Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nok en brann..

Startet av pnq, tirsdag 19. november 2013, klokken 16:06

« forrige - neste »

Tesla-man

Leverte bilen i dag tidlig på Skøyen (titanskjold/løs krom-list/knakelyd i styringen/rust på bremseskiver).  Akkurat samme behandling som 'rklokk' ved levering.  Veldig profft.

Fikk telefon kl. 15.30 med beklagelse om at de ikke ble ferdige i dag og om jeg ville komme inn å få en lånebil. 
Ville jo helst hatt bilen tilbake i dag, men behandlingen er det ingenting å si på.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

P85_Norway

Jeg bestilte utskifting av speil for 2 måneder siden pga korrosjon.
Jeg skulle få foldbare elektroniske speil til redusert pris, da de ikke hadde vanlige inne.
Jeg forspurte litt senere om de kunne ta Service samtidig da 20 000 Km nærmet seg fort, samt montere Underbody Shield.
Nå skal bilen inn på tirsdag, og Kl. 17 i dag fikk jeg mail om at:

Når det gjelder punkt nummer en har vi dessverre gått tom for foldbare elektroniske speil på lager. Ved anledningen vil gjerne hjelpe deg å booke ny time til installering av disse når du ankommer service.

Her har jeg ventet i 2 mnd. på nye speil, og så har de ikke reservert disse til jeg skal levere inn bilen.  Kundeservice ??
Tesla M3 Performance

jkirkebo

Sitat fra: P85_Norway på fredag 27. juni 2014, klokken 19:50
Jeg skulle få foldbare elektroniske speil til redusert pris, da de ikke hadde vanlige inne.
Jeg forspurte litt senere om de kunne ta Service samtidig da 20 000 Km nærmet seg fort, samt montere Underbody Shield.

Når det gjelder punkt nummer en har vi dessverre gått tom for foldbare elektroniske speil på lager. Ved anledningen vil gjerne hjelpe deg å booke ny time til installering av disse når du ankommer service.

Her har jeg ventet i 2 mnd. på nye speil, og så har de ikke reservert disse til jeg skal levere inn bilen.  Kundeservice ??

Hvis det er noen trøst så har de gått tom for speilbraketter til oss som ikke ønsket å oppgradere også. Men jeg tar det ikke så tungt, så lenge det blir fikset før vinteren er jeg fornøyd. Jeg skulle bli innkalt til ny time.

Fikk forresten nye bremserotorer foran på servicen, de skulle visst byttes pga. støy? Har ikke merket noe støy jeg, men protesterer ikke :) De pusset og lakket også de bak så nå er alle 4 blanke og fine igjen. Og jeg har endelig 16A/32A lading ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

skywalker

Mine erfaringer fra Trondheim er at de er ryddige i forhold til reklamasjoner og er veldig imøtekommende når det er et problem. Fikk utlevert cyclone felger isteden for standard til vinterdekk og P85+ Felger til sommer dekkene ved utlevering når den var ny. Gratis menekes ladekabel når de hadde ladeproblemer, ny Carbon spoiler når den ikke satt helt perfekt lenger. Alle henvendelser har jeg gjort på Mail, da jeg vet at det er det mest ryddige i slike saker for begge parter. Tesla Trondheim gjør det lille ekstra for at kundene skal bli fornøyd.
2 stk Model 3 reservert 31.3.16
P85D rød P68018 levert 24.2.15
P85 levert 08.11.13(solgt)
Leaf tekna 2013 som #2
BMW 520 dat som nå er historie
Tidligere Think 65000km
Trondheim

P85_Norway

Etter at jeg fortalte hva jeg mente i et par mail, løste dette seg ved innlevering av bilen idag, veldig bra Service Skøyen. Proff behandling ved innlevering og utlevering av bilen. Gratis lånebil. Meget fornøyd med Kundeservice nå  :)

Utført arbeid:
Install Power Folding Mirrors,
Install Underbody Shield Using Underbody Shield Kit,
Firmware Update - installed latest firmware verison 1.59.56,
Performed 12 Month/20000 km Service (with Air Suspension)
replaced wiper blades set front
replaced Cabin Air filter "Carbon filter"
replaced keybattery CR2032
Removed/installed front brake rotors W/ AS-CAST outer hat Upgrade
Replaced DAB Tuner Due to static noise.
installed 6 Ferrite Beads to improve DAB reception
provided customer new Adapter shuco to pigtail.

Tesla M3 Performance

Muffinman

Sitat fra: jkirkebo på fredag 27. juni 2014, klokken 20:26
Fikk forresten nye bremserotorer foran på servicen, de skulle visst byttes pga. støy?
Det var visst noe med at massen til skivene medførte en resonans med 21" felgene. Trodde alle norske biler hadde de nye skivene, min hadde ihvertfall det.

Jeg har også fått byttet skivene mine, men det var på grunn av kast. Visstnok kjent problem på en serie. De byttet klossene og monterte skjold i samme slengen. Etter innkjøring kjenner jeg at bremsene fungerer mye bedre og i klasse med nyere loanere jeg har disponert. Spent på om det blir forskjell når slushføret nærmer seg og om det blir bremseeffekt uten noen sekunders forsinkelse slik som jeg opplevde i vinter.

Asarin

---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Muffinman

Det vil i så fall være på sin plass. Jeg har et kullfilter på vei som må moddes for å passe så da blir det diy denne gangen. Kull skal jeg uansett ha i bilen :)

Asarin

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 01. juli 2014, klokken 21:15
Det vil i så fall være på sin plass. Jeg har et kullfilter på vei som må moddes for å passe så da blir det diy denne gangen. Kull skal jeg uansett ha i bilen :)

Yes. Kull er glimrende i bilen, do want.
---

satheesh.net

Sitat fra: P85_Norway på tirsdag 01. juli 2014, klokken 20:49

Etter at jeg fortalte hva jeg mente i et par mail, løste dette seg ved innlevering av bilen idag, veldig bra Service Skøyen. Proff behandling ved innlevering og utlevering av bilen. Gratis lånebil. Meget fornøyd med Kundeservice nå  :)

Utført arbeid:
Install Power Folding Mirrors,
Install Underbody Shield Using Underbody Shield Kit,
Firmware Update - installed latest firmware verison 1.59.56,
Performed 12 Month/20000 km Service (with Air Suspension)
replaced wiper blades set front
replaced Cabin Air filter "Carbon filter"
replaced keybattery CR2032
Removed/installed front brake rotors W/ AS-CAST outer hat Upgrade
Replaced DAB Tuner Due to static noise.
installed 6 Ferrite Beads to improve DAB reception
provided customer new Adapter shuco to pigtail.

Jøss - dette så jo nesten ut som førstegangsservice? ???

BMW850

Det var jo tydeligvis det :) : "Performed 12 Month/20000 km Service (with Air Suspension)"
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

inverter

Siden jeg for tiden er på en liten "road trip" i Europa, var det litt irriterende da soltaket ikke ville lukke seg skikkelig etter å ha stått parkert i luftestilling. Dette medførte en svært irriterende plystrelyd fra soltaket når jeg kjørte på Autobahn mellom Györ og Bratislava.

Etter en kort rådslagning i bilen ble vi enige om at vi ikke kunne kjøre med denne irriterende lyden helt til Norge.

Jeg ringte Tesla support lørdag ettermiddag og ble enige med han i andre enden at Tesla Wien skulle ringe med på mandag morgen for å se hva de kunne gjøre. Dette passet bra siden jeg skulle kjøre via Wien til Lintz på mandag.

Ble oppringt i dag (mandag) i det jeg passerte grensen til Østerrike og vi avtalte at jeg bare skulle komme rett opp til dem og levere bilen før jeg dro ned til sentrum av Wien for å være litt turist.

Bilen ble levert sånn ca kl 1030 og siden jeg hadde tenkte å bruke dagen i Wien avtalte vi at de bare skulle ringe meg når bilen vår ferdig.

Kl 1430 ble jeg oppringt og tok taxi tilbake til Tesla i Wien. Ble møtt at samme personen som jeg leverte bilen til og ble informert om at de hadde byttet hele glass luken da pakningen hadde løsnet i bakkant. Men at soltaket nå var godt som nytt. De hadde også ladet bilen til ca 90 prosent og lurte på om det var tilstrekkelig. Bilen var vasket både utvendig og innvendig, noe som trengtes etter nesten 200 mil gjennom Europa.

Jeg begynte å kjøre mot Linz og la straks merke til at det kom opp en meldingsboks med bilde midt på den store skjermen om at 1 setebelte i baksete ikke var festet. Det var lagt inn ny programvareversjon. Så bra tenkte jeg.

Etter å ha kjørt ca 30 minutter ble jeg overrasket over at den feilmeldingen på dekktrykkssensor som kom fredag før jeg dro fra Oslo og som Tesla på Skøyen ikke hadde tid til å fikse før jeg dro på ferie, var borte. Tesla i Wien hadde fikset dekktrykkssensoren også:-)

Men historien slutter ikke her.

I løpet av turen rundt om i Europa hadde det utviklet seg en litt irriterende "knirkelyd" hver gang jeg brukte bremsen for å stoppe bilen helt. Hadde tenkt å nevne dette for Tesla på Skøyen ved neste service. Men lyden ble borte etter besøket hos Tesla i Wien:-)

Tatt i betraktning at jeg ringte Tesla en lørdag ettermiddag og at bilen nå er så si feilfri så må jeg si at jeg er imponert :D (beklager at det ble litt langt)

Asarin

---

AndreS

Normann som kjører svensk bil i norge er jo katastrofe hvis tollmyndighetene hadde fått nyss om det men fin service!
I3 i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA