Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Finansiering (leasing) av TMS og tilbakekjøpsgaranti

Startet av tomrh, onsdag 17. april 2013, klokken 22:06

« forrige - neste »

tomrh

I nyhetsbildet har det vært oppslag om at produksjon av Outlander hybrid stanser pga. batteribrann hos en forhandler. Og i norske medier er det nevnt at et annet batteri tok fyr under test i produksjonslokalene. Dette var visst et i-MiEV-batteri.

Begge batteriene er produsert av GS Yuasa. Mitsubishi forklarer dette slik: The accident may have been caused by what Mitsubishi calls "a change in the manufacturing process of the battery supplier." As a result, the company is calling fleet-vehicle operators with i-MiEVs whose batteries were made under the same process as those that overheated and is working on a possible fix.

Lurer på når produksjonsprosessen hos GS Yuasa ble endret, kan dette ha effekt for 2013 i-MiEV i Norge?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Ingebrigt

Var visst snakk om 68 biler som var levert til 'fleet customers' samt noenogførti batteripakker som var sendt ut som reservedeler etter hva jeg leste.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA