Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tuono

#1
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Prisutvikling AE
tirsdag 31. oktober 2017, klokken 13:01
Spørsmålet er vel hva slags innvirkning det vil ha på markedet om det befester seg en oppfatning hos Hvermannsen om at Ampera E er en markeds- og produksjonsmessig flopp (for all del: Ikke teknisk!).
Evig eies kun et dårlig rykte, og i bilverdenen har man på mange måter tapt om det får feste seg et, rettmessig eller ikke, inntrykk av at bilholdet kan by på utfordringer på grunn av eierskifter, utfasing av modell, leveringstider på biler, som igjen kan befeste et inntrykk at deletilgang vil være tilsvarende kaotisk. Chevrolet sitt forsøk i Norge er jo et gulle godt eksempel på at ting kan gå fundamentalt til helvete.
Da nytter det ikke hva de som p.t. eier bilene mener.
#2
Hyundai KONA / Sv: Nytt om Hyundai KONA
tirsdag 31. oktober 2017, klokken 12:56
Greit at et forum skal holdes i live, men......
#3
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Nå er det slutt for salg av Opel
torsdag 19. oktober 2017, klokken 10:33
Er sikkert noen som går å venter på en sånn Ampra som gjerne skulle sett grunnlaget denne tråden bygger på...
#4
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Ampera-e eller Hyundai Kona?
fredag 13. oktober 2017, klokken 09:41
Mulig fordi det ennå ikke er publisert bilder av interiøret til EV. Det er såvidt jeg har sett kun bensin/dieselutgaven som ligger ute med bilder.
Håper inderlig at Hyundai fastholder trykknappene fra Ioniq, og ikke tuller det til med ei meningsløs gearstang som så mange andre....
#5
Dæven Finnøy. Det mest saklige, ordentlige og mest informative innlegget jeg har lest her inne til dags dato. Mine egne selvfølgelig unntatt.
#6
Vel.... Senest i dag fikk jeg pop-up reklame for Ampera-E (fra Mobile Oslo) på nettsidene til ei av riksavisene....
Kanskje de har et hemmelig lager et sted.
#7
Hyundai KONA / Sv: Bestilling av Kona
onsdag 20. september 2017, klokken 07:20
Nå har vi jo sett hvordan "køordningen" fungerte hos Opel..... Logistikk og diverse andre ukjente faktorer viste seg å overstyre listene og bestillingsdatoer.
#8
I dagens papirutgave av DN sier han fra Hyundai Norge at de snarlig vil gå ut til de som har meldt sin interresse gjennom denne nettsiden der man får tildelt et nummer. Hensikten er å "vaske" listene i form av å tilby en faktisk reservasjon. Vil tro at de da kommer med mer etterrettelig informasjon.

Ypperlig anledning for 4x4 folket til å hoppe av.
#9
Hyundai KONA / Sv: Bestilling av Kona
fredag 08. september 2017, klokken 13:31
Han som er så "heldig" å både selge Ioniq og den Ampera E'en. Han er rimelig frustrert!
Av 80 bestilte Amperaer har han fått 7 for levering....
http://itromso.alda.no/bestillpluss?1&artRefId=15269798&aviskode=IT&targetUrl=http%253A%252F%252Fwww.itromso.no%252F%253Fservice%253DpaywallRedirect%2526articleUrl%253Dhttp%253A%252F%252Fwww.itromso.no%252Fnyheter%252Farticle15269798.ece

Det har gått adskillig bedre med Ioniqen siden dette er en forhandler som har pondus, men han har tapt mange salg her grunnet treg levering og tilsynelatende endeløse ventelister
#11
Da føler jeg meg veldig godt oppdatert på appfronten. Mange takk alle sammen.

Nå får vi bare lene oss tilbake å avvente for å se hva vi egentlig venter på.
Sitter med en følelse av at vi heller ikke med Kona vil se noen direkte revolusjon innen elbil. Vi vil få en velbygget og gjennomført kompakt-suv med tohjulstrekk og rekkevidde i området der Ampera-E ligger nå. Kanskje med kakken mer omfattende elektronikk/software enn Ioniq. Noe som holder i massevis for meg.
#12
Takk for info.
Kan se nytteverdien i noe av dette. Alt etter bruken av bilen. For min del, som i hovedsak bruker den til pendling, er det ikke noe jeg ser kommer til å bli vektlagt.
#13
Nå håper jeg at jeg ikke blir misforstått.....men etter 20 000 kilometer og snart ett år med Ioniq (og ingen kjennskap til øvrige elbiler).....Kan noen forklare litt hva det er i disse appene? Lurer fælt på hvilke funksjoner man ikke får som faktisk utgjør tunga på vektskålen for noen med hensyn til å bestemme seg for å ikke kjøpe en bil.
#14
Hyundai Ioniq / Sv: Fjernlys Ioniq.
tirsdag 08. august 2017, klokken 11:15
Lysmålinger utført på autoriserte verksteder og hos seriøse instanser følges av en utskrift. Den første som kan komme med en utskrift som viser at en "120%" pære på en Ioniq gir merkbart bedre lys enn standardpæren skal få en uforbeholden og særdeles ydmyk beklagelse fra meg.
#15
Hyundai Ioniq / Sv: Fjernlys Ioniq.
tirsdag 08. august 2017, klokken 10:48
Effekten av "120% pærer" er lite å snakke om siden det ikke eksisterer en reflektor som kan omsette og styre et lyspunkt i tilstrekkelig grad. Men, så lenge du mener at det gir en effekt, så er alt i orden. For din del.
Placeboeffekten er også en effekt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA