Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten

Startet av Eyvind, torsdag 22. november 2012, klokken 11:53

« forrige - neste »

Eyvind

Sitat fra: elektrolux på lørdag 15. desember 2012, klokken 06:00
Jeg har slike, og det kan faktisk være feilen. Noen biler er forbrukere av disse sensorene. Sender en over i dag. SMS meg adressen.

Det eneste du kan gjøre er å prøve en slik sensor. Likevel betyr samme feilmelding også ofte at motorstyringen sin IGBT er defekt.

Heller ikke noen katastrofe. Har også slike. ;)

Kan sende adressen til Grimstad Bil - det er jo der bilen står.
Grimstad Bil as - Bergemoveien 28, 4886 Grimstad, Tlf:  37 09 09 80, Epost: post@grimstadbil.no.
Hva skal du ha for en slik? Mulig jeg bør sjekke at de ikke alt har bestilt en sensor - de var i dialog med noen i Drammen om mulig bestilling men dette var ikke avklart før mandag. Så tror vi skal avvente bittelitt.

Sitat

Men hvordan kunne du selge den eneste reserve styringen du hadde?  Vet du ikke at Peugeout tar 175000 NOK for disse?

Hmm.. mener jeg fikk tips fra deg om prisen jeg burde selge den gamle sagem-boksen for. Tror det var 7000 kr men uten computeren, som jeg fortsatt har. Men mulig vi snakker forbi hverandre. 175 000 kroner? Får en ny Miev for nesten samme! La du på en ekstra null eller to?
Eier av Citroen Berlingo 5-seter, modell 2002, stort sett originale batterier. Vår eneste bil - en periode.
Har dessuten en el-sykkel og en Makita 18 v drill med mer!

Eyvind

Ok, nå fikk jeg respons fra Grimstad bil etter at de hadde skiftet nevnte sensor.

Den elektriske feilen tidligere nevnt er nå vekk. Bilen går dessverre fortsatt ikke. Det har kommet en beskjed "feil ved trekk", og de mistenkte at det var noe med speeden (gasspedalen). Tror jeg forstod det slik at selve meldingen for elektrisk feil er borte, men han leste nå av denne feilen via diagnoseapparatet. Han hadde også vært i kontakt med support i England, som ikke var helt sikre de heller.

Kan det være speeden det er noe med? Eller holder du fast ved denne motorstyringen? Er det evt slik at jeg risikerer at verkstedet driver og bytter ut den ene greia etter den andre, uten å finne ut av noe?

Det er denne fyren her som er på "saken":
Per Olav Hardeberg   
Citroen Tekniker
Tlf: 37 09 09 86 
Mail: perolav@grimstadbil.no

Eier av Citroen Berlingo 5-seter, modell 2002, stort sett originale batterier. Vår eneste bil - en periode.
Har dessuten en el-sykkel og en Makita 18 v drill med mer!

elektrolux

I de fleste tilfellene der rotasjonsensoren gir feilmelding er det IGBT'en som er defekt, og ikke sensoren.

Prøv med ny motorstyring, men sjekk ut motoren først for Isofeil, og overslag mellom viklinger, slik at du ikke ødelegger den nye motorstyringen også. denne feielen har både jeg og Elmo smertelig gjort.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Eyvind

OK.
Du hadde motorstyring tilgjengelig også, til en pris litt lavere enn 175.000?
Eier av Citroen Berlingo 5-seter, modell 2002, stort sett originale batterier. Vår eneste bil - en periode.
Har dessuten en el-sykkel og en Makita 18 v drill med mer!

elektrolux

#19
Stemmer det!

Tror jeg kan underby Peugeot med nesten 30 ganger lavere pris på denne delen. ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Eyvind

Ok.
Kan du sende motorstyringen til Grimstad bil? Vet ikke hvordan du vil ordne finansene. Fyren i Grimstad lurte på om det også var en ide å sende over den delen til speeden (regner med du skjønner akkurat hva dette dreier seg om, ikke sikker selv). I tilfelle du har! Det var support i England som foreslo å bytte akkurat denne.

Evt: Kona er litt lei av bilen og lurer på om du ikke vil kjøpe den tilbake! Akkurat nå er jeg også litt redd for at verkstedet skal skifte ut den ene delen etter den andre uten å få futt i bilen, mens regninga bare vokser..

Ka du trur?
Eier av Citroen Berlingo 5-seter, modell 2002, stort sett originale batterier. Vår eneste bil - en periode.
Har dessuten en el-sykkel og en Makita 18 v drill med mer!

elektrolux

Tror det billigste for deg ville vært å sende bilen over til meg for reperasjon.

Jeg har kompetansen til å fikse den og alle delene som skal til for å få den på veien igjen.

Når det er sagt gjenstår også problemet med batteriet, og bakakslingen?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA