Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Registrer dine kjøreturer - Batterinivå - Kjørelengde - Vær/temperatur

Startet av esselt, søndag 08. desember 2013, klokken 22:19

« forrige - neste »

FrodeJ

Du har byttet om på Arravani og Laurel i listen din.

Vind

BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

LMOR

Sitat fra: Vind på fredag 07. mars 2014, klokken 09:23
- Iconic silver - Har ikke sett en eneste kundebil med denne - selv synes jeg den er litt kjedelig, og det virker ikke som mange velger den (her kan kansje LMOR sjekke produksjons statistikken)
Skal prøve å følge med om noen går til Norge, men det er en del jeg har sett produsert, uten at jeg bet meg merke i hvor de skulle. (lagrer ikke opplysningene, for da vil det ta for mye tid).
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

FrodeJ

- Arravani - Denne er veldig sort, men ikke så sort som panseret - langt fra så kjedelig som en del andre BMW sort farger

Hmmm, jeg har ikke sett Arravani i virkeligheten, men jeg blir overrasket om den er veldig sort. Ser mer traktorgrå (tenker på gråtass) ut på bildene synes jeg?

Vind

Sitat fra: FrodeJ på fredag 07. mars 2014, klokken 09:41
- Arravani - Denne er veldig sort, men ikke så sort som panseret - langt fra så kjedelig som en del andre BMW sort farger

Hmmm, jeg har ikke sett Arravani i virkeligheten, men jeg blir overrasket om den er veldig sort. Ser mer traktorgrå (tenker på gråtass) ut på bildene synes jeg?
Ser at det er mulig jeg har blandet sammen Laurel og Arravani på de bilene jeg har møtt og ser.  Skal sjekke nøyere, det står en veldig sort borte i gaten her, skal sjekke om det er Metallic eller ikke når jeg er forbi.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Gondron

Eg trudde Arravani grå er den mørkeste, (den eg egentli vill ha) om det er Laurel som er mørkest så må eg ringe forhandler å prøve å bytte farge!

Hentet fra ein artikkel, men er fortsatt usikker!!

http://www.autoevolution.com/bmw-blog/new-real-life-photos-of-the-i3-in-arravani-grey-65857.html

Most of the pictures we saw online with the i3 were of the high-end version in Solar Orange or Ionic Silver but there are also other colors available for the full-electric vehicle.

The darkest one is definitely the Arravani Grey, a color designed especially for this car. It's close to black and, in i3 guise, has various blue highlights here and there (on the front kidney grilles and the side sills).

At the moment, it seems like you cannot change the color of the side sills highlights or the kidney grille ones but we're sure that a little vinyl could take care of that for you, if you really want a different color.

The shots of the Arravani Grey were done at Pebble Beach and we owe them to website bmwi3.blogspot.de. Other choices of color for the i3 include Laurel Grey, Andesite Silver and Capparis White.

Starting prices for the i3 will be around $41,350 before any incentives that could take the price down another couple of grand. Expect the i3 to hit the roads near you somewhere in mid 2014.

Kan noen Bekrefte?

Gondron

Om noen kan bekrefte at Arravani grå er den mørkeste som er nesten kullaktig grå.
For på noen bilder ser den rett og slett kun Flatt grå ut.

pberg

BMW-langeren har jo fargeprøver.. I hvert fall Bavaria Stavanger.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Thomas81

Sitat fra: pberg på fredag 07. mars 2014, klokken 11:27
BMW-langeren har jo fargeprøver.. I hvert fall Bavaria Stavanger.

De er ikke langere, they're "agents". :)
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

LMOR

Sitat fra: Gondron på fredag 07. mars 2014, klokken 11:25
Bekrefte at Arravani grå er den mørkeste som er nesten kullaktig grå.
For på noen bilder ser den rett og slett kun Flatt grå ut.
Jeg tror jeg må trekke min forrige post. Ser ut til at "alle" er enige at Laurel er mørkest..

Ble også forvirret når jeg skulle kjøpe, fordi det var omvendt av hva jeg trodde, så jeg måtte endre farge. For oss var det ingen tvil om at Laurel var den fineste av de mørke fargene, uavhengig av om den er mørkest.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

FrodeJ

Det var endel forvirring i fjor høst om hva som var Arravani og hva som var Laurel. Bl.a. linken som Godron henviser til. Det er senere rettet opp i i en blogg jeg ikke finner i farten, bildet i linken er en Laurel grå i3. Det er jo også noen fine bilder av Terondos Laurel grå i linken http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12211.msg188684.html#msg188684.

FrodeJ

Fant linken http://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=415&start=10. Jeg forsket mye på dette når vi bestilte vår Laurel grå i november ;)

LMOR

Vet ikke om jeg ble så mye klokere. På bildene av bilene ser Laurusgrå mørkest ut, men hvis du ser på panelene, så ser du akkurat det jeg måtte tilbake for å sjekke. Der ser Laurusgrå mye lysere ut...
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Gondron

Stemmer det, virker som lyssettingen har ekstremt mye å si for hvordan man oppfatter fargen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA