Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Benjamin Myklebust

#1
Sitat fra: psyfoon på onsdag 07. desember 2016, klokken 15:55
Sitat fra: Benjamin Myklebust på onsdag 07. desember 2016, klokken 12:16

Sitat fra: psyfoon på søndag 23. oktober 2016, klokken 11:50
Noen som har opplevd liknende?

Jeg har nettopp hatt min 2011 imiev på service etter lignende feil. Kjørte en del etter at dette dukka opp, men det ble tydelig at det var girskifteren som er treig, slik at bilen ikke får tydelig beskjed om posisjon. De smurte og strammet greiene, og nå er det betydelig lettere å skifte gir. Når det går stadig treigere, merker man kanskje ikke at det ikke er så smooth som det skal være. Kosta meg ca. 1800 kroner hos Motor Forum på Vollebekk å fikse.

Er det samme feilmelding som meg du opplever? Altså begge antispinnlampene + gul bil med utropstegn? Høres rart ut hvis det er girvelgeren på min bil da den er veldig lett å gire med og bilen er kun 1år gammelt og gått kun 14.000km.
Nja, jeg hadde ikke alltid antispinnlysene, men det også. Men enig i au det høres mindre sannsynlig ut siden bilen din er så ny.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

#2

Sitat fra: psyfoon på søndag 23. oktober 2016, klokken 11:50
Noen som har opplevd liknende?

Jeg har nettopp hatt min 2011 imiev på service etter lignende feil. Kjørte en del etter at dette dukka opp, men det ble tydelig at det var girskifteren som er treig, slik at bilen ikke får tydelig beskjed om posisjon. De smurte og strammet greiene, og nå er det betydelig lettere å skifte gir. Når det går stadig treigere, merker man kanskje ikke at det ikke er så smooth som det skal være. Kosta meg ca. 1800 kroner hos Motor Forum på Vollebekk å fikse.
#3
Sitat fra: elektrolux på søndag 23. oktober 2016, klokken 18:27
http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/nissan-leaf-lipo-dobbel-celle-1?tm=annet-utstyr

Da forstår jeg det som at du forhandler disse cellene. Kan du si noe om hvordan verdikjeden er for kræsjet elbil? Hvis bilen blir vraket havner den vel på huggern, og et annet alternativ er at den går tilbake til Nissan-forhandleren. Det du holder på med er jo "second life" i den spede begynnelse, men hvor får du tak i disse? Har du kjøpt et vrak?
#4
Jeg har en 16 A ladekladd til i-MiEV fra 2011 (altså Schuko/vanlig støpsel til type 1). Ønsker å bytte denne i en 10 A-utgave, eller eventuelt selge. Oslo-området.

Kabelen er i god stand, men ledningen er litt tvunnet, slik jeg ser mange er.
#5
Jeg er interessert i å bytte, men jeg er ikke så i tidsnød at jeg orker å kjøre til Minnesund. Andre bytteforslag mottas.
#6
Ja, det er jo en god ide hvis folk er interessert i å bytte. Jeg ser jo at folk skryter av at det er 16 A når de selger på Finn, som kan være fint hvis du lader hjemme med klumpen og det funker. Men som backup når man ellers lader Mode 3 kan det jo være litt upraktisk.

@Mr.Zero Betyr det at du er interessert i et bytte?

@elekTrond Jeg bor på Kalbakken i Oslo
#7
Jeg har kjøpt en brukt i-MiEV som ble levert med 16 A EVSE/ladekabel/ladekladd i 2011. Den har vært brukt av forrige eier, men jeg trenger den mest til backup, og da hadde det vært praktisk med en 10 A-utgave i stedet for 16 A (i praksis 8 i stedet for 13, vel). Går det an å åpne disse å finne en dipswitch eller lignende for å sette ned hastigheten? For det er vel mest på kommunikasjon, og ikke hardware at denne forskjellen ligger? Eller går det an i bilen med f.eks. OBD å sette ned ladefarten?

Forslag?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA