013, klokken 16:04
Dimensjonene er vel lik på alle 19"' vel?!
Ja - de er de, jeg ble fortalt av selger at det er pga dimensjonene, men fikk oppdatert forklaring, at det er bare de som er tatt inn som vinterdekkfelger foreløbig.  Det vil være mulig å bytte dette selv, eller neste gang.  Etter litt tilvenning så vil jeg nok beholde det slik ( med Sommerdekk 429 felg, Vinterdekk 428 felg)

Sommerdekk (og min farge, men skal ha brunt skinn interiør)

Vinterdekk
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Thomas81

Noen her som har i3 i Capparis hvit og er dere fornøyd med valget?
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Terondo

Laurel Grey, med Suite interiør. Tar seg meget pent ut. Alternativet ville vært Solar Orange med Suite interiøret, men tenker den blir verre å selge igjen. For la oss være enig, det er ikke en farge som faller i smak hos alle. Laurel Grey er gjerne ikke favoritten til alle, men ingen synes den er mindre pen.

Selv gikk jeg for 20". Og de kan jeg i alle fall bekrefte har bredere bakdekk. Har ellers sett en Capparis hvit på veien, og den var nydelig. Eneste nedsig med den fargen er at man må vaske bilen annenhver dag, for at den skal forbli nydelig. Hvit blir jo skitten med en gang. Nyvasket er dette en flott farge :)
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

Thomas81

Enig i at hvit krever sitt, men jeg vasker ofte så da er det null stress, syns hvit med 20" og Loft interiør ser meget bra ut. Er redd jeg vil bli fort lei oransje.
BMW i3 Capparis white

Vind

Sitat fra: Terondo på onsdag 05. mars 2014, klokken 15:05
Selv gikk jeg for 20". Og de kan jeg i alle fall bekrefte har bredere bakdekk.
Både 20" og 19", bortsett fra standard felg har bredere bakdekk.

02Henning

Sitat fra: Vind på onsdag 05. mars 2014, klokken 15:55
Både 20" og 19", bortsett fra standard felg har bredere bakdekk.
-Hvis ikke de bestilles som vinterdekk, da har alle fire samme bredde selv om du går for 428/429.

Jeg har forøvrig bestilt Solar Orange/Loft (fordi fruen ikke likte trehyllen) med sotede vinduer og 428 felger. Den skal gå i Sandnes-området.

Thomas81

Da er jeg enig med din frue, jeg hater treverk i/på biler.  :)
BMW i3 Capparis white

LMOR

Sitat fra: Thomas81 på onsdag 05. mars 2014, klokken 16:26
Da er jeg enig med din frue, jeg hater treverk i/på biler.  :)
Det gjør jeg også, men Lodge har noe med seg som designmessig er unikt :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sirka

Sitat fra: Thomas81 på onsdag 05. mars 2014, klokken 14:43
Noen her som har i3 i Capparis hvit og er dere fornøyd med valget?

*rekker opp hånden*

Ja! Jeg er veldig fornøyd med fargen. Fikk faktisk en veldig opptur da jeg for første gang så den i levende live da jeg hentet bilen. Den er ikke blendahvit, mer litt krem-/vaniljeaktig - veldig lekker! Og gir "the black hand" (de svarte designelementene på tak/frunk/bakluke) full uttelling som kontrast. Veldig glad jeg valgte denne fargen!  :)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

MortenH

min er orange. Kanskje er den mer brun.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Skipp

Det stod mellom Solar Orange eller Keiko. Landet på Solar Orange - har ikke fått bilen ennå, er veldig spent på valget. Ikke lett å velge i kjøpsøyeblikket når alle utstillingsbilene er miste felles multiplum (de nøytrale nasjonalfargene sølv/grå som ingen klarer å ase seg opp over), og jeg har heller ikke sett en Solar Orange på veien ennå....

Vi får se, vi får se.....  8)

Vind

Nå er det så få farger tilgjengelige at man kan jo nesten klage litt på valgmulighetene.  Det begynner å bli en del biler nå og mitt intrykk av fargene - når man ser dem på gata er:

Standard fargene:
- Capparis White (synes stormtrooper er passende) - den som vekker mest oppsikt pga store kontraster - men helt klart tøff.  Du stikker deg ikke bort i denne!
- Arravani - Denne er veldig sort, men ikke så sort som panseret - langt fra så kjedelig som en del andre BMW sort farger

Metallic:
- Solar Orange - ser bedre ut i virkeligheten - men er også den mest iøenfallende av Metallic bilene.
- Laurel Grey - Denne er mørk grå, og er veldig diskret.  Synes den ser bra ut.
- Andesite Silver - Ganske diskret - mørkere og med mere spill enn de brosjyrene viser - Fine kontraster med det sorte (her er jeg selvfølgelig inhabil da jeg har den selv)
- Iconic silver - Har ikke sett en eneste kundebil med denne - selv synes jeg den er litt kjedelig, og det virker ikke som mange velger den (her kan kansje LMOR sjekke produksjons statistikken)

Skulle jeg valgt om igjen, eller byttet bil i dag (og måtte ta noe annet enn Andesite)  tror jeg kansje jeg ville gått for Arravani Grey, deretter Solar Orange og så Laurel Grey.

Vi får håpe 2015 modellene får noen flere farger og interiører.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA