Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En bank's oppfattning av verditap

Startet av silver, fredag 29. november 2013, klokken 11:27

« forrige - neste »

mandresen

Jeg holder til i Trondheim og får min Tesla i slutten av mai og den har rød mc lakk.
Jeg har vært innom IBSS og fikk litt dårlig førsteinntrykk av de, men gjør de en bra jobb? Det er jo noen her inne som har brukt de, og hva synes dere om resultatet? Jeg var innom Toyota Lade og de skal ha 15000 og det er litt drøy pris synes jeg.
Hva er ulempene med å lakkere uten å demontere? Ser for meg at det blir rimeligere da.

Martin
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

Dennis

Bør være mulig å få det billigere. Betalte 2500,- på min, men fikk det billig siden han er en kamerat.
Han sa han fint kunne gjøre den jobben for 3500-4000 kr ink moms på andre Teslaer.

mandresen

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 12. mai 2015, klokken 11:51
Bør være mulig å få det billigere. Betalte 2500,- på min, men fikk det billig siden han er en kamerat.
Han sa han fint kunne gjøre den jobben for 3500-4000 kr ink moms på andre Teslaer.
Ja, det er jo noen helt andre priser, men da er det ikke blitt demontert eller?

Og så er det jo hauset opp det med multicoat rød fargen, at den er så vanskelig å få til. Jeg er litt i tvil, men ønsker å få den lakkert helt ned.
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

Dennis

Han demonterte ikke nei. Men holder til langt unna Trondheim da ;)

Tipper at multicoat rød fargen er litt dyrere siden den er vel 3 sjikt, men bruker man riktig grunning så skal det bli veldig likt. 100% blir det ikke siden det vil bli litt forskjell på lakkert plast, men ikke noe man legger stort merke til.

Muffinman

Nedlakkering er veldig fint å se på, men jeg tror dessverre det er lite bærekraftig på sikt. Sidene på bilen er ganske utsatt for sand/steinsprut, og jeg mistenker at lakken på de tidligere sorte plastdelene vil få litt juling over tid.

Dennis

Lakkerer man i samme kvalitet som søppel lakken Tesla her originalt (miljølakk) så tåler det ikke mye. Spesielt ikke på slike utsatte steder.

Legg på noe skikkelig oljebasert klarlakk så holder det seg pent mye lengre :)
Feks BASF iGloss er en av klarlakkene som tåler en del.

Tesla har dessverre bestilt en lakk fra BASF som er ekstra miljøvennlig og ekstra dårlig.

SitatCoatings for Tesla
BASF supplies Tesla Motors with coatings for different layers. These include primer with less than one percent solvents and an eco-efficient low VOC waterborne basecoat.

HåkonE

Noen som har testet med plastidip?

Gjort med spraymaskin og den helt nye Topcoat (high gloss), syntes jeg det begynner å se veldig bra ut. Ved steinsprut eller andre skader er det bare å rive av, og spraye på nytt lag.

fonberg

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 12. mai 2015, klokken 12:30
Legg på noe skikkelig oljebasert klarlakk så holder det seg pent mye lengre :)

Oh, the irony!
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

FrederikC@Teslafied.eu

Har folieret min helt ned og lavet chromlisten lidt mørkere i gunmetal. Har gjort det selv.

https://www.dropbox.com/sh/gt90vvrdg15zo37/AAAtE1fa5_Lc8hZ0nFVnPa1fa?dl=0

HåkonE

Ser jo veldig bra ut det.  :)

Hadde du noe problemer med å få folien til å sitte på plasten?

FrederikC@Teslafied.eu

Sitat fra: Haknys på onsdag 13. mai 2015, klokken 09:10
Ser jo veldig bra ut det.  :)

Hadde du noe problemer med å få folien til å sitte på plasten?

General sidder den ok, enkelte steder er der gummioverflade der hæfter den ik 100% men bliver siddende.

HåkonE

Takker for svar.

Det er jo egentlig ikke så mange valg når man folierer hele bilen med en slik farge, og det er ikke så mye penger tapt uansett når man gjør det selv.

HelectriC

Sitat fra: FrederikC på onsdag 13. mai 2015, klokken 09:01
Har folieret min helt ned og lavet chromlisten lidt mørkere i gunmetal. Har gjort det selv.

https://www.dropbox.com/sh/gt90vvrdg15zo37/AAAtE1fa5_Lc8hZ0nFVnPa1fa?dl=0

er det kun på sideskjørt? ikke bak og forran? blir lite "ubalanse" i hvordan den ser ut når det ikke er folie hele veien nedtil. eller er dette kanskje noe du planlegger å foliere og?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

FrederikC@Teslafied.eu

Planlægger det stykke bagpå også. Skal bare lige finde ud af hvordan det kommer af.

guneiv

Hvordan ser den lakkerte plasten ut hos dere som har lakkert helt ned? Overrasket over hvor mye sår det er i plasten på min etter 1/2 år.
Svart S85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA