Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En bank's oppfattning av verditap

Startet av silver, fredag 29. november 2013, klokken 11:27

« forrige - neste »

silver

Hei!

Som tittel og avstemming sier:   Vurderer å lakkere sideskjørt, fanger foran og bak helt ned.
Hva synes dere ser best ut? :-)

(Dette er bilder jeg har redigert. Blir ikke helt riktig, men legg godviljen til.)

Alle bildene kan åpnes i denne linken for de som ikke ser bildene.
Klikk her
S85, Sølv, Panorama, Svart skinn (Performance), Karbon, Tech-pakke, Luftfjæring, Parkeringsassistent, Tåkelys, Lydpakke, Hattehylle

Quattro

Synd å gjøre en bil som allerede er dritkul "harry" :)
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

laumb

Mye kulere, men jeg ville gått for en folie med en gjennomsiktig folie over.

Tåler steinsprut bedre enn lakk. Dette området er på mange biler i mørk plast nettopp fordi lakkerte flater her medfører en utrolig stygg kant over tid.

Har planer om å prøve meg med folie her selv.

janmb

Synes det faktisk var kult med bilens farge helt ned.


PS: Ser det er mange som reserverer seg mot sitering utenfor forumet. Det tror jeg er rimelig meningsløst ettersom sitatretten er et lovfestet unntak fra opphavsretten man normalt har (journalister benytter seg av dette hele tiden - uten at de trenger samtykke av noe slag)
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Tai

Du får jo effekten av en lavere bil da, så det er jo subjektivt om du liker det. Selv holder jeg kanskje en liten knapp på å lakkere/foliere, ser anderledes ut og stilig.

Gøy at folk setter sine egne preg på bilene sine.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Meringdal

Har aelv vurdert dette på den jeg får på nyåret. Ikke bestemt meg, men synes det ser penere ut.

Du ska få en klem om du modder ett bilde på en aort bil og legger ut også :-)

Olav78

Har sjekket det med foliering av plasten på sideskjørt, front og bak, men foliegutta mener det ikke vil sitte på plasten. Eneste alternativ var visst å slippe ned, sparkle og lakkere, for deretter å foliere...
Men synes det så veldig mye bedre ut hellakkert!
Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

Stig O

#7
Jeg skal i hvert fall lakkere alt det sorte nede. Hadde først tenkt å folier, men har ikke funnet noen som passer til pearl white. Får kanskje legge på blank folie utenpå på spoileren. Smaken er forkjellig, men jeg vil kalle det stilrent i stede for harry. Se på en BMW f.eks der er alt lakkert helt ned, ja faktisk de fleste biler etter hvert.
Fint eksemplar her.  http://adv1wheels.com/gallery/tesla/tesla-model-s-adv10tssl/
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

silver

laumb:  Planen er å lakkere for å få riktig finish og blankhet, deretter legge en beskyttende gjennomsiktig folie over ja.

Meringdal: Se første post, har endret den og lagt inn sort TMS lakkert helt ned. :-)

Stig O: Jeg ville nok lakkert ja, blir mye penere enn folie.
For å si det slik - jeg har til gode å se en sportsbil som har sorte plastlister nederst slik som TMS.
BMW, Mercedes, Aston Martin - til og med highline-utgaver av VW kommer nå lakkert helt ned. :-)
S85, Sølv, Panorama, Svart skinn (Performance), Karbon, Tech-pakke, Luftfjæring, Parkeringsassistent, Tåkelys, Lydpakke, Hattehylle

Inv

#9
Prototypen var hellakkert i tillegg til at sideskjørt gikk i ett med kroppen ellers. Så mye bedre ut en den ferdige modellen, men sikkert en del dyrere å produsere. Frontfangeren så forøvrig også mye bedre ut på prototypen.





D.O

Synes hjulbuen bak ikke ble så pen med hel lakert. Forøvrig fikk bildene meg til å tenke på 80 talls biler ala BMW 5 og 3 serie med ettermonter skjørt, spoiler og gjerne en laksetrapp og nytt M merke, som kompensasjon for ekte M.  Så tja... Usikker på om jeg delvis liker denne, eller om den er Harry.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

rakriste

Vurderer selv å lakkere helt ned. Hvit bil og svart kanal ser ikke bra ut, bra mtp steinsprut men ser ut som gamle biler som har fått litt ekstra tectyl oppover dørene.
Langt i fra harry å lakkere orginalfarge på de plastdetaljene, ser heller mer helhetlig ut
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

sindrej

Sitat fra: silver på fredag 22. november 2013, klokken 08:36
For å si det slik - jeg har til gode å se en sportsbil som har sorte plastlister nederst slik som TMS.
TMS er ingen sportsbil da.  Forøvrig må vel folk gjøre slik de vil selv.  Om en vil ha den orginal så er det ok, om en vil lakkere er det ok.  Det vil alltid være slik at noen synes at noe er dritstilig, mens andre syns det samme er harry.  Om jeg ville lakkere bilen min så hadde jeg jo gjort det fullstendig uavhengig av hva andre måtte mene.

silver

#13
Sportsbil var kanskje feil begrep, men se på vedlagte bilde.
Her vises det biler jeg mener er i samme "klasse" - alle lakkert helt ned.
Jeg synes egentlig det er rart at dette ikke er gjort originalt av Tesla.
(For de som ikke kan se så ligger den i linken i første post)

Selvfølgelig kan folk gjøre som de vil, jeg ønsker bare synspunkter på hva andre mener. :-)
S85, Sølv, Panorama, Svart skinn (Performance), Karbon, Tech-pakke, Luftfjæring, Parkeringsassistent, Tåkelys, Lydpakke, Hattehylle

Inv

En ganske vanlig ting å gjøre blant bilprodusenter er å slippe første utgave av en modell uten lakkering helt ned. Etterhvert som modellen blir litt eldre (kanskje får en facelift) så "oppgraderer" de et aldrende design med å lakkere helt ned.

Hadde en Cayenne før og den ble faktisk solgt med lakkering helt ned som ekstrautstyr.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA