Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Eoniq

#1
Hyundai Ioniq / Sv: (U)lyder i Ioniq
lørdag 26. november 2016, klokken 16:20
Glemte å nevne at lyden har komt rett etter at den har stått parkert en stund.
Med orginaldelgene mener jeg de med grå og svarte kapsler.
#2
Hyundai Ioniq / Sv: (U)lyder i Ioniq
lørdag 26. november 2016, klokken 15:03
Jeg har hørt lyden to ganger nå, liten fart og i en høyresving. Jeg kjører med orginaldelger.
#3
Hyundai Ioniq / Sv: Gjennomsnittsforbruk den første tiden.
lørdag 26. november 2016, klokken 14:58
Jeg har hatt bilen i 4 uker og mitt snittforbruk er 14,3. Har kjørt den 1750km, piggfrie vinterdekk og den typiske turen er 10-20 km. Har kjørt tre langturer og er sikker på det at langturene hjelper på snittforbruket.
#4
Hyundai Ioniq / Sv: Ønsker om forandringer
søndag 20. november 2016, klokken 10:16
Sitat fra: sven erik på lørdag 19. november 2016, klokken 23:16
jeg har egen visker jeg som hopper ut av pasasjer setet  når jeg skal  rygge så mitt problem er ikke noe problem  og rygging med denne i mørket er mye mye bedre en  med tesla s

Jeg har også dette ekstrautstyret, men ved ettertanke så er det uforholdsmessig dyrt utstyr som i tillegg krever mye vedlikehold
#5
Hyundai Ioniq / Sv: Acc i ioniq
søndag 20. november 2016, klokken 10:10
Acc var noe jeg så frem til på Ioniq , spesielt siden en glipp fra min side gjorde at jeg ikke fikk det i hybriden min, men må innrømme at både Acc og lane assist er avskrudd nå.

Acc passer ikke på svingete veier da den gjør at bilen akselererer når bilen foran forsvinner rundt en sving og bremser hardt når jeg kommer ut av svingen i større fart og nærmere bilen foran. (Blir for mye rykk og napp)

Lane Assist gir såklart beskjed når du er for nærme midt og kantmerkingen på veien, noe som er ett problem ved vann i hjulsporene i veibanen og ved møte av større biler som tar mer enn halve kjørebanen (BMW, Mercedes, Audi og tungtransport
#6
Hyundai Ioniq / Sv: Første døgnet med Ioniq
mandag 31. oktober 2016, klokken 15:38
@ Sven Erik

Jeg skrev i første innlegg hva jeg har kjørt i det siste. Diesel de ti siste årene, liten erfaring med batteridrift, men kjører i utgangspunktet litt økonomisk da jeg ser langt frem og holder grei avstand til bilen foran så jeg bremser lite.
#7
Hyundai Ioniq / Sv: Første døgnet med Ioniq
mandag 31. oktober 2016, klokken 05:18
Takk for det HPSE. Det har ikke vært noe problem til nå, men det har kun vært lett regn når jeg har kjørt. Ryggekameraet er mye bedre enn på min andre bil ihvertfall.
#8
Hyundai Ioniq / Sv: Første døgnet med Ioniq
søndag 30. oktober 2016, klokken 17:29
Fuktig vei med noen få små regnbyger, tror ikke det hadde noen innvirkning på rekkevidden.
#9
Hyundai Ioniq / Sv: Første døgnet med Ioniq
søndag 30. oktober 2016, klokken 15:46
Tur i dag.
Ved start, 100% batteri, stipulert kjørelengde var 207km, normal kjøremodus, ingen timer innstilt, AC innstilt på 22C og Heat på.

Kjørte 112km, minst halvparten i ca 85-90km/t, 7-9C utetemperatur, en del bakker(startpunkt 30moh, høyeste punkt 275moh), 1 kort stopp og en lang stopp.

Status i display når jeg var hjemme igjen var, 51% batteri igjen, 102km rekkevidde og forbruk 13,1.

Displayet sa i begynnelsen av turen at hvis jeg skrudde av AC fikk jeg 6km lenger rekkevidde, hvis jeg trykket på Driver Only knappen fikk jeg 3km lenger rekkevidde.
#10
Hyundai Ioniq / Sv: Første døgnet med Ioniq
lørdag 29. oktober 2016, klokken 19:12
Elmo
Oi! Pga latskap har jeg brukt min BMW type 2 ladekabel (tror dere at det er ok?), så jeg måtte ut og sjekke i garagen.
Ja, det følger med kabel med vanlig stikk i ene enden og type 2 i andre enden, det er 3 innstillinger, L, M og H.
#11
Hyundai Ioniq / Sv: Første døgnet med Ioniq
lørdag 29. oktober 2016, klokken 18:46
W.A.
Takker.
Før turen opp hadde jeg stilt inn timer, så jeg kom til oppvarmet bil. Unnskyld hvis ikke dette kom frem i innlegget, men får skylde på at jeg er fersk med el-bil sjargongen

Ronald Dunk
Takker.
Vinterdekk ordner min sønn for meg, han jobber hos Nissan (sur som bare det for at jeg ikke valgte Leaf). Håper og tror han får til en god deal, men om det blir billigere enn å kjøpe momsfritt vet jeg ikke.

nr1rayner
Ja, jeg vet at GOM ikke er helt 100%, men tenkte at etter 38 kjørte km og forbruket bare sank med 31km, så ville det gi en pekepinn på at bilen ihvertfall kom til å holde seg innenfor de oppgitte 210km som var oppgitt i display før start.
Skal se om jeg ikke får til å oppgi batteriprosent i morgen når jeg har planlagt en litt lengre søndagstur
#12
Hyundai Ioniq / Sv: Første døgnet med Ioniq
lørdag 29. oktober 2016, klokken 15:27
Gikk ut i bilen og sjekket nå, fant ingen brytere eller ikon som tyder på at det er varme i baksetet.
#13
Hyundai Ioniq / Første døgnet med Ioniq
lørdag 29. oktober 2016, klokken 14:50
Nå har jeg hatt Ioniq'n i ett døgn og må innrømme at jeg er imponert. Kjøreegenskaper er absolutt godkjent (sammenlikningsgrunnlag er at våres 4 siste biler har vært BMW 320D 2005mod, 320xda 2011mod, 116da 2013mod og nåværende 330E), fast og fin i styringen, lite krenging og allikevel komfortabel.
Jeg er også imponert når det gjelder forbruk, startet i dag med fulladet batteri AC på 22C, normal kjøremodus, forvarming av kupe og heating på, rekkevidden viste da 210km. Kjørte på svingete og kupert landevei med høydemeter forskjell på 100 m, strekningen er 19km og når jeg kom frem hadde jeg 192km igjen. Hadde noen æren som tok ca 2 timer, satte meg inn i bilen og kjørte hjem samme vei, når jeg var hjemme viste displayet at jeg hadde 179 km rekkevidde igjen. Jeg kjørte helt normalt uten å tenke for mye på å kjøre fint. Temperaturen lå imellom 5 og 8C, så det skulle vel tyder på at å få en rekkevidde på 200km pr ladning selv på vinteren er mulig
#14
Hyundai Ioniq / Sv: Når får vi bilene våre?
torsdag 27. oktober 2016, klokken 15:56
Første halvdel av juli
#15
Hyundai Ioniq / Sv: Når får vi bilene våre?
torsdag 27. oktober 2016, klokken 15:44
Hei, fikk telefon fra Sven Kvia i dag, kan hente min svarte ioniq uten skinn i morgen kl 12. Gleder meg
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA