Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppgradere stereo anlegget?

Startet av LMOR, torsdag 05. mars 2015, klokken 07:46

« forrige - neste »

Hansi

Bra funn LMOR :)

Jeg vil tippe omtrent samme prisen for forbedret kapasitet om noen år (100 000 inkludert arbeid og påslag), hvis de i hele tatt tilbyr det. Som noen skriver mistenker jeg at de heller vil selge nye biler enn oppgraderte batteripakker..

Jeg har ikke i3, men jeg ville betalt en god del for fordobling av rekkevidde, bilen vil etter min mening bli mye mer anvendelig med det.
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Vind

Sitat fra: Karbon på fredag 13. februar 2015, klokken 21:09
Det er nesten litt rart det ikke finnes ekstra batteripakke til i3.  Gladelig kjøpt 9kw for 10000,-.  Da kunne vi fått lik rekkevidde som Golf har, kanskje mer.
i3 har allerede lengre rekkevidde enn Golf.  Golf har større batteri, men i3 er langt mere effektiv - så den greier noen km mere.

Men tilbake til hovedtema - ville gladelig betalt 50-75 000 for å doble rekkevidden på min i3
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Gondron

Sitat fra: i3_X5_730 på torsdag 12. februar 2015, klokken 20:30
Sitat fra: LMOR på torsdag 12. februar 2015, klokken 15:35
Jeg er villig til å betale maks 30 000.- i innbytte. Teknologien er blitt bedre og billigere, og min gamle pakke kan brukes som lagring og har derfor en høy verdi i mange år.

Ja, jeg tror jeg også er villig til å betale det samme som deg.  ;)

Eg er villige til å strekke meg til 40K, men eg ønsker da at det er dobbel pakke og at som vil si at vi får 48 KW og ikkje 18.8 * 2 som er 37kw.  Da eventuelt ein pakke som er 24kw + ein pakke som er 18,8kw (med takhøyde og gulvbelegg ;)

Roman

Tror min egen smertegrense villa ha vært 40 000. Delvis fordi dagens rekkevidde dekker mitt daglige pendlerbehov. Som LMOR nevner så kjører BMW en veldig grønn profilering for i3, noe tilbud for batteri bytte vil dem gi, men det betyr ikke at dem ikke kommer til å ta seg godt betalt for det.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

LMOR

Og denne:

Foreløpig er Bolt EV på konseptstadiet, men Chevrolet hevder de kan realisere en bil med kompakte mål og rekkevidde på 200 miles (ca. 320 km) for en pris på rundt 30.000 dollar – et stykke under prisen Elon Musk har antydet for den tredje og mer folkelige Tesla-modellen som etter planen kommer i 2016.

Altså ca 200 000.- for en bil inkl. et batteri som har dobbel rekkevidde ift i3.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Olemann

Ja, det gjelder å nyte kjøregleden i vår i3 sålenge som mulig, og ikke la seg deppe av antatt avskrivning.....for den kommer dersom slike batterier blir å finne i nye generasjoner i3 eller tilsv. biler.

Se bare hva som skjer på Tesla Forum for tiden, mange der som ikke evner/orker ta inn over seg dagens brukt-priser, men snakker om dumpingsalg, gi-bort osv......og her er det "bare" snakk om at den nye modellen har AWD og et drøyt sekund mindre fra 0-100 km/t.....+ diverse tekno-snacks som autopilot etc.

Men; Min i3 blir ikke dårligere for meg av at det kommer en ny som går dobbelt så langt, men den blir dårligere for alle mine potensielle bruktbilkjøpere.....

Og med mulig oppgraderingspakke får man jo en pris på differansen også.

moonbuggy

Sitat fra: elektrolux på mandag 16. februar 2015, klokken 19:44
Her loves superbatteri allerede i 2015-2020: http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-miljoe/super-batteri-kan-gi-elbilen-rekkevidde-paa-100-mil/a/10015286/

Siden det har vi fått vite at Toyota syntes Elbiler ikke er noe å satse på.....
Artikkelen var fra 2011. Mye av vyene man hadde dengang om lovende batteriteknologi har ikke materalisert seg. Synd. Utviklingen har gått langsommere enn man trodde.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA