Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Børsteløs vannpumpe til Classic

Startet av Smiling when sailing, mandag 06. februar 2012, klokken 22:01

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Mitt inntrykk er at Nissanforhandlerene synes hurtigladeren er en dyr investering som brukes av konkurrentenes kunder og krever en del oppfølging pga. problemer.

Jeg skjønner det delvis, men forhandlerenes hurtigladere var en av grunnene til at vi valgte Leaf så jeg tror det slår negativt ut.

Men siden de trenger den selv (for å lade demo-biler) kan vi jo håpe...

At man som Nissan-kunde ikke får et ladekort til disse laderene synes jeg er dumt. Så kunne heller trillingeierene betale markedspris når de lader...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Hans Håvard Kvisle

Ikke alle de nye Nissanforhandlerne vil ha hurtigladere slik som de første sertifiserte "ekspertforhandlerne". Men det blir helt sikkert en del hurtigladere til. F.eks. skal Buskerud Bilsenter i Lier ha en slik. Det ryktes at de vil selge ladekort til alle elbilister. Jeg har purra Nissan for mer detaljinfo, de er midt i prosessen nå for å få alt på plass, og det kjem sikkert mer om dette på elbil.no så snart vi har verifiserte opplysninger.
St.Hanshaugen

Trond Arve

Sitat fra: Marina Maneas Bakkum, PR & Communications ManagerHei,

Det er uvisst om alle våre nye forhandlere vil få hurtigladere. De 11 første Nissan LEAF-forhandlerne har alle det, men de er såkalte "ekspert" forhandlere.

Mest trolig vil flere av nye også bli det og vil derfor installere hurtigladere, mens noen av forhandlerne på mindre steder vil gå for en lettere variant (om man kan si det slik), og kun installere såkalt hjemmelader på veggen. Denne gjør at man lader med 16 Amp som gir full lading på rundt 8 timer. 

Med vennlig hilsen
___________
Marina Maneas Bakkum
PR & Communications Manager

NISSAN NORDIC EUROPE - NORGE
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Kryten

Hørte de skal selge leaf i larvik fra september. Det er bra.

Nissan har vel skjønt at de må til flere forhandlere når de ser hvor bra de selger

Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 2
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Hans Håvard Kvisle

5 nye "ekspertforhandlere" av LEAF utpekt. Disse skal også ha hurtigladere. Sjekk hurtigladekartet på elbil.no hvor de er lagt inn og lista opp under kommentarer.
St.Hanshaugen

Aspiranten

Birger N.Haug, Depotgata 12, 2000 Lillestrøm
Haugaland Bilsenter AS, Norevegen 4, 5542 Karmsund (Haugesund)
Buskerud Bilsenter AS, Vestre Linnesvei 7, 3401 Drammen
Steinkjer Bil AS, Fjordgata 9, 7725 Steinkjer
Vesterålen Bil AS, Vesterålsgata 41, 8401 Sortland



Fremdeles ingen flere spennende for vår del  :-\
Nissan Leaf

trondhla

Jeg bor i Harstad nå og var innom den lokale Nissan forhandleren nå nettopp. Der sto det 4 stykk nyankommende Leaf hvorav en som ennå hadde restene av julepapiret på seg ble prøvekjørt av meg.
Det var befriende lett og enkelt å kjøre Leafen. Ikke noe særegent med bilen utover displayene som var litt "overkill" for en nybegynner. Men man venner seg vel til dette. Harstad har en del bakker og jeg fant den bratteste av dem alle og tok et par bakkestarter. Ikk'no problem. Triller stilt og lydløst igang lett som en fjær. Ned de de samme bakkene får man nesten samme rekkevidde tilbake igjen som man hadde da man startet. Alt var over forventing.
Men det som slår en er at rekkevidden er av akamemisk begresning i det daglige liv. Med hva jeg hadde på tanken (batteriet) kunne jeg ha kjørt tur/retur Evenes flyplass (90 km) uten å bekymre meg over rekkevidde. Det er langt nok for de aller fleste av oss til hverdags. I tillegg skal det bli bomring her......
Jeg forsto det slik at forhandler ikke trengte å investere i full verkstedpakke for å kunne bli Leaf-forhandler. Ordinært vedlikehold kunne skje lokalt mens tyngere vedlikehold måtte skje et annet sted. Det var derfor blitt enklere å kunne selge Leaf enn hva det hadde vært før.

gbzdoc

Den vanlige servicen brude jo teoretisk kunne gjøres med laptop med OBDII. Trenger jo ikke værneutstyr for det... :)

Kanskje de vanlige servicene blir billigere også da. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA