Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Super salg, klarer de å levere?

Startet av elsassmann, søndag 10. september 2017, klokken 17:34

« forrige - neste »

elsassmann

Hei! :)

Jeg bor i et borettslag og jeg har en parkeringsplass i fellesgarasje. Dersom jeg ønsker å få mulighet til å lade en Nissan Leaf fra 04.2013 i garasjen, får jeg bytte med en parkeringsplass som er nærmere strømtavla.

Jeg vurderer denne muligheten...

En beboer har fått installert en ladestasjon (EVlink) og det har kostet litt over kr. 15.000 så vidt jeg har forstått.

Vi hadde planen å flytte fra borettslaget, men den er satt på is nå, og vil derfor ikke bruke "for mye" penger til lademuligheten da det kan hende at den brukes bare i noen måneder... En annen beboer har en vanlig stikkontakt med lås til sin labdar hybrid.

Når alt blir installert blir "installasjonen min". Jeg tenkte at det kunne være en fordel å kunne ha en fleksibel mulighet, dersom vi skulle skifte bil, eller dersom vi skulle selge boligen, at installasjonen ikke må endres (for mye) for å tilpasse seg til den nye bilen. Dette kunne gi verdi til boligen tenkte jeg...

Jeg ønsker å unngå å måtte ta laderen fra bagasjerommet til stikkontakten hver gang, men at ladepunkt type kan endres på en rask, enkel og "billig" måte... uten å installere en veggboks. Jeg har snakket med vaktmesteren og det er ikke ønsket å ha et kurs over 10A. Hvis mulig, muligheten med lås for å unngå at uvedkommender bruker installasjon.

Har dere noe forslag til løsningen med alle kravene? :)

På forhånd takk! :)

Arha

Få satt opp en type 2 ladestasjon og bruk en løs type 2 til type 1 kabel for kopling til bilen.  Kabelen kan sikres ved hengelås festet i en bøyle som er skrudd fast i veggen med enveisskruer slik at den kan henge tilkoplet når du ikke trenger den på tur.  På den måten kan neste beboer benytte samme uttak uansett om vedkommende har type 1 eller 2-bil.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

elsassmann


Lars C. Krogenæs

Se på dette som en investering du vil få igjen ved salg. Borettslagsleiligheter med ladestasjon er mangelvare. Her blir det budkrig hvor du får igjen mye mer enn utlegget ditt. Elbilhjelpen og ladespesialisten har gode og billige ladestasjoner. Husk at du skal ha type2 uttak, slik at man kan bytte kabel til riktig bil.

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA