Uheldig bildevalg...

Startet av Lynvingen, fredag 14. desember 2012, klokken 10:22

« forrige - neste »

Lynvingen

Nesten litt komisk, tror ikke jeg hadde valgt et bilde av 25% gjenværende og ladelampe :/
Ikke akkurat noen reklameplakat!

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=38860811&reference=2012/12/vertical-3/13/1/388/608/11_1350583408.jpg
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Thomas Parsli

Det passer nå beskrivelsen "Grei bil til lokal kjøring" :)

På min P106 som fikk ladelampe rundt 20% på slutten (og rekkevidde 30-40km) var det bare et dødt (helt dødt tror jeg) batteri, så disse bilene kan være gode kjøp.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Lynvingen

#2
Helt enig! Disse bilene kan være gode kjøp, eksempelvis at man kun må bytte en celle. Allikevel, "Grei bil til lokal kjøring" betyr det samme som at man kjøper bil med (eskalerende) batteriproblemer, lokal kjøring kan fort bli ut av garasjen og inn igjen  :o

Det eneste som er sikkert er at den ladelampen vil komme tidligere og tidligere, til slutt er man tvingende nødt til å gjøre noe.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Elmo

Enig i at det var utrolig dårlig bildevalg, men det må sies at ladelys på 25% i den temperaturen vi har hatt i Asker den siste uka+ er ikke spesielt alarmerende.

Jeg har opplevd det selv denne uka, og jeg har overvåkning som viser at batteriene ER i balanse.

Løp og kjøp - til den prisen.
Det er jo ikke stort mere en man kunne få for en bil fikk ladelys på 90% og definitivt hadde batteriproblemer for bare et par år siden.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

elektrolux

Alle bildene viser en bruksbil som får minimalt med stell.

Ikke engang før salg gidder eieren bruke tid til å presentere den ordentlig.

Men den enes tap, den andres gevinst. Forutsettningen er at ny eier får alt opp på G.

Disse bilene krever minimalt, men det lille de krever av stell må de få.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lynvingen

Sitat fra: Elmo på fredag 14. desember 2012, klokken 16:29
Løp og kjøp - til den prisen.
Det er jo ikke stort mere en man kunne få for en bil fikk ladelys på 90% og definitivt hadde batteriproblemer for bare et par år siden.

En siste kommentar : ladelampe på 25% avslører at den ihvertfall kommer så tidlig.
Kan godt komme på 50% for alt vi vet....så løp og kjøp er litt overilt spør du meg :)
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Helge

Sitat fra: Elmo på fredag 14. desember 2012, klokken 16:29Enig i at det var utrolig dårlig bildevalg, men det må sies at ladelys på 25% i den temperaturen vi har hatt i Asker den siste uka+ er ikke spesielt alarmerende.

Jeg har opplevd det selv denne uka, og jeg har overvåkning som viser at batteriene ER i balanse.

Er vel en viktig kommentar dette. I sommertemperaturer har jeg klart å kjøre vår 1998 P106E forsiktig ned til ca 10 % før ladelampen tenner. På lørdag med bare noen svært få minus hadde ikke ladelampen tent da jeg satte bilen til lading på drøyt 20 %, mens vi har opplevd lampen tenne på over 30 % i minus 17 grader. Vår bil fikk helt ny komplett batteripakke 1 år før vi kjøpte den og pakken er nå ca 3,5 år. Det vi har erfart har vi altså erfart med det som burde være en god batteripakke.

Lynvingen har jo også et poeng i sin kommentar. Lampen kan ut fra bildet ha tent tidligere enn energistatus når bildet er tatt. Men jeg vil vel tippe at det ikke har vært så mye tidligere... for hvem kjører langt etter at lampen har tent og minimalt med originale hestekrefter har blitt til mindre enn minimalt med "sparekrefter" med tent ladelampe ;D
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

Lynvingen

#7
Ingen tvil om at kulde kan skape tidlig ladelampe!
Tror allikevel ikke jeg hadde kjøpt en bil som påvist fikk ladelampe på minimum 25% ved evnt lave temperaturer... :P

Dessuten har disse bilene (dessverre) rast i markedspris det siste året, så å sammenligne med at man for denne prisen "for et par år siden kunne få en bil med ladelys på 90% og definitivt hadde batteriproblemer" blir for meg litt søkt. Man får vel knapt nok solgt PSAer for over 40-50' nå (unntak for lithium-ombygde), og blant disse finnes også biler med veldig bra batteripakker.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Elmo

Jeg er ikke uenig med deg i det Lynvingen.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA