Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Batraxos

#1
Mekanisk / Sv: Ulyd ved endring av fart i lav hastighet
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 20:16
Jeg hadde bilen min inne på verksted nå på mandag for tilsvarende lyd. Den er nå kjørt 31.000 km. De sa de hadde demontert drivakselen og strammet et eller annet pluss smurt den. Nå er den i hvert fall stille som en mus, eller en elbil alternativt da. Total kostnad ble 0 kr da alt gikk på garantien.
#2
Leaf 2010-2017 / Sv: Klonkelyd ved gasspådrag i lav fart
torsdag 11. mai 2017, klokken 13:27
Nei, det er ikke løse hjulmuttere. For jeg stoppet på en parkeringsplass og strammet mutterne ytterligere på alle hjula selv om ingen var løse, og den samme lyden er der ved gasspådrag.
#3
Leaf 2010-2017 / Klonkelyd ved gasspådrag i lav fart
torsdag 11. mai 2017, klokken 13:07
Jeg har en to år gammel Leaf som er pent kjørt 25.000 km av meg siden den var ny. I vår har jeg fått en slags klonkelyd som høres ut som den kommer fra førersiden av bilen foran. Den høres spesielt ved moderat gasspådrag i lav hastighet f.eks. på en parkeringsplass eller i lave hastigheter. Det virker på meg som det har blitt noe slakk i overføringen fra motor i drivverket, for det kommer ikke noe lyd i dumper, kun ved gasspådrag og også litt ved motorbrems, gjerne når bilen står i B modus. I hastigheter over 40+ høres det ikke, antagelig pga. dekkstøy og vindstøy. Er det noen som vet hva dette kan skyldes?
#4
Jeg har hatt min 2015 Leaf i 2 år uten noen feil. Spylerdysene foran er ok de, jeg har lagt noen møbelknotter mellom panser og svart spoiler greie på panseret som gjør at dysene ikke spyler rett inn i panseret men klarer å spyle høyere opp på vinduet i fart. Det fungerer i hvert fall for meg. Typiske feil jeg har hørt om er utladet 12V batteri, treig/ødelagt elektrisk vindu på førersiden, nappete bremser (min bil var inne til recall på grunn av dette, men jeg har ikke lagt merke til det), piping i bremser. Etter det jeg kan se på forumet så er det for det meste småting og langt mindre enn andre elbiler.
#5
Siden det bare er én bokstav som har løsnet foreløpig, så tror jeg at jeg prøver å lime den på igjen selv. Tror det er mer jobb å fjerne 11 bokstaver og alt lim enn å lime på en bokstav. Hvis den løsner igjen og forsvinner får jeg ta det opp til ny vurdering :)
#6
Under vask av bilen så har en C fra Nordic symbolet løsnet på den ene siden av bilen. Jeg var innom Nissan i Bærum i dag og de mente det ikke var mulig å feste på denne ene bokstaven igjen og at jeg måtte kjøpe hele NORDIC symbolet på nytt og så feste det. På meg virker det som bokstavene er festet hver for seg fra før så jeg forstår ikke helt hvorfor det ikke skulle gå an å feste en bokstav på nytt. Er det noen som vet hva jeg eventuelt kan feste den med eller hvor jeg kan få kjøpt svarte dobbeltsidige limputer som man kan klippe til og som holder i regn og vind?
#7
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Hvor mange watt på lading av Leaf?
onsdag 30. september 2015, klokken 10:47
Min strømmåler fra Jula viser 2080 W når jeg lader min Leaf med standard lader. Om det er nøyaktig riktig vet jeg ikke da.
#8
Leaf 2010-2017 / Sv: Gratulerer Leaf-eiere!
tirsdag 08. september 2015, klokken 10:09
Jeg har byttet min 2011 Mercedes E350 4-matic stasjonsvogn inn i en ny Leaf. Har hatt den et par uker nå, og syns den er god å kjøre. Selvfølgelig er det forskjell på bilene, men Leafen er ikke vesentlig dårligere på verken støy eller kjørekomfort. Man kommer ikke fortere fram med stor motor så lenge man må stå i kø. Har bestemt meg for å klare meg med kun elbil i minst 6 mnd., så får vi se hvordan det går igjennom vinteren. Jeg vil ikke ha Tesla, har hørt om alt for mange feil. Da kjøper jeg heller en firehjultrekker vanlig type bil ved siden av, gjerne hybrid eller plug-in eller V8 bensin.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA